Δημήτρης Σταμούλης
Μαζική παρουσία μεταναστών εργατών στην απεργιακή συγκέντρωση
Τρεις σημαντικοί κλάδοι εργαζομένων σε κατασκευές και μελετητικά γραφεία, βιομηχανία τροφίμων, γάλακτος και ποτών και τουρισμό – επισιτισμό, συντόνισαν τον απεργιακό βηματισμό τους την Τετάρτη 24/6, με τις ξεχωριστές συγκεντρώσεις να ενώνονται σε μία έξω από το υπουργείο Εργασίας, με βασικά αιτήματα την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, ριζική μείωση του χρόνου εργασίας και αίτημα να γίνει πράξη εδώ και τώρα το 7ωρο-5ήμερο-35ωρο, ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της ζωής και της υγείας αλλά και για σύγχρονα δικαιώματα στη δουλειά και για να σταματήσουν οι δαπάνες για τους πολεμικούς εξοπλισμούς και να μην πληρώσουν οι εργάτες και ο λαός τους πολέμους του κεφαλαίου με τον μισθό και τη ζωή τους.
Οι εργαζόμενοι στις κατασκευές – οικοδόμοι, ηλεκτρολόγοι, μισθωτοί μηχανικοί και τεχνικοί – συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κάνιγγος, σε μια απεργιακή κινητοποίηση είχε μεγαλύτερη συμμετοχή από ανάλογες του πρόσφατου παρελθόντος και χρωματίστηκε από τη μαχητική παρουσία μεταναστών εργατών από μεγάλα εργοτάξια, όπως αυτό του Ελληνικού, οι οποίοι συμμετείχαν μαζικά με δικό τους πανό! Ανάμεσα στις διεκδικήσεις τους: χαρτιά και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας στα εργοτάξια, με ασφάλιση, αξιοπρεπή μισθό και ίσα δικαιώματα για όλους. Στην συγκέντρωση συναντήθηκαν το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών (ΣΜΤ), το Συνδικάτο Οικοδόμων, το Σωματείο Εργαζομένων στο Έργο Ελληνικού, το Σωματείο Εργαζομένων Κατασκευής Γραμμής 4 του Μετρό και το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων με κοινά αιτήματα γύρω από τα μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, ώστε να μπει τέλος στα εργοδοτικά εγκλήματα στα εργοτάξια και την υπογραφή ΣΣΕ με αξιοπρεπείς αυξήσεις και δικαιώματα.
Στο τέλος της πορείας, το ΣΜΤ πραγματοποίησε συνάντηση με τις εργοδοτικές οργανώσεις (ΣΤΕΑΤ, ΣΑΤΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ) για να θέσει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων γύρω από τη ΣΣΕ στη μελέτη και κατασκευή. Όπως αναφέρει η Αριστερή Πρωτοβουλία Τεχνικών, ο εμπαιγμός της εργοδοσίας για ακόμη μία φορά συνεχίστηκε, καθώς αρνήθηκε να προβεί σε ουσιαστική απάντηση ως προς τα αιτήματα του σωματείου, ειδικά για το ζήτημα της κάλυψης των εργαζομένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στη Σταδίου πραγματοποίησαν απεργοί στον χώρο του τουρισμού – επισιτισμού, με παρουσία εργαζόμενων από μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας όπως Caravel, Novotel, Athens Plaza, Royal Olympic κ.α. Η αγωνιστική συσπείρωση Λάντζα οργάνωσε συγκέντρωση έξω από το ισραηλινών συμφερόντων ξενοδοχείο Brown στην Ομόνοια, υπογραμμίζοντας πώς πέρα από τα προβλήματα που ήδη έχουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο με τους ελάχιστους μισθούς και την υπερεργασία, υπάρχει και η εντατικοποίηση που φέρνει το ισραηλινό ξενοδοχειακό κεφάλαιο και αναδεικνύοντας το γεγονός ότι «η εισροή ισραηλινών κεφαλαίων στον τουρισμό και στο real estate οπλίζει την γενοκτονία στην Γάζα ενώ ρίχνει τους μισθούς και αυξάνει τα ενοίκια». Η Λάντζα απαίτησε να τερματιστεί η τερατώδης συνεργασία ελληνικού και ισραηλινού κράτους, να σταματήσει η κυβέρνηση να στηρίζει τη γενοκτονία και να απομακρυνθούν άμεσα τα ισραηλινά κεφάλαια, στέλνοντας επίσης το μήνυμα ότι «δεν σερβίρουμε δολοφόνους… Καμία τουριστική ανάπαυση στην Ελλάδα για τους δολοφόνους του IDF».\
Στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων, μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση είχαν μεγάλα εργοστάσια όπως Νίκας, EMFI, Tasty και ΔΕΛΤΑ.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 27-28 Ιουνίου 2026
Συντονισμός Πρωτοβάθμιων Σωματείων: Εκδήλωση για τις συλλογικές συμβάσεις τη Δευτέρα 29/6













