Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Παρεμβάσεις

Σάββας Στρούμπος: Η Αποστολή μας παραμένει επαναστατική

12/03/2017
σε Παρεμβάσεις, Πολιτισμός, Συνεντεύξεις
Σάββας Στρούμπος: Η Αποστολή μας παραμένει επαναστατική
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

 

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν παρουσιάζει το έργο του κορυφαίου συγγραφέα Χάινερ Μίλερ, «Η Αποστολή-Ανάμνηση από μιαν Επανάσταση», στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος, μέχρι την Κυριακή 9 Απριλίου. Με αφορμή την παράσταση, στην οποία το Πριν είναι χορηγός επικοινωνίας, συζητούμε με τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο για το πολιτικό θέατρο και το ερώτημα της επανάστασης.
 

Σε κοινέςΚατηγορίες

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»

Στη Θεσσαλονίκη στοχοποιήθηκε το ξέπλυμα της γενοκτονίας όχι ο Εβραϊσμός

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΕΛΑΦΡΟ

 

Ο Μίλερ έζησε την προδοσία και τον εκφυλισμό του Οκτώβρη, αλλά εκφράζει την αναγκαιότητα/δυνατότητα να συνεχιστεί το παράδειγμά του

 

Επιμένετε σε αυτό που θα λέγαμε πολιτικό θέατρο. Πόσο εύκολο είναι αυτό στην Ελλάδα του 2017;

 

Σήμερα ίσως είναι πιο δύσκολο, αλλά οπωσδήποτε αναγκαίο να αναδείξουμε την πολιτική φυσιογνωμία του θεάτρου. Η φλόγα της εξέγερσης και του αγώνα χρειάζεται με κάθε τρόπο να κρατηθεί αναμμένη. Η κοινωνία, οι καταπιεσμένοι, νιώθουν στο πετσί τους την προδοσία. Ας το τονίσουμε, όμως: δεν είμαστε ηττημένοι, η καθοριστική μάχη δεν δόθηκε ακόμα. Μεταξύ άλλων, αυτό το ζήτημα θέτει η «Αποστολή»: η σοσιαλιστική επανάσταση ως πρόταγμα κοινωνικής χειραφέτησης, μπορεί να προδίδεται ή να εκφυλίζεται, είναι πάντα επίκαιρη και αναγκαία. Το εγχείρημα ΣΥΡΙΖΑ οδηγούσε σε αυτή την προδοσία με τα μάτια κλειστά. Η επαναστατική Αριστερά προειδοποιούσε, αλλά έπρεπε να δούμε στην πράξη που οδηγεί το προσωπείο του ρεφορμισμού, εφόσον γίνει η κυρίαρχη μάσκα μας. Τώρα ζούμε το κοιλοπόνεμα των επαναστατικών συμπερασμάτων, που μας βάζει μπροστά σε μεγάλες ευθύνες. Μπροστά στο ζήτημα της ρήξης, της επαναστατικής ανατροπής του καπιταλισμού.

 

Το προηγούμενο έργο σας ήταν το υπέροχο «Εμείς» του Ζαμιάτιν σε πρώτο θεατρικό ανέβασμα…

 

Το «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν είναι κείμενο προφητικό. Θέτει το ζήτημα της από-ανθρωποποίησης σε μια φουτουριστική δυστοπία, όπου ένα τέλεια τεχνολογικά οργανωμένο κράτος, μετατρέπει τους ανθρώπους σε αριθμημένους δούλους της μηχανής. Ακόμα και σ’ αυτή την κατάσταση, μια μειοψηφία ανθρώπων διατηρεί την ανθρωπινότητα της και εξεγείρεται. Στην Ιστορία τέλος δεν υπάρχει. Η πάλη των τάξεων, ως λοκομοτίβα της Ιστορίας, μας οδηγεί απ’ το παρελθόν στο μέλλον, μέσω ενός εκρηκτικού παρόντος, που κάθε στιγμή εγκυμονεί την ανατροπή της τάξης των κυρίαρχων.

 

Η «Αποστολή, αναμνήσεις μια επανάστασης» του Χάινερ Μίλερ εξελίσσεται μετά την αρχική νίκη…

 

Ο Χάινερ Μίλερ είναι ο πιο πιστός και με αυτή την έννοια ο πιο αιρετικός μαθητής του Μπρεχτ. Έζησε στην Ανατολική Γερμανία, βιώνοντας την ελπίδα αλλά και τη διάψευση από τη Λαϊκή Δημοκρατία. Το 1979, όταν γράφει την «Αποστολή», ουσιαστικά γράφει για την Οκτωβριανή επανάσταση, για την προδοσία και τον εκφυλισμό της, αλλά και για τη δυνατότητα/αναγκαιότητα το παράδειγμα του Οκτώβρη να συνεχιστεί. Ο πιο αδύναμος κρίκος που κατά τον Λένιν έσπασε το 1917, δεν κόλλησε ποτέ. Ο Οκτώβρης παραμένει μήτρα επαναστάσεων και λαϊκών ξεσηκωμών, εξακολουθεί να μας εμπνέει. Αυτή είναι η αποστολή μας σήμερα, «στο τοπίο που δεν έχει άλλη εργασία απ’ το να περιμένει την εξαφάνιση του ανθρώπου», όπως γράφει ο Μίλερ στον «Ανελκυστήρα», εμβόλιμο κείμενο στην «Αποστολή».

 

Ο Μίλερ, για ν’ ανοίξει τον προβληματισμό πάνω στον Οκτώβρη, γυρίζει στη Γαλλική Επανάσταση των Ιακωβίνων, των Λυσσασμένων και των Αβράκωτων. Η Επανάσταση θέλει να επεκταθεί διεθνώς. Τρεις απεσταλμένοι της επαναστατικής κυβέρνησης πάνε στην αποικιοκρατούμενη απ’ τους Άγγλους Τζαμάικα, για να πυροδοτήσουν εξέγερση των σκλάβων. Η ομάδα αποτελείται από τον μαύρο σκλάβο Σασπόρτας, τον αγρότη Γκαλουντέκ και τον λευκό διανοούμενο Ντεμπισόν, γιο δουλοκτήτη κι επικεφαλής της τριάδας. Με την επικράτηση του Βοναπάρτη πίσω στη Γαλλία και μέσα απ’ τα αδιέξοδα υλοποίησης του επαναστατικού σχεδίου, ο Ντεμπισόν προδίδει, εγκαταλείποντας αποστολή και συντρόφους. Ο Μίλερ τον αντιμετωπίζει ως τραγικό πρόσωπο, φωτίζοντας την ένταση των αδιεξόδων της επαναστατικής ηγεσίας, όταν αυτή δομείται ως ο αλάνθαστος κάτοχος των «ατσάλινων νόμων της Ιστορίας». Ο συσχετισμός με τον Στάλιν και την αντίστοιχη παράδοση είναι, βέβαια, σαφής.

 

Η Αποστολή και η Επανάσταση σβήνει λοιπόν μέσα στην προδοσία;

 

Παρά την προδοσία του αρχηγού τους, οι δύο επαναστάτες Γκαλουντέκ και Σασπόρτας, θα συνεχίσουν μέχρι θανάτου τον αγώνα να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους. Επιλέγουν την επιλογή της επαναστατημένης ζωής και μάλιστα, στα ακραία της όρια. Αυτό εκφράζει και ο συγκλονιστικός μονόλογος του Σασπόρτας:

 

«Όταν οι ζωντανοί δεν θα μπορούν άλλο ν’ αγωνίζονται, θ’ αγωνιστούν οι νεκροί. Με κάθε χτύπο στην καρδιά της Επανάστασης, φυτρώνει ξανά κρέας γύρω απ’ τα κόκαλά τους, έρχεται αίμα στις φλέβες τους, ζωή στο θάνατό τους. Η εξέγερση των νεκρών θα είναι ο πόλεμος των τοπίων, όπλα μας τα δάση, τα βουνά, οι θάλασσες, οι έρημοι του κόσμου. Εγώ θα γίνω δάσος, βουνό, θάλασσα, έρημος. Εγώ, αυτό είναι η Αφρική. Εγώ, αυτό είναι η Ασία. Οι δυο Αμερικές, είναι εγώ».

 

Ο Μίλερ επιμένει όμως και σε αυτό: Η επανάσταση είναι η μάσκα του θανάτου-ο θάνατος είναι η μάσκα της επανάστασης.

 

Ο Μίλερ δεν εξιδανικεύει την επανάσταση. Ζει την προδοσία μιας επανάστασης. Βλέπει τη βία, που συχνά στοχεύει τους ίδιους τους επαναστάτες. Η επαναστατική βία είναι κατά κύριο λόγο αμυντική. Ας μην ξεχνάμε πως ο Οκτώβρης ήταν τόσο καλά οργανωμένος, που έγινε σχεδόν αναίμακτα. Μετά, βέβαια, ακολούθησε η επέμβαση 16 καπιταλιστικών χωρών –της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης– κι έτσι λαμβάνει σάρκα και οστά ο Ρωσικός εμφύλιος, «που τινάζει στον αέρα όλους τους ηθικούς δεσμούς ανάμεσα στις αντίπαλες τάξεις» (Λέον Τρότσκι). Η επανάσταση έπρεπε να οπλιστεί και μέσα στην ίδια τη φωτιά της μάχης, να βρει το μέτρο της ηθικής και της ανθρωπινότητάς της.

 

Γιατί ένα έργο για την επανάσταση σήμερα; Επετειακό για τα 100 χρόνια από τον Οκτώβρη;

 

Η «Αποστολή» δεν είναι επετειακή παράσταση. Σήμερα ζούμε μια δομική και ιστορική κρίση του καπιταλισμού, που δεν επιδέχεται θεραπεία. Οι δυο γνωστές μάσκες του συστήματος, κεϋνσιανισμός και (νέο)φιλελευθερισμός δεν μπορούν να δώσουν διέξοδο, έχουν αποτύχει. Απουσία ισχυρού και αποφασισμένου κινήματος, τη θέση του σταδιακά καταλαμβάνουν νέο-φασιστικά μορφώματα. Η γκροτέσκα φιγούρα του Τραμπ συμβολίζει το μέγεθος της σήψης του καπιταλισμού.

Σ’ αυτή την εποχή των άκρων, τίθεται ξανά και με όλη του την ένταση το ζήτημα της κοινωνικής επανάστασης και της καθολικής ρήξης με την αστική εξουσία. Δεν υπάρχει συμφιλιωτικός δρόμος ή δρόμος ευγενούς διαχείρισης των πραγμάτων.

 

Πολιτικό θέατρο δεν γίνεται υπό τη σκέπη των μαικήνων

 

Τόλμη για να δημιουργήσουμε ένα νέο ρεύμα

 

 

Αλλά με τους επαναστάτες να μη δικαιούνται πλέον να είναι ανυποψίαστοι…

Ακριβώς. Ο πεσιμισμός του Χάινερ Μίλερ δεν οδηγεί στην παθητικότητα και την αδράνεια, αλλά στη βαθύτερη περίσκεψη για τις αντιφάσεις και την αναγκαιότητα του επαναστατικού εγχειρήματος. Ο σκοπός είναι ένας: οι επόμενες επαναστάσεις να είναι νικηφόρες.

 

Τι σημαίνει να κάνεις πολιτικό θέατρο;

 

Για μας, στην Ομάδα Σημείο Μηδέν, πολιτικό θέατρο δεν σημαίνει μονάχα πολιτικό κείμενο. Υπάρχουν κι άλλα κρίσιμα στοιχεία. Η σχέση σκηνοθέτη-ηθοποιού είναι δημιουργική ή αναπαράγει εξουσιαστικές λογικές; Ή σχέση μεταξύ των ηθοποιών αναπτύσσει το συλλογικό πνεύμα, ή καλλιεργεί την ιδέα του πρωταγωνιστή υπεράνω όλων; Υπάρχουν αξιοπρεπείς αμοιβές και συνθήκες εργασίας; Μπορούμε με τη δουλειά μας να βάλουμε ένα λιθαράκι στην καθολική διαδικασία της ανθρώπινης χειραφέτησης; Στα μεγάλα ιδρύματα των νέων μαικήνων της τέχνης, μπορεί να ανθίσει ένα θέατρο που δουλεύει υπό το πρίσμα της Παράδοσης των Καταπιεσμένων (Βάλτερ Μπένγιαμιν); Μας ενδιαφέρει ως καλλιτέχνες να αφομοιωθούμε από μια βιομηχανία του θεάματος που υπηρετεί το εφήμερο lifestyle; «Τόλμη! Τόλμη! Τόλμη!» ήταν η πολεμική ιαχή του Δαντόν στη Γαλλική Επανάσταση. Χρειάζεται τόλμη για να σταθούμε απέναντι στο ρεύμα και χρόνος για να δημιουργήσουμε ένα νέο ρεύμα.

 

Είναι η εποχή κατάλληλη;

Όταν η αντίληψη των κυρίαρχων για διαρκή πλουτισμό και πρόοδο προσκρούει σε ιστορικούς φραγμούς, γεννώντας πολέμους, φασισμούς και κρίσεις, στις ρωγμές που δημιουργεί ο επαναστατικός αντίποδας, γεννιέται και η μοντέρνα τέχνη, ως κραυγή αγωνίας για τη χειραφέτηση του ανθρώπου από κάθε μορφή βαρβαρότητας. Η Ρωσική πρωτοπορία είναι ένα παράδειγμα. Η εποχή μας είναι σαφώς εποχή πολέμων, φασισμών κι επαναστάσεων. Όπως πάντα στην Ιστορία, μια μερίδα καλλιτεχνών επιλέγει στρατόπεδο, ώστε μέσα απ’ την τέχνη να εκφράσει τους αγώνες και τις αγωνίες των καταπιεσμένων. Στη Σημείο Μηδέν έχουμε επιλέξει.

 

Και το επόμενο έργο σας;

Είναι το έργο «Τρωάς» του Δημήτρη Δημητριάδη. Το παρουσιάζουμε σε πανελλήνια πρώτη στο ίδρυμα Κακογιάννη. Παίζουν οι ηθοποιοί Δαυίδ Μαλτέζε και Έλλη Ιγγλίζ. Θεωρώ το «Τρωάς» έργο τραύμα και κραυγή αγωνίας απέναντι στον πόλεμο και τα άπειρα δεινά του. Στο «Εμείς» μιλήσαμε για τον ολοκληρωτισμό του κεφαλαίου και των πολυεθνικών, στο «Τρωάς» για τον διαρκή παγκόσμιο πόλεμο και στην «Αποστολή» για τη διαρκή επαναστατική αναγκαιότητα ως τη μόνη απάντηση στα παραπάνω.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ετικέτες: Ομάδα Σημείο Μηδένπρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

«Κρατάμε καλύτερα από την Παρί ΣΖ…»

Επόμενο

ΝΑΡ: Οι γυναίκες στον αγώνα για χειραφέτηση και κοινωνική απελευθέρωση

Σχετίζεται με Άρθρα

Γράμμα από Βρετανία

Γράμμα από Βρετανία
από Χρίστος Κρανάκης
17/05/2025
0

Η κυβέρνηση των Εργατικών ανακοίνωσε την κατάργηση του ημι-κρατικού οργανισμού NHS England, που φτιάχτηκε το 2012 από την κυβέρνηση του Συντηρητικού Κάμερον με σκοπό...

ΣυνεχίστεDetails

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
ΝΑΡ:  Οι γυναίκες στον αγώνα για χειραφέτηση και κοινωνική απελευθέρωση

ΝΑΡ: Οι γυναίκες στον αγώνα για χειραφέτηση και κοινωνική απελευθέρωση

Έγκλημα και σκάνδαλο διαρκείας στο κολαστήριο της Μόριας

Έγκλημα και σκάνδαλο διαρκείας στο κολαστήριο της Μόριας

Χάος και ιδιωτικοποίηση της υγείας των προσφύγων

Χάος και ιδιωτικοποίηση της υγείας των προσφύγων

Σχόλια στο ημιφως 13.03

Σχόλια στο ημιφως 13.03

Φύλλο 17-18.5

Μαύρο στη ΔΑΠ, δυνατότητες για την Attack στις φοιτητικές εκλογές

Ρατσιστικά τείχη και απελάσεις εξπρές

Ανατρεπτική απάντηση στην περίεργη εποχή

Πολιτικό γεγονός το Φεστιβάλ Αναιρέσεις

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Απαιτείται ρήξη με τους πυλώνες του συστήματος
Ανάλυση

Απαιτείται ρήξη με τους πυλώνες του συστήματος

από Γιάννης Ελαφρός
20/05/2025

Ατζέντα

ΚΕΔΔΑ: Να αθωωθούν οι συλληφθέντες-συλληφθείσες στο ΕΜΠ στις 13/11/2020
Ατζέντα

ΚΕΔΔΑ: Να αθωωθούν οι συλληφθέντες-συλληφθείσες στο ΕΜΠ στις 13/11/2020

20/05/2025
Φεστιβάλ: Μαρξισμός 2025- 22, 23, 24, 25 Μάη, Νομική Αθήνα
Ατζέντα

Φεστιβάλ: Μαρξισμός 2025- 22, 23, 24, 25 Μάη, Νομική Αθήνα

20/05/2025
Ατζέντα 17.05
Ατζέντα

Ατζέντα 17.05

17/05/2025

Διεθνή

Επίκαιρο αντιφασιστικό μήνυμα από το Μαουτχάουζεν
Διεθνή

Επίκαιρο αντιφασιστικό μήνυμα από το Μαουτχάουζεν

από Κυριάκος Νασόπουλος
20/05/2025

Αφιέρωμα

Σωματείο Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου Θεσσαλονίκης: Άθλια προπαγάνδα περί «αντισημιτισμού»
Κοινωνία

Σωματείο Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου Θεσσαλονίκης: Άθλια προπαγάνδα περί «αντισημιτισμού»

«Οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Βιβλίου στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον παλαιστινιακό λαό γιατί βλέπουμε σε αυτόν και τον εαυτό μας. Είμαστε ...

22/05/2025
Το πραγματικό σύστημα και τα «αντισυστημικά» κόμματα
Κίνηση Ιδεών

Το πραγματικό σύστημα και τα «αντισυστημικά» κόμματα

Δημήτρης Γρηγορόπουλος Το τελευταίο διάστημα με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών η ΝΔ έχει κηρύξει τον πόλεμο στα «αντισυστημικά» κόμματα. ...

22/05/2025
Σύνταγμα: Η μεγαλύτερη συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη-Στοπ τώρα στην ισραηλινή κτηνωδία (βίντεο)
Πολιτική

Σύνταγμα: Η μεγαλύτερη συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη-Στοπ τώρα στην ισραηλινή κτηνωδία (βίντεο)

Χιλιάδες διαδηλωτές έχουν κατακλύσει το Σύνταγμα και το χώρο μπροστά στη Βουλή το απόγευμα της Τετάρτης στη μεγαλύτερη διαδήλωση αλληλεγγύης ...

21/05/2025
Εξετάσεις «Pisa»: «Ντόμινο» αγωνιστικών ακυρώσεων στα σχολεία
Εκπαίδευση

Δράσεις στα σχολεία ενάντια στις εξετάσεις PISA την Πέμπτη 22/5

▸Με στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις έξω από τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα απαντούν στις 22/5 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα, ...

21/05/2025
Θεσσαλονίκη: Η ΔΕΘ να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο
Πόλη - Δήμοι / Περιφέρειες

Θεσσαλονίκη: Η ΔΕΘ να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο

Γιώργος Σμυρλής* ▸Πρωτοβουλία της Πόλης Ανάποδα για τη διεξαγωγή τοπικού δημοψηφίσματος Στη Θεσσαλονίκη τον τελευταίο καιρό συζητιέται έντονα το μέλλον ...

21/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.