Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

“Anora”: H σεξεργάτρια και ο γιός του ολιγάρχη

26/10/2024
σε Ταινίες-σειρές
“Anora”: H σεξεργάτρια και ο γιός του ολιγάρχη
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Στην κοινωνία του χρήματος όλα, ακόμα και ο έρωτας και τα συναισθήματα, είναι αντικείμενα αγοραπωλησίας. Τίποτα δεν παρέχεται χωρίς αντάλλαγμα.

Μια όμορφη 23χρονη σεξεργάτρια στη Νέα Υόρκη και ένας 20χρονος χαραμοφάης και μάλλον πανηλίθιος γιος ενός Ρώσου ολιγάρχη είναι τα κεντρικά πρόσωπα στην Ανόρα, μια ταινία του Σον Μπέικερ, η οποία φέτος βραβεύτηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών και απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές.

Πολλοί τη χαρακτήρισαν κωμωδία – και πράγματι η ταινία αυτή περιέχει κωμικά στοιχεία. Υπάρχουν σκηνές που γελά κανείς αβίαστα, όπως και σκηνές που χαμογελά πικρά. Επίσης ειπώθηκε ότι η Ανόρα είναι ένας συνδυασμός του παραμυθιού της Σταχτοπούτας και της Pretty Woman.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

H Aνόρα, που την υποδύεται με πειστικότητα η Μίκι Μάντισον, δεν εκδίδεται στον δρόμο, αλλά εργάζεται σε ένα κλαμπ που εκτός από το pole-dancing προσφέρει και άλλου είδους υπηρεσίες στους θαμώνες, φυσικά με πρόσθετη επιβάρυνση. Ένας από τους πελάτες, ο νεαρός Ρώσος που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη τάχα για να σπουδάσει, νοικιάζει τις υπηρεσίες της Ανόρα για μία εβδομάδα, περνά υπέροχα μαζί της και, στη διάρκεια μιας ξέφρενης εκδρομής στο Λας Βέγκας, της προτείνει γάμο. Εκείνη δέχεται, παντρεύονται στο άψε σβήσε, αλλά μετά αρχίζουν τα δύσκολα και τα (ας τα πούμε) κωμικά. Οι γονείς του νεαρού καταφτάνουν με ιδιωτική πτήση στη Νέα Υόρκη μαζί με δυο τρεις μπράβους τους με σκοπό να ακυρώσουν τον γάμο. Κι εδώ η Ανόρα δείχνει χαρακτήρα και αξιοπρέπεια: η τρομοκρατία των βαθύπλουτων Ρώσων δεν θα περάσει!

Η ταινία συνδυάζει και ταυτόχρονα αποδομεί το παραμύθι της Σταχτοπούτας και της Pretty Woman

Τι θα περάσει τελικά; Ας μη σας αποκαλύψουμε το τέλος της ταινίας. Όμως είναι αναπόφευκτο ο θεατής να κάνει συγκρίσεις ανάμεσα στον κόσμο που απεικονίζεται στην ταινία και στον πραγματικό κόσμο. Ο νεαρός Ρώσος μοιάζει βγαλμένος από κάποιο ριάλιτι τύπου Next TopModel ενώ η πρωταγωνίστρια είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Όμως οι Ρώσοι γορίλες αποτελούν περισσότερο καρικατούρα καθώς διόλου δεν μοιάζουν με αδίστακτους πληρωμένους φονιάδες, όπως λογικά θα υπέθετε κανείς. Ταυτόχρονα, στο κλαμπ όπου εργάζεται η Ανόρα δεν βλέπουμε αδίστακτους «προστάτες»: πρόκειται για μια επιχείρηση σαν όλες τις άλλες, ένα σουπερμάρκετ νεανικών κρεάτων. Ιδίως στο πρώτο μέρος της ταινίας το «εμπόρευμα», οι εκδιδόμενες κοπέλες, παρουσιάζονται μέσα από ένα καλειδοσκόπιο ηδονοβλεπτικών σκηνών που διαδέχονται ταχύτατα η μία την άλλη.

Χωρίς να ηθικολογεί, η ταινία δείχνει κάτι σοβαρό: ότι όλα, ακόμα και ο έρωτας και τα συναισθήματα, είναι αντικείμενο αγοραπωλησίας. Η Ανόρα έχει μια συγκεκριμένη αξία χρήσης και το ξέρει. Ως προς αυτό, η ταινία αποδομεί το πρότυπο της καλόκαρδης, αφελούς εκδιδόμενης κοπέλας που έχει αποτυπωθεί στον κινηματογράφο με το Pretty Womanή, παλαιότερα, με τη Γλυκιά Ίρμα.

Ο 53χρονος Σον Μπέικερ θεωρείται ο κατ’ εξοχήν εκπρόσωπος του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και τόσο στην Ανόρα όσο και στις προηγούμενες ταινίες του (Τangerine, Take–Out, The Florida Projectκ.ά.) δεν συναντάμε τα γνωστά χολιγουντιανά στερεότυπα. Τα περισσότερα πρόσωπα των ταινιών του ανήκουν στο περιθώριο, δεν είναι οι «λαμπεροί», οι κερδισμένοι της ζωής, ενώ οι ηθοποιοί του είτε είναι ερασιτέχνες είτε δεν συγκαταλέγονται στα μεγάλα ονόματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Σον Μπέικερ και η ικανότητά του να γυρίζει ταινίες με πενιχρά οικονομικά μέσα έχει πολλαπλώς επιβεβαιωθεί.

Η ταινία προβάλλεται στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες από τις 24 Οκτωβρίου.
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Φοιτητική έκρηξη με ταξικό πρόσημο στην Αργεντινή

Επόμενο

Ο Τσε Γκεβάρα, το αστικό κράτος και η επαναστατική εξουσία

Σχετίζεται με Άρθρα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
από Γιάννης Ελαφρός
03/06/2025
0

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα στη σύγχρονη εποχή οι...

ΣυνεχίστεDetails

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
από Κυριάκος Νασόπουλος
03/06/2025
0

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του Πειραιά απέναντι στον κολοσσό...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Ο Τσε Γκεβάρα, το αστικό κράτος και η επαναστατική εξουσία

Ο Τσε Γκεβάρα, το αστικό κράτος και η επαναστατική εξουσία

Ποιος θα σταματήσει το Ισραήλ;

Ποιος θα σταματήσει το Ισραήλ;

Επαναστατική προσέγγιση: Οι διαφορές των δύο παγκόσμιων πολέμων

Επαναστατική προσέγγιση: Οι διαφορές των δύο παγκόσμιων πολέμων

Μην καυχιέσαι μπροστά στους σκοτωμένους

Μην καυχιέσαι μπροστά στους σκοτωμένους

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Ακροβασίες 31/5/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.