Γεράσιμος Λιβιτσάνος
Η «συνέχεια του κράτους» του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας οδήγησε στη νομοθέτηση ενός δώρου 300 εκατομμυρίων ευρώ στις εταιρείες εκμετάλλευσης των αεροδρομίων της χώρας. Το σχετικό νομοθέτημα ψηφίστηκε την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή, με την κυβέρνηση να επιχειρηματολογεί σχετικά με το ότι πρέπει να αποζημιωθούν οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εξαιτίας της ζημιάς που υπέστησαν λόγω της πανδημίας και την αξιωματική αντιπολίτευση να δηλώνει ότι η λύση στο ζήτημα αυτό πρέπει να προκύψει από τη σύμβαση που η ίδια ψήφισε το 2015.
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας χαρακτήρισε τα αεροδρόμια «καίριες υποδομές» για τη χώρα, προσπαθώντας να αιτιολογήσει τη χορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και 170 για τα υπόλοιπα αεροδρόμια. Θεώρησε, μάλιστα, απολύτως φυσικό να αποζημιωθούν οι εταιρείες για τη μείωση της κίνησης στα αεροδρόμια λόγω πανδημίας, παρότι επί μία 5ετία έχουν πρωτοφανή κερδοφορία από τη χρήση τους. Επικαλέστηκε και τον αποφασιστικό ρόλο που παίζουν τα αεροδρόμια για τον τουρισμό, τον οποίο αποκάλεσε «βαριά βιομηχανία της Ελλάδας».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι ο τομεάρχης Μεταφορών Νίκος Παππάς παραδέχθηκε ότι η σύμβαση δεν ήταν επωφελής για το ελληνικό δημόσιο και υπογράφηκε εξαιτίας των πιέσεων των «θεσμών», επεσήμανε ότι οποιαδήποτε λύση υπάρχει για το ζήτημα πρέπει να δοθεί στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει υπογραφθεί, στηρίζοντας έτσι την κυβερνητική πρωτοβουλία και υιοθετώντας τη λογική της συνέχειας του κράτους. Αυτά, ενώ το ίδιο κόμμα είχε υποστηρίjει στο παρελθόν ότι πρόκειται για μία σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα με τεράστιο κόστος στα δημοσιονομικά της χώρας.