Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Θεωρία

Η «κατάσταση εξαίρεσης» και η αναγκαία απάντηση

26/05/2020
σε Θεωρία
Η «κατάσταση εξαίρεσης»  και η αναγκαία απάντηση
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Μπάμπης Συριόπουλος

 

Η επίκληση του συντάγματος αγνοεί την ουσία του: Να απομακρύνει τον λαό από την πραγματική εξουσία

  Οι περιπτώσεις παραβίασης της ομαλότητας της αστικής δημοκρατίας, είτε τυπικά προβλεπόμενες από τα ειδικά άρθρα των συνταγμάτων είτε από απροκάλυπτες αιμοσταγείς δικτατορίες – όπως του Φράνκο, του  Πινοσέτ ή του Σουχάρτο στην Ινδονησία – υπήρχαν και στο παρελθόν. Το ίδιο και οι μακρόχρονες περίοδοι «περιορισμένης δημοκρατίας», με παράνομα κομμουνιστικά κόμματα ή διακυβέρνηση με διατάγματα (δημοκρατία της Βαϊμάρης, μετεμφυλιακό καθεστώς στην Ελλάδα). Η διαφορά είναι ότι ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής δεν είχε επικρατήσει καθολικά ούτε στον πλανήτη ούτε στο εσωτερικό κάθε χώρας. Η αντίθεση από την εργατική τάξη στην ατομική ιδιοκτησία και το κέρδος, κάποιες φορές ανοιχτά και επαναστατικά, διαπλέκονταν με την ύπαρξη άλλων τρόπων παραγωγής και ζωής, θεσμών, συνηθειών και παραστάσεων από το παρελθόν. Οι εμπορευματοχρηματικές σχέσεις και το κεφάλαιο αμφισβητούνταν από πολλές πλευρές και η ταξική πάλη μετασχηματιζόταν σε πολιτικές και ιδεολογικές συγκρούσεις εφ’ όλης της ύλης, συχνά ζωής ή θανάτου. Αυτή η διαπάλη έδινε μεν νόημα στην αστική δημοκρατία και στους αντιπροσωπευτικούς θεσμούς της, έκανε δε σαφείς και τις παραβιάσεις της. Σήμερα, αντιθέτως, ο καπιταλισμός έχει επικρατήσει παγκόσμια και το κεφάλαιο εισχωρεί σε όλο και περισσότερες σφαίρες της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η νίκη του απέναντι στο κομμουνιστικό και εργατικό κίνημα, το καπιταλιστικό ΤΙΝΑ και η διάδοση του νεοφιλελευθερισμού τον κάνουν να φαίνεται φυσικός και αδιαπραγμάτευτος. Η αγανάκτηση και οι εξεγερτικές διαθέσεις απέναντι στη βάρβαρη κι απάνθρωπη πραγματικότητα που δημιουργεί δύσκολα φτάνουν ως το βάθος. Οι επιπτώσεις του είναι μπορεί να είναι συντριπτικές, αυτός καθαυτός είναι ανεπαίσθητος σαν την ατμοσφαιρική πίεση στα σώματά μας. Υπό το παραπάνω πρίσμα, αν οι καταστάσεις εξαίρεσης του παρελθόντος ήταν ένδειξη αδυναμίας της αστικής τάξης να κυβερνήσει με τυπικούς δημοκρατικούς τρόπους, ο σημερινός κοινοβουλευτικός ολοκληρωτισμός είναι η αλαζονική αντίδρασή της απέναντι στην πολύπλευρη κρίση του καθολικού καπιταλισμού της εποχής μας και στην αδυναμία να δώσει οποιαδήποτε συνολική κοινωνική θετική προοπτική. Η διαπάλη για τους σκοπούς της συλλογικής δράσης και τις κοινωνικές αξίες έχει χάσει το νόημά της τη στιγμή που το κριτήριο του κέρδους φαίνεται αδιαπραγμάτευτο. Η κοινωνία δεν είναι τίποτα άλλο από μια παραγωγική μηχανή, ο σκοπός της είναι η ίδια εύρυθμη λειτουργία της. Ο σημερινός κοινοβουλευτικός ολοκληρωτισμός είναι η πολεμική κραυγή της σύγχρονης αστικής τεχνοκρατίας. Το πέρασμα στη νέα κατάσταση δεν έγινε, εννοείται, από τη μια μέρα στην άλλη. Σημάδια μιας τέτοιας διαδικασίας ήταν η πρόταση συνταγματικής αναθεώρησης του 1963 («βαθεία τομή») και το Σύνταγμα του 1975 όταν έμπαινε αυτοτελώς και το κριτήριο της ταχύτητας και της οικονομικής αποτελεσματικότητας. Τα δύο ζητήματα που έθετε η εισηγητική έκθεση του σχεδίου Συντάγματος του 1975 σύμφωνα με το Χαράλαμπο Κουρουνδή (το Σύνταγμα & η Αριστερά σελ. 187)  ήταν «ότι η νομοθετική εξουσία νοσούσε διότι η άσκησή της από τη Βουλή δεν είχε τον ταχύ ρυθμό που επέβαλλε η κοινωνική και οικονομική ζωή» και «ότι η εκτελεστική εξουσία δεν είχε τις απαραίτητες για την εκπλήρωση της αποστολής της αρμοδιότητες». Αυτή η διαδικασία ισχυροποίησης της εκτελεστικής εξουσίας ώστε να είναι «ικανή να παίρνει γρήγορα αποφάσεις, παραμερίζοντας “ενοχλητικές” συζητήσεις και  αντιδράσεις (ο.π. σελ. 231)» καθώς και η ενοποίηση των αστικών πολιτικών κομμάτων γύρω από τους πυλώνες του ελληνικού καπιταλισμού έχουν σήμερα ολοκληρωθεί. Όλα τα προβλήματα (πχ το προσφυγικό, η πανδημία, η ανεργία κι η φτώχεια) αντιμετωπίζονται από έναν «ειδικό» (της οικονομίας, της γεωπολιτικής, της ιατρικής) δίπλα σε αστυνομικούς και στρατιωτικούς.   Ο ρόλος του κράτους, σύμφωνα με την κυβέρνηση της ΝΔ (και όχι μόνο), κατά τη μετάβαση στη νέα κανονικότητα, είναι να ενισχύσει τις επιχειρήσεις ώστε «να μείνουν ζωντανές». Το αστικό κράτος δεν βάζει στη μία άκρη τις επιχειρήσεις και στην άλλη άκρη άλλες τάξεις, κριτήρια και ανάγκες ώστε να βρει το κέντρο βάρους του γενικού συμφέροντος. Τοποθετεί εξαρχής τις επιχειρήσεις στο επίκεντρο και προσπερνάει έτσι το δίλημμα πόσο να ενισχύσει αυτές και πόσο την κοινωνική πλειοψηφία, την οποία ισχυρίζεται ότι ενισχύει διαμέσου των επιχειρήσεων! Το κράτος δεν ισχυρίζεται πια ότι θέτει την κερδοφορία του κεφαλαίου στην υπηρεσία του «γενικού συμφέροντος», αλλά την ανάγει κατευθείαν σε γενικό συμφέρον και δε ντρέπεται γι αυτό! Στην Ελλάδα, ο συμβολικός πυρήνας του κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού είναι ο Γιάννης Στουρνάρας, διοικητής της ΤτΕ από το 2014 και με πρόσφατα ανανεωμένη τη θητεία του μέχρι το 2026. Ό,τι και να ψηφίσει κανείς, βγαίνει πάντα Στουρνάρας και όλα όσα εκπροσωπεί – τα συμφέροντα του τραπεζικού συστήματος, η υπαγωγή στην ΕΚΤ, η πληρωμή του δημόσιου χρέους, η μόνιμη επιτροπεία από την ΕΕ κτλ. Η κριτική που του γίνεται από το ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι παρεμβαίνει στην πολιτική όταν κάνει δηλώσεις που στηρίζουν ή υπονομεύουν τη μια ή την άλλη κυβέρνηση, λες και η θέση του και όσα εκπροσωπεί δεν είναι πολιτική ή, για την ακρίβεια, το κέντρο της αστικής πολιτικής. Γύρω από αυτό το κέντρο κινούνται οι παραβιάσεις του συντάγματος, η διακυβέρνηση με ΠΝΠ, η αστυνομοκρατία κι η «πολεμική» διαχείριση όλων των ζητημάτων, από την οικονομική κρίση και το προσφυγικό μέχρι την παρούσα πανδημία. Στο τελευταίο (11ο) τεύχος από τα Τετράδια μαρξισμού, με αφιέρωμα στο κράτος, στο editorial γράφεται: «Η αστική δημοκρατία “ταλαντώνεται” μέχρι το σημείο θραύσης, γεγονός που ωθεί το καθεστώς διαρκούς εξαίρεσης προς την τυπική δικτατορία, αλλά η δημοκρατική κρατική μορφή δεν “σπάει” και τελικά η διαδικασία αναίρεσης της αστικής δημοκρατίας δεν ολοκληρώνεται. Η μονιμότητα αυτού του ιδιότυπου αυταρχικού κράτους, όταν εξασφαλίζει τη μόνιμη συναίνεση μιας αλλοτριωμένης κοινωνικής πλειοψηφίας, προσομοιάζει σε δυστοπικό ολοκληρωτικό καθεστώς, το οποίο προληπτικά θωρακίζεται απέναντι σε κάθε απελευθερωτικό πρόταγμα».   Δεν είναι «ανωμαλία», ούτε… κλοπή στο παιχνίδι Το εργατικό κίνημα και οι κομμουνιστές δεν είναι αδιάφοροι απέναντι στη μονιμοποίηση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, για κάθε αιτία κι αφορμή. Τα δικαιώματα και οι ελευθερίες δεν αποτελούν πολυτέλεια για την εργαζόμενη πλειοψηφία και οι παραβιάσεις του συντάγματος έχουν «υλικές» επιπτώσεις. Μήπως αυτό σημαίνει την υπεράσπιση του «κανόνα» του συντάγματος και της αστικής δημοκρατίας απέναντι στην πρακτική εφαρμογή του από τις κυβερνήσεις; Η αλήθεια είναι πως οι επικλήσεις για μια πιστή εφαρμογή του κανόνα αγνοούν ή συσκοτίζουν την ουσία του συντάγματος, που είναι η απομάκρυνση του λαού από κάθε πραγματική εξουσία. Όπως έγραψε ο Γιοχάνες Ανιόλι για τη Γερμανία του 1986: «Σύμφωνα με το σύνταγμα, ο λαός δεν εισέρχεται ποτέ στο “παλάτι” της κρατικής δύναμης, στο δωμάτιο όπου βρίσκονται οι μοχλοί […]. Ο λαός ακούει αυτό που ανακοινώνει το παλάτι και εφαρμόζει την ανακοίνωση:  πόλεμο, ειρήνη, εξοπλισμό, πληρωμή φόρων, αναπτυξιακή βοήθεια, κοινωνικό κράτος, αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και διάφορα άλλα». Η στάση της αστικής τάξης απέναντι στη δική της νομιμότητα ήταν εξαρχής αμφιλεγόμενη. Τα αστικοδημοκρατικά συντάγματα ανέκαθεν προέβλεπαν την παραβίασή τους και αυτές οι προβλέψεις είναι ουσιαστικό τους μέρος. Έγραψε ο Μαρξ για το Σύνταγμα της Γαλλικής Δημοκρατίας του 1848: «Οι διηνεκείς αντιφάσεις αυτού του Συντάγματος- απάτη δείχνουν αρκετά απλά ότι η μεσαία τάξη (=αστική τάξη) μπορεί να είναι δημοκρατική στα λόγια, αλλά δε θα είναι τέτοια και στις πράξεις- θα αναγνωρίσει την αλήθεια μιας αρχής αλλά δεν πρόκειται να την εφαρμόσει στην πράξη- , ενώ το πραγματικό “Σύνταγμα” της Γαλλίας δεν βρίσκεται στο Χάρτη που καταγράψαμε, αλλά στους οργανικούς νόμους που θεσπίζονται με βάση το ίδιο […]. Οι αρχές ήταν εκεί- οι λεπτομέρειες αφέθηκαν στο μέλλον, και σ’ αυτές τις λεπτομέρειες επανεγκαθιδρύθηκε μια αδιάντροπη τυραννία!» (1850 τόμος Α, KARL MARX σελ. 302). Στο Ταξικοί αγώνες στη Γαλλία αναφερόμενος στη δημοκρατική αντιπολίτευση των «ορεινών» το 1849, τονίζει: «”Ζήτω το Σύνταγμα!”, αυτό ήταν το σύνθημα που σκόρπιζε, ένα σύνθημα που δεν σήμαινε τίποτε άλλο παρά “Κάτω η επανάσταση!”» (ο.π. σελ. 155).

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ο Τσίπρας θα σώσει τον ελληνικό λαό ως Μεσσίας;  

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

Η «δημοκρατική ομαλότητα» παραβιαζόταν και στο παρελθόν. Σήμερα, όμως, που ο καπιταλισμός έχει επικρατήσει καθολικά, αναδεικνύεται η αδυναμία των αστικών τάξεων να δώσουν οποιαδήποτε θετική προοπτική

  Ο κοινοβουλευτικός ολοκληρωτισμός της εποχής μας είναι η «αδιάντροπη τυραννία» των επενδυτών και όχι αποτέλεσμα της δράσης κάποιων σκοτεινών «δυνάμεων της ανωμαλίας», όπως λεγόταν παλιότερα για το ελληνικό παρακράτος. Η απάντηση του εργατικού κινήματος δεν μπορεί παρά να στοχεύει στην ουσία και όχι στην επιφάνεια. Αν η βάση του σημερινού κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού είναι η οργάνωση της κοινωνικής ζωής κάτω από τους νόμους κίνησης του κεφαλαίου, φυσικούς και αδιαπραγμάτευτους, πέραν πάσης αμφιβολίας, τότε το πρώτο βήμα υπονόμευσής του είναι η εισαγωγή του συγκρουσιακού στοιχείου. Τα πράγματα μπορούν να είναι κι αλλιώς, η πολιτική μπορεί να είναι κάτι άλλο από ζήτημα διαχείρισης και λογιστικής. Πώς να έχουν νόημα οι δημοκρατικές ελευθερίες αν δεν είναι υπό συζήτηση οι σκοποί κι όχι μόνο τα μέσα κι οι μέθοδοι; Απέναντι στη μοναδική, «φυσική», δήθεν στηριζόμενη από ειδικούς κι επιστήμονες, πολιτική της αποθέωσης της ατομικής ιδιοκτησίας και του κέρδους, η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μια εξίσου καθολική απόρριψή τους, η προβολή της πραγματικής εναλλακτικής: της ανθρώπινης ζωής κι όχι της επιβίωσης, των κοινών αγαθών και της κοινωνικής ιδιοκτησίας, των συνειδητών συλλογικών αποφάσεων κι όχι των διαταγμάτων των ειδικών, του διεθνισμού κι όχι της εθνικής ομοψυχίας. Η αντιπαράθεση όμως στο περιεχόμενο δεν μπορεί παρά να συνοδεύεται από άλλα όργανα και μέσα. Κατ’ αρχάς το λαϊκό κίνημα και η αριστερά δεν μπορεί παρά να αντιπαρατεθούν στο δίπολο τεχνοκρατίας- καταστολής, αυτοακυρώνονται αν ανέχονται τον αστυνομικό δίπλα στον ειδικό ή αν υποκλίνονται στις λύσεις του ειδικού που εφαρμόζονται μόνο με αστυνομική καταστολή. Αν η αστική τάξη παίζει με σημαδεμένα χαρτιά, παραβιάζει τον «κανόνα» της εφαρμόζοντάς τον, δεν μπορεί η κομμουνιστική αριστερά και το εργατικό κίνημα να υπερασπίζονται τον κανόνα στην ιδανική του μορφή («ζήτω το Σύνταγμα!») ενάντια στην πραγματική εφαρμογή του. Αυτό που ταιριάζει στα συμφέροντα της εργαζόμενης πλειονότητας είναι η δημοκρατία του οργανωμένου λαού, των οργάνων επιβολής της λαϊκής θέλησης κι όχι ο περιορισμός στους αστικούς αντιπροσωπευτικούς θεσμούς και πολύ περισσότερο η αναζήτηση απατηλών κυβερνητικών λύσεων. Στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που στην Ελλάδα κρατάει τουλάχιστον 10 χρόνια και αλλού (Ινδία, Χιλή) πολύ περισσότερο, η απάντηση δεν μπορεί να είναι τα παράπονα για τις κυβερνήσεις που «κλέβουν στο παιχνίδι». Ο Βάλτερ Μπένγιαμιν, τον Γενάρη του 1940, έγραψε στην 8η από τις Θέσεις για τη φιλοσοφία της ιστορίας: «Η παράδοση των καταπιεσμένων μας διδάσκει ότι η “κατάσταση έκτακτης ανάγκης” που ζούμε τώρα δεν είναι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας. Πρέπει να κατορθώσουμε να συλλάβουμε την ιστορία έχοντας αυτή την επίγνωση. Τότε θα διαπιστώσουμε καθαρά ότι αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε μια πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης και έτσι θα βελτιωθεί η θέση μας στον αγώνα κατά του φασισμού». Η απάντηση του εργατικού κινήματος και της αντικαπιταλιστικής αριστεράς μπορεί να είναι μόνο μία κατάσταση εξαίρεσης  από τα κάτω κι όχι η νοσταλγία για τη χαμένη λάμψη της αστικής δημοκρατίας.   http://prin.gr/?p=31446  

Ετικέτες: Covid-19Μπάμπης Συριόπουλος
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Διαδικτυακό αντάρτικο μέσω της σελίδας «Μένουμε Ενεργοί»

Επόμενο

Ο αγώνας φέρνει νίκες

Σχετίζεται με Άρθρα

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!
από Γιάννης Ελαφρός
09/05/2025
0

Μπάμπης Συριόπουλος Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να ακυρώσει το νόημα της αντιφασιστικής νίκης του 1945, ξαναγράφει την ιστορία σύμφωνα με την οποία υπεύθυνες για...

ΣυνεχίστεDetails

21η Απρίλη: Αναμονή από το κίνημα, πραξικόπημα από τον στρατό

21η Απρίλη: Αναμονή από το κίνημα, πραξικόπημα από τον στρατό
από Δημήτρης Τζιαντζής
21/04/2025
0

Αφιέρωμα: Η χούντα της 21ης Απριλίου και ο σύγχρονος φασισμός  Μπάμπης Συριόπουλος Το στρατιωτικό πραξικόπημα της 21ης Απριλίου αιφνιδίασε το λαϊκό κίνημα και την...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Ο αγώνας φέρνει νίκες

Ο αγώνας φέρνει νίκες

Με χημικά και ΜΑΤ απάντησε η κυβέρνηση στους εργαζόμενους στον τουρισμό

Με χημικά και ΜΑΤ απάντησε η κυβέρνηση στους εργαζόμενους στον τουρισμό

Το «μαύρο» στην ΕΡΤ  συνεχίζεται…

Το «μαύρο» στην ΕΡΤ συνεχίζεται...

Από Σπόντα 28.05

Από Σπόντα 28.05

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;
Κίνημα

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;

Όσο το ιστιοφόρο Madleen του Στολίσκου της Ελευθερίας πλέει για να σπάσει τον ισραηλινό ναυτικό αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας -κάτω ...

07/06/2025
Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου

Σκληροί με τον λαό, σούζα στους ολιγάρχες Τα στραβά μάτια έκαναν κυβέρνηση και κράτος στις προκλήσεις των μεγαλο-ιδιοκτητών των ομάδων ...

07/06/2025
Κυβερνητικά ψέματα για «brain gain»
Editorial

Κυβερνητικά ψέματα για «brain gain»

«Bring the boys back home» έλεγε το τραγούδι των Pink Floyd, αναφερόμενο στην επιστροφή των στρατιωτών από το μέτωπο του ...

07/06/2025
Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου
Δικαιώματα

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Αναβολή πήρε την Πέμπτη 5/6 στην Καρδίτσα η δίκη των έξι αστυνομικών, οι οποίοι διώκονται για τον άγριο ξυλοδαρμό και ...

07/06/2025
Ακροβασίες 7/6/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 7/6/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

07/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.