-Τον αγαπάμε αυτόν;
-Τον αγαπήσαμε, αλλά δεν μας αγάπησε.
Η παραπάνω στιχομυθία από την ταινία «Το βλέμμα του Οδυσσέα» αναφέρεται στον Αϊζενστάιν, υποδηλώνοντας τη σχέση του κινηματογράφου του Θ. Αγγελόπουλου με αυτόν του μεγάλου σοβιετικού σκηνοθέτη και την τομή του πλάνου σεκάνς απέναντι στο μοντάζ ατραξιόν, τομή που τάραξε τα νερά της κινηματογραφικής γραφής δίνοντας μας 13 ταινίες ποιητικού ρεαλισμού.
Αγγελόπουλος φιλμογραφία
Πενηνταδύο χρόνια από την Αναπαράσταση και δέκα χρόνια από την απώλεια του μεγάλου σκηνοθέτη (24/1/2012), το Πριν επιστρέφει στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Μια κοινωνιολογική προσέγγιση ενός εγκλήματος στην μετεμφυλιακή Ελλάδα της μετανάστευσης και της ερημωμένης υπαίθρου.
Τριλογία της ιστορίας
Η δολοφονία ενός εργάτη συνδικαλιστή γίνεται αφορμή για την μεταφορική παρουσίαση των πολιτικών γεγονότων του μεσοπολέμου.
Μια ραψωδία της μνήμης μέσα από μια ποιητική αντίληψη της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας, όπου η ανθρώπινη κατάσταση επικεντρώνεται στην προσδοκία ενός καινούργιου κόσμου.
Το πτώμα ενός αντάρτη του εμφυλίου που ανακαλύπτεται θαμμένο στο χιόνι, παραμένει ζωντανή απειλή δημιουργώντας πανικό σε μια παρέα αστών.
Στο μεταίχμιο του προηγούμενου αιώνα ο λαοφιλής αλλά αυταρχικός αρχηγός των ληστών επιστρέφει στο χωριό του όπου έχει εγκαθιδρυθεί ένα καθεστώς κομμούνας.
Τριλογία της σιωπής
Ένας πολιτικός πρόσφυγας επιστρέφοντας μετά από χρόνια σε μια συμβιβασμένη Ελλάδα, αρνείται να υποταχθεί στην νέα κατάσταση και να πουλήσει το χωράφι του.
Ένα road-movie μέσα από το οποίο ένας παλιός αριστερός επιχειρεί την επαναδιαπραγμάτευση και ανασύνθεση του εαυτού του.
Μια αλληγορία για την πολιτική κατάσταση της περιόδου και την αριστερά, μέσα από το ταξίδι δυο μικρών παιδιών για την αναζήτηση του πατέρα τους.
Τριλογία των συνόρων
Το μετέωρο βήμα του Πελαργού, 1991
Ένας πολιτικός εξαφανίζεται ξαφνικά από την δημόσια ζωή και ένας δημοσιογράφος τον αναζητεί σε ένα καταυλισμό προσφύγων στα σύνορα.
Οι αναταραχές στα Βαλκάνια και η κατάρρευση των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού συμπλέκονται αριστοτεχνικά με την αναζήτηση των χαμένων φιλμ των αδελφών Μανάκη.
Μια αιωνιότητα και μια μέρα, 1998
Ένας διανοούμενος που του απομένει λίγος χρόνος ζωής αγοράζει λέξεις από ένα μικρό προσφυγόπουλο.
Ο έρωτας μέσα στη δίνη των ιστορικών γεγονότων της εποχής.
Η σχέση ατομικού και συλλογικού, έρωτα και επανάστασης, μέσα από την ιστορία αλλά και την σύγχρονη πραγματικότητα, στην οποία κάποιοι βιάστηκαν να μιλήσουν για το τέλος της ιστορίας.