Φοίβος Κακαμανούδης
Κοινή δήλωση των έξι συνδικαλιστών/στριών:
Για την απέλαση τους από το κράτος του Ισραήλ αλλά και τη στάση των ελληνικών αρχών, οι πέντε συνδικαλιστές που έφτασαν μέχρι το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ έπειτα από πρόσκληση παλαιστινιακών συνδικάτων για συνάντηση στη Ραμάλα, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου σε αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, εξηγώντας-αποκαλύπτοντας τι συνέβη. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο χώρο βρέθηκαν δεκάδες μέλη πολιτικών οργανώσεων και εκλεγμένοι συνδικαλιστές, ο Μιχιάρ Εκτάμι, πρόεδρος της Ένωσης Παλαιστινίων Εργαζομένων Ελλάδας, ο Παλαιστίνιος Πρέσβης στην Ελλάδα, Γιούσεφ Ντόρχομ, ενώ συμμετείχε διαδικτυακά και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Παλαιστινιακών Συνδικάτων από τη Δυτική Όχθη.
Ο Αντώνης Νταλακογεώργος, πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, ανέλυσε το ιστορικό της πρωτοβουλίας και έθεσε και πρόταση συνέχειας. Όπως εξήγησε η συγκεκριμένη πρωτοβουλία πάρθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Παλαιστινίων Εργαζομένων στην Ελλάδα. Έπειτα από πρόσκληση παλαιστινιακών συνδικάτων, οι συνδικαλιστές που θα συμμετείχαν ενημέρωσαν το ελληνικό προξενείο στην Ιερουσαλήμ, τη πρεσβεία στο Τελ Αβίβ και το Υπουργείο Εξωτερικών τόσο για τη πρόσκληση, όσο και για την ημερομηνία και τα πρόσωπα που θα συμμετέχουν στη συνάντηση με τα συνδικάτα της Παλαιστίνης. Αφού προσκόμισαν και όλα τα απαραίτητα έγγραφα, έλαβαν εγγραφή έγκριση για την επίσκεψη αλλά ήταν και σε επικοινωνία με τη πρόξενο στην Ιερουσαλήμ ώστε να είναι σε αυξημένη ετοιμότητα σε περίπτωση προβλημάτων, ξεκίνησαν αεροπορικώς για Τελ Αβίβ, από όπου με αυτοκίνητο θα μεταφέρονταν στη Ραμάλα.
Τι συνάντησαν όταν έφτασαν; Πολύωρη καθυστέρηση αφού είχαν δώσει τα έγγραφα τους για έλεγχο, ενημέρωση από τις Ισραηλινές αρχές πως δεν θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση τους και πως θα απελαθούν! Πρόσχημα η επίκληση ενός νόμου του 1952, του οποίου όμως οι προϋποθέσεις είχαν καλυφθεί για την επίσκεψη των συνδικαλιστών. Την ίδια ώρα και μέχρι σχεδόν την απέλαση τους, καμία ελληνική αρχή δεν απαντούσε στις αλλεπάλληλες κλήσεις των πέντε που βρίσκονταν επί ώρες στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και τελικά απελάθηκαν, ενώ δεν έγινε φυσικά καμία παρέμβαση ενάντια στην απέλαση Ελλήνων πολιτών από το κράτος-τρομοκράτη. Μάλιστα η ασφάλεια του αεροδρομίου βρισκόταν μαζί με τους συνδικαλιστές ακόμα και μέσα στο αεροπλάνο, πριν αυτό απογειωθεί και παρέδωσε έγγραφο στον κυβερνήτη στο οποίο οι συνδικαλιστές χαρακτηρίζονται ως «ανεπιθύμητοι».
Αντώνης Νταλακογεώργος, πρόεδρος ΠΕΝΕΝ: «Υπήρχε συμπαιγνία Ισραηλινών και ελληνικών αρχών για την απέλασή μας»
«Καμία προσπάθεια του Ισραήλ δε θα εμποδίσει το κίνημα να εκφράσει την αλληλεγγύη στον ηρωικό λαό της Παλαιστίνης» τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, θέτοντας την πρόταση να συναντηθούν με τον υπουργό Εξωτερικών με θέμα όσα απαράδεκτα συνέβησαν αλλά και να μπορέσουν εκ νέου να ταξιδέψουν ως το Ισραήλ και από εκεί να φτάσουν στη Ραμάλα και να πραγματοποιηθεί κανονικά η συνάντηση με τα παλαιστινιακά συνδικάτα. Ο ίδιος έκανε λόγο για «συμπαιγνία Ισραηλινών και ελληνικών αρχών» για την απέλασή τους.
Από τη πλευρά του ο πρόεδρος των παλαιστινιακών συνδικάτων καταδίκασε τον αποκλεισμό της αποστολής, θυμίζοντας πως δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Επιβεβαίωσε πως και η είσοδος από Ιορδανία στη Δυτική Όχθη είναι κλειστή για όσους είναι αλληλέγγυοι στον παλαιστινιακό λαό κι ελέγχεται από το Ισραήλ. «Η Ραμάλα δεν είναι ελεύθερη, οι άνθρωποι υποφέρουν» μετέφερε, ενώ δήλωσε την προθυμία του να προετοιμαστεί εκ νέου μια συνάντηση.
Ο Μιχιάρ Εκτάμι, πρόεδρος της Ένωσης Παλαιστινίων Εργαζομένων Ελλάδας, παίρνοντας τον λόγο τόνισε πως «η ενέργεια του κράτους του Ισραήλ δεν είναι πρωτόγνωρη, επιβεβαιώνει πως το φασιστικό καθεστώς θέλει να απομονώσει το παλαιστινιακό λαό και να συνεχίσει την εθνοκάθαρση». Όπως ανέφερε είναι καθήκον η σύσφιξη των σχέσεων παλαιστινιακών και ελληνικών συνδικάτων.
Ο Γιούσεφ Ντόρχομ, Παλαιστίνιος πρέσβης, εξήγησε πως η Παλαιστίνη είχε και αεροδρόμια και αεροπλάνα και λιμάνι τα οποία το Ισραήλ έχει καταστρέψει και άρα η αποστολή των συνδικαλιστών έπρεπε να περάσει πρώτα από ισραηλινό έδαφος. «Τα σύνορα είναι σχεδόν συνεχώς κλειστά. Τα σύνορα από την Ιορδανία λειτουργούν μόνο πέντε ώρες τη μέρα, εκτός αργιών και εβραϊκών εορτών!» ανέφερε. Για τον ίδιο όλες αυτές οι κινήσεις έχουν στόχο να εμποδίσουν το κύμα αλληλεγγύης στη Παλαιστίνη. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Παλαιστίνιος πρέσβης υπογράμμισε πως με τον ίδιο τρόπο που μπλοκάρεται κόσμος να μεταβεί στη Παλαιστίνη, μπλοκάρονται τρόφιμα και φάρμακα για τη Δυτική Όχθη και τη Γάζα.
«Δε μπορούσα να φανταστώ το τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι αρχές του κράτους-τρομοκράτη» τόνισε ο Μιχάλης Ρίζος, μέλος του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων του νοσοκομείου Αττικόν. «Υπάρχει καθεστώς φυλακής» περιέγραψε για τη Παλαιστίνη, ενώ ο ίδιος βλέπει σαφή πολιτική κατεύθυνση αποκλεισμού των Παλαιστινίων από τον υπόλοιπο κόσμο. Αναφέρθηκε στη στρατηγική σχέση Ελλάδας-Ισραήλ. «Πρέπει να σταματήσει αυτό το πράγμα!», είπε με ένταση, καταλήγοντας πως το αίτημα για λευτεριά στο Παλαιστινιακό λαό, πρέπει να συνοδεύεται από μάχη ενάντια στη κυβέρνηση που διατηρεί προνομιακές σχέσεις με το Ισραήλ. «Πρέπει να ξεσηκωθούν οι πάντες» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Γιώτα Λαζαροπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην εθνική Τράπεζα, έδειξε μια σειρά φωτογραφίες από την αποστολή όπου μεταξύ άλλων, φαίνονται έγγραφα που δείχνουν πως ενώ είχαν όλες τις άδειες, το Ισραήλ τους απέλασε χωρίς οι ελληνικές αρχές να κάνουν τίποτα. «Η ζωή συνεχιζόταν σα να μη γίνεται γενοκτονία 60 χιλιόμετρα δίπλα» θα παρατηρήσει κατά τη διάρκεια που βρισκόταν στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ, πριν απελαθεί.

Ο Βαγγέλης Κιτσώνης, πρόεδρος του πανελλαδικού σωματείου ICAP OUTSOURSING SOLUTIONS, επίσης θεωρεί πως ελληνικές και Ισραηλινές αρχές «είχαν συναποφασίσει για την απέλαση». Ανέφερε πως η συγκεκριμένη αντιπροσωπεία στοχοποιήθηκε λόγω της πλούσιας δράσης των σωματείων υπέρ της Παλαιστίνης όλο το προηγούμενο διάστημα. «Η αντίσταση που γίνεται από το λαό της Παλαιστίνης μάς δείχνει το δρομο» δήλωσε, ενώ έδειξε ως μεγάλο κίνδυνο τις συμμαχίες του ελληνικού κράτους.
Νίκος Πελεκούδας: «Αυτό που ζήσαμε εμείς είναι ένα απειροελάχιστο δείγμα της πολιτικής αλλά και σωματικής, φυσικής βαρβαρότητας την οποία επιδεικνύει το Ισραήλ καθημερινά στους Παλαιστίνιους»
Ο Νίκος Πελεκούδας, πρόεδρος του ΣΕΦΚ, τόνισε πως «σε μία ελάχιστη ένδειξη ενότητας και ευγνωμοσύνης στον παλαιστινιακό λαό να πω ότι αυτό το οποίο ζήσαμε εμείς για 9-10 ώρες στο αεροδρόμιο είναι ένα απειροελάχιστο δείγμα της πολιτικής αλλά και σωματικής, φυσικής βαρβαρότητας την οποία επιδεικνύει το Ισραήλ καθημερινά, σε λεπτά της ώρας, στους Παλαιστίνιους, βεβαίως και σε κάποιους άλλους αλληλέγγυους, οι οποίοι προσπάθησαν ή επιχείρησαν να φτάσουν στη Γάζα για να παράσχουν βοήθεια». Θύμισε ακόμα πως με τον ίδιο τρόπο το Ισραήλ έχει αντιμετωπίσει πλήθος αποστολών, εξηγώντας πως σύμφωνα και με ρεπορτάζ της ισραηλινής εφημερίδας Haaretz οι αρχές εξετάζουν το πολιτικό και κοινωνικό προφίλ οποίων πάνε. Ο ίδιος σχολίασε και την ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών για την απέλαση τους, λέγοντας πως καλύτερα να μην έβγαινε καθόλου, όσο η Ελλάδα διατηρεί αυτή τη σχέση με το Ισραήλ.
Ακολούθησε μια σειρά τοποθετήσεων, μεταξύ των οποίων του Παύλου Αντωνόπουλου, ο οποίος θα συμμετείχε κανονικά στην αποστολή με τους υπόλοιπους συνδικαλιστές φτάνοντας τη Δευτέρα στο Ισραήλ, ο Παντελής Βλάχας, μέλος της τελευταίας αποστολής του Global Sumud Flotilla και ο Βαγγέλης Γονατάς από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Χοσέ Μαρτί».
Κοινός τόπος στη συζήτηση η προσπάθεια να παρθούν νέες αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Συμβολική και συγκινητική η στιγμή όταν ο παλαιστίνιος πρέσβης έδωσε από μια κεφίγια σε κάθε συνδικαλιστή που συμμετείχε.
Η δήλωση των έξι συνδικαλιστών/στριών
Καταγγέλλουμε τις ισραηλινές Αρχές για την παρατεταμένη κράτηση μας στο Αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και την απέλαση μας, απόφαση που δεν βασίζεται σε καμιά νομική ή ανθρωπιστική αιτιολόγηση.
Είμαστε συνδικαλιστές από την Ελλάδα, εκπρόσωποι σωματείων που θα μεταβαίναμε στη Ραμάλα της Δυτικής Όχθης, με επίσημη πρόσκληση της Γενικής Ομοσπονδίας Εργατικών Συνδικάτων της Παλαιστίνης (PGFTU).
Διαθέταμε βίζες και όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα και ο λόγος της επίσκεψης μας ήταν απόλυτα γνωστός και είχε προαναγγελθεί.
Ωστόσο μας απαγορεύθηκε η είσοδος, γεγονός που συνιστά κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων μας, της αξιοπρέπειάς μας και γενικά των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Οι κρατικές αρχές του Ισραήλ ήταν προκλητικές και ταυτόχρονα αποκαλυπτικές. Επικαλέστηκαν άρνηση του στρατού για τη μετάβαση από το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν στη Ραμάλα και μας δήλωσαν χωρίς περιστροφές ότι υπάρχει αποκλεισμός κάθε δρόμου που οδηγεί από το Ισραήλ στη Δυτική όχθη.
Στην ουσία ομολογούν και κάνουν παγκόσμια γνωστό ότι και η Δυτική όχθη, άρα κάθε Παλαιστινιακός θύλακας βρίσκεται υπό καθεστώς ασφυκτικής περικύκλωσης, αποκλεισμού και στρατιωτικού νόμου από το κράτος τρομοκράτη που απαγορεύει κάθε επαφή με τον «έξω κόσμο». Απαγορεύει ιδιαίτερα κάθε έκφραση έμπρακτης αλληλεγγύης, πληροφόρησης και ανταλλαγής εμπειριών με αγωνιστές που έχουν εκφραστεί υπέρ της ελευθερίας και νίκης του τιτάνιου αγώνα του Παλαιστινιακού λαού. Αποδεικνύει τη φύση του Ισραηλινού κράτους ως ένα ακραία καταπιεστικό καθεστώς που περιφρονεί ακόμα και το διεθνές δίκαιο.
Μετά την πειρατεία, τις απαγωγές και τους βασανισμούς Ελλήνων πολιτών από τον ισραηλινό στρατό πριν μερικές εβδομάδες άλλη μια περίπτωση κατάφωρης παραβίασης των δικαιωμάτων Ελλήνων πολιτών από το κράτος του Ισραήλ λαμβάνει χώρα.
Μεγάλες ευθύνες έχει για μια ακόμη φορά η Ελληνική κυβέρνηση που παρότι είχε ενημερωθεί δεν έκανε απολύτως τίποτα για να προστατέψει τα δικαιώματα Ελλήνων πολιτών. Στην ουσία συνέργησε και έδωσε πολιτική κάλυψη στην απέλαση. Η αποστασιοποίηση της αποδεικνύει ότι επικροτεί την τακτική των «στρατηγικών της εταίρων».
Οι πολίτες της χώρας μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, την ώρα που η ελληνική αστυνομία καλύπτει προκλητικές συμπεριφορές Ισραηλινών επιβατών κρουαζιερόπλοιων που κάνουν άσεμνες χειρονομίες, βρίζουν και τραμπουκίζουν κατοίκους νησιών και πόλεων της Ελλάδας.
Δηλώνουμε ότι ούτε η βία του κράτους-τρομοκράτη, ούτε η ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης στις παράνομες και εγκληματικές πρακτικές τους μας πτοούν. Αντιθέτως, μάς πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Ο αγώνας και οι κινήσεις αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό θα συνεχιστούν και θα αναπτυχθούν. Η τρομοκρατία δεν θα περάσει, κανένα εμπόδιο δεν θα σταματήσει την αλληλεγγύη μας στο λαό της Παλαιστίνης.
Προχωρούμε άμεσα σε διάβημα διαμαρτυρίας προς την Ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών. Παράλληλα καλούμε σε αποφάσεις και ψηφίσματα καταδίκης από σωματεία, ομοσπονδίες και εργατικά κέντρα. Οργανώνουμε πλατιά σύσκεψη σωματείων και συνδικαλιστών/τριών για την ευρύτερη συσπείρωση αλληλεγγύης στον αγώνα των Παλαιστινίων.
Καμία ανοχή στο κράτος-τρομοκράτη και την κυβέρνηση της συνενοχής.
Αλληλεγγύη στον παλαιστινιακό λαό και την εργατική τάξη της Παλαιστίνης.
Δεν γινόμαστε συνένοχοι/ες στη γενοκτονία.
Απεμπλοκή της Ελλάδας από τον πόλεμο.
Να σταματήσει κάθε συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με το σιωνιστικό κράτος.
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
– Παύλος Αντωνόπουλος, μέλος ΔΣ της ΠΕΣΕΚ (Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών)
– Βαγγέλης Κιτσώνης, Πρόεδρος του Πανελλαδικού Σωματείου ICAP OUTSOURSING SOLUTIONS
– Παναγιώτα Λαζαροπούλου, Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων Εθνικής Τράπεζας
– Αντώνη Νταλακογεώργος, Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού)
– Νίκος Πελεκούδας, Πρόεδρος του ΣΕΦΚ (Κλαδικό Σωματείο εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση)
– Μιχάλης Ρίζος, μέλος Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αττικόν
– Ένωση Παλαιστινίων Εργαζομένων













