Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Θέατρο

«Αντιγόνη»: «Ρεκόρ» δεκαετίας για την Επίδαυρο – Πάνω από 18.000 οι θεατές

04/08/2022
σε Θέατρο
«Αντιγόνη»: «Ρεκόρ» δεκαετίας για την Επίδαυρο – Πάνω από 18.000 οι θεατές
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Η πιο επιτυχημένη παράσταση των τελευταίων δέκα χρόνων στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου έγινε η «Αντιγόνη», κάνοντας διπλό ιστορικό sold out.
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή δια χειρός Τσέζαρις Γκραουζίνις
Βασίλης Τσιράκης

Επίκαιρη και ανατρεπτική η θεατρική μεταφορά της σπουδαίας αντιπολεμικής τραγωδίας από τον καταξιωμένο Λιθουανό σκηνοθέτη. Μια παράσταση για όλους, μυημένους και μη.

«Οχι, δεν θεωρώ την Επίδαυρο το σημαντικότερο θέατρο του κόσμου. Δεν ήταν όνειρό μου — καθόλου. Δεν νιώθω έτσι. Δεν είχα αυτή την επιθυμία. Είμαι όμως περίεργος να δω πώς λειτουργεί». Η παραπάνω δήλωση του Τσέζαρις Γκραουζίνις έγινε πριν δέκα ακριβώς χρόνια, λίγο πριν την πρώτη του εμφάνιση στην Επίδαυρο με την τραγωδία Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, παράσταση που είχε γνωρίσει την αποδοχή της κριτικής και την οποία είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τότε. Ενώ συνεχίζει: «Δεν υπάρχει κανένας να μας πει πώς πρέπει να ανεβαίνει το αρχαίο δράμα. Σε ό,τι με αφορά, δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ γυμνά σώματα, παιδιά και ζώα. Το βρίσκω παράξενο και γελοίο. Αλλά ως εκεί. Εκ προοιμίου είναι όλα ανοιχτά. Απλώς τους κανόνες τους καταλαβαίνεις, όταν συνειδητοποιείς ότι κάποια πράγματα δεν γίνονται εκεί μέσα, σαν άγραφοι κανόνες […]. Δεν κρύβομαι πίσω από τεχνικά και τεχνολογικά κόλπα. Έτσι μ’ αρέσει το θέατρο».

Πέντε χρόνια αργότερα, όταν σε παραγωγή του ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει τη Ρώσικη επανάσταση, παράσταση από την οποία κάποιοι επίσημοι αποχώρησαν επιδεικτικά, θα γράψει στο σημείωμα του σκηνοθέτη: «Δημιουργώντας μια παράσταση με θέμα τη μεγάλη σοσιαλιστική ρώσικη επανάσταση, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πρόκληση: να εξετάσουμε και να επανεξετάσουμε τα πιο όμορφα (και πιο σπάνια σήμερα) χαρακτηριστικά του ανθρώπου — τον ενθουσιασμό και την πίστη ότι μια καλύτερη κοινωνική οργάνωση του παράλογου σύγχρονου κόσμου μας είναι εφικτή. Οπλισμένοι με γλυκόπικρη ειρωνεία, που ίσως μας οδηγήσει στη σφαιρικότερη αντίληψη της κατάστασης των πραγμάτων».

Σε κοινέςΚατηγορίες

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Υπάρχει κοντά μας Μια «άλλη Θήβα»

Η φετινή παράσταση της Αντιγόνης, σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα και σκηνογραφία Κένι Μακ Λέλαν, είναι μια παράσταση για όλους, μυημένους και μη. Ο Γκραουζίνις, αποφεύγοντας τον εντυπωσιασμό, τη μεγαλοστομία και τον μελοδραματισμό, αναδεικνύει ακέραιους τους στοχασμούς της αρχαίας τραγωδίας, χωρίς να επιχειρεί να τους επικαιροποιήσει επιτηδευμένα, χαϊδεύοντας έτσι με τεχνητό τρόπο τα αυτιά του κοινού.

Οι ερμηνείες, ανεπιτήδευτες, χωρίς επίδειξη των υποκριτικών ικανοτήτων των ηθοποιών, τα κοστούμια σύγχρονα και τα σκηνικά λιτά, αποτελούμενα από μερικές σπασμένες (τρίποδες) καρέκλες και ένα γιορτινό τραπέζι που στήνεται και διαλύεται κατά τη διάρκεια της παράστασης, ενώ ο ζεϊμπέκικος χορός του Χορού, συνοδεία ακορντεόν, βιολιού και νταουλιού, ως «νεωτεριστικό εύρημα» είναι απόλυτα επιτυχημένο και ενσωματώνεται πλήρως, κατά τη γνώμη μας, στην όλη φιλοσοφία της σκηνοθεσίας.

 

Ο Γκραουζίνις επιχειρεί να φωτίσει διαφορετικές πτυχές της ανταρσίας της Αντιγόνης απέναντι στην εξουσία

Αλλά ας αφήσουμε τον σκηνοθέτη να μιλήσει ο ίδιος: «Το σκεπτικό της παράστασης διαμορφώθηκε με στόχο να αντικατοπτρίσει ποιητικά την τρέχουσα νέα πραγματικότητα της ζωής της κοινωνίας και, υπό αυτό το νέο πρίσμα, να αναστοχαστεί και να εξερευνήσει τις έννοιες του αρχαίου δράματος, καθώς και να εδραιώσει την επικοινωνία με το κοινό όχι μόνο σε αισθητικό ή πνευματικό αλλά και σε συναισθηματικό επίπεδο». Συνεχίζει με την παρακάτω θέση, που θα μπορούσε να ήταν και ένα σχόλιο επάνω στη διαμάχη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχετικά με το σύνθημα που λάνσαρε στο μπλουζάκι του με αναφορά στον Κρέοντα γνωστός ηθοποιός. «Στις πρόβες μας αντιμετωπίζουμε την Αντιγόνη σαν μία από εμάς. Κάνουμε μια παράσταση για μια Αντιγόνη που δεν μπορεί να υπάρξει δίχως έναν Κρέοντα, όπως και κανένας Κρέοντας δεν μπορεί να γίνει τύραννος χωρίς μια Αντιγόνη, και οι δυο τους, δεν θα μπορούσαν να είναι αυτοί που είναι, χωρίς τους πολίτες μιας Θήβας, την επαύριο ενός πολέμου».

Ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, το ποιο σημαντικό είναι η οπτική από την οποία βλέπει ο σκηνοθέτης τη στάση της Αντιγόνης στην τραγωδία του Σοφοκλή, οπτική που διατρέχει ως κόκκινη κλωστή τη σκηνοθεσία του από την αρχή ως το τέλος της παράστασης. «Η απόφασή της [της Αντιγόνης] να εναντιωθεί στην αυθαιρεσία της εξουσίας μας προκαλεί συμπάθεια και θαυμασμό. Όμως, αυτή είναι μία μόνο από τις πράξεις της Αντιγόνης που καταγράφει ο Σοφοκλής. Κι ακόμα περισσότερο, αυτή η μεγαλειώδης πράξη δεν είναι αυτοσκοπός για την Αντιγόνη. Η τελετουργία της ταφής είναι για εκείνη ένα μέσο για να πετύχει και κάτι άλλο. Όταν έχεις αυτό υπόψιν, η ιστορία περιπλέκεται και γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και προκλητική. Ο χαρακτήρας και τα κίνητρα αλλάζουν, μετακινούνται διαρκώς, καθώς αναπτύσσεται η τραγωδία {…}. Και βέβαια, μετά την απόγνωση που βιώσαμε τον περασμένο χειμώνα, η Αντιγόνη αυτού του καλοκαιριού σίγουρα θα μας αγγίξει διαφορετικά από μια Αντιγόνη του επόμενου καλοκαιριού, μετά τις καινούριες απογοητεύσεις που θα κομίσει ο επόμενος χειμώνας».

Πληροφορίες: 

Αντιγόνη η Έλλη Τρίγγου. Κρέοντας ο Βασίλης Μπισμπίκης. Ισμήνη η Δανάη Μιχαλάκη. Άγγελος ο Γιώργος Παπαγεωργίου. Και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ως Κορυφαίος του Χορού. H παράσταση παρουσιάζεται στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 5 & 6 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2022, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Kenny MacLellan Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Θεοχάρης Χορογραφία: Edgen Lame Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Μπιμπλή Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη Βοηθός Φωτογράφου: Μαριάντα Μηνά Video trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος Πρωταγωνιστούν: Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων), Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού), Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος), Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη), Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας), Κώστας Κορωναίος (Φύλακας), Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη), Edgen Lame (Χορός), Γιάννης Μαστρογιάννης (Χορός), Περικλής Σιούντας (Χορός) Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – Πολιτιστικός Οργανισμός Λυκόφως

Συνέχεια ανάγνωσης
Ετικέτες: Βασίλης Τσιράκης
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Πελόζι στην Ταϊβάν: Λάδι στη φωτιά ρίχνουν οι ΗΠΑ

Επόμενο

Γιάννης Χαλκιαδάκης: Πολιτισμός είναι η αντίσταση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα

Σχετίζεται με Άρθρα

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2025
0

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ας θυμηθούμε κάποιες εμβληματικές ταινίες που αναφέρονται στους εργατικούς αγώνες και γενικότερα στην εργασία. Από τον σοβιετικό σοσιαλιστικό ρεαλισμό...

ΣυνεχίστεDetails

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/02/2025
0

Βασίλης Τσιράκης Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν τον Φεβρουάριο από τον θάνατο του «ποιητή των θαλασσών» Νίκου Καββαδία, γραμματέα του ΕΑΜ Καλλιτεχνών το 1945. Πώς καταφέρνει...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Γιάννης Χαλκιαδάκης: Πολιτισμός είναι η αντίσταση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα

Γιάννης Χαλκιαδάκης: Πολιτισμός είναι η αντίσταση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα

«Να αδειάσουμε το κοίτασμα της υποκρισίας»

«Να αδειάσουμε το κοίτασμα της υποκρισίας»

Ανεκτίμητης αξίας κιβωτοί βιοποικιλότητας

Ανεκτίμητης αξίας κιβωτοί βιοποικιλότητας

Σκάνδαλο υποκλοπών: Παραιτήθηκαν ο διοικητής της ΕΥΠ και ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού  

Σκάνδαλο υποκλοπών: Παραιτήθηκαν ο διοικητής της ΕΥΠ και ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού  

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή
ΠΡΙΝ

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ...

05/06/2025
Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη
Εργαζόμενοι

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη

Δημήτρης Σταμούλης ▸Στάση εργασίας την Παρασκευή 6 Ιουνίου, πρωτοβάθμια σωματεία διεκδικούν τα κλεμμένα εισοδήματα Πανελλαδική στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι ...

05/06/2025
Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)
Κίνημα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Πολλές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πάλι στο κέντρο της Αθήνας σε μια μαχητική διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και καταδίκης της ...

04/06/2025
Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»
Αφιερώματα

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

  Φάκελος: Περιβάλλον κερδών Γιάννης Ελαφρός Ο πλανήτης φλέγεται από πυρετό, άρρωστος από καπιταλιστική υπερμεγέθυνση Τα προηγούμενα χρόνια η παγκόσμια ...

04/06/2025
Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
Κίνημα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας

Επείγουσα έκκληση του Freedom Flotilla Coalition (Στολίσκου της Ελευθερίας) για άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις ώστε να δεσμευτούν για την ασφαλή ...

04/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.