Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Digger: Πατέρας-γιος με φόντο τη λεηλασία της φύσης

05/07/2021
σε Ταινίες-σειρές
Digger: Πατέρας-γιος με φόντο τη λεηλασία της φύσης
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Έφη Καραχάλιου

Με 10 βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το Digger έστρεψε δικαίως τα βλέμματα προς το μέρος του, επικρατώντας σε όλες τις βασικές κατηγορίες. Αυτή η αρχετυπική σύγκρουση πατέρα και γιου που τόσο έχει μονοπωλήσει το σινεμά παλαιότερων δεκαετιών, ξαναπροβάλλεται με μια φρέσκια ματιά, εμφανώς πολιτική και οικολογική.

Ο Νικήτας (Βαγγέλης Μουρίκης) είναι ένας πατέρας που έχει επιλέξει να ζει απομονωμένος σε μια αυτοσχέδια καλύβα στην ορεινή Χαλκιδική. Ο ακριτικός τρόπος ζωής του θα διαταραχτεί από την έλευση του γιου του, Γιάννη (Αργύρης Πανταζάρας), ο οποίος διεκδικεί μετά από χρόνια μια καλύτερη θέση στον ήλιο. Η μεταξύ τους συνύπαρξη έρχεται να γίνει ακόμα πιο δύσκολη, καθώς μια εταιρεία θέλει να εκμεταλλευτεί τον δασικό ιστό για την επέκταση των δραστηριοτήτων της και έτσι οι δυο άντρες βρίσκονται με αντικρουόμενα συμφέροντα. Η ταινία προσπαθεί να ανακαλύψει μια κοινή αφετηρία ή έστω μια συμβιβαστική οδό για τους δυο χαρακτήρες, ωστόσο όσο φουντώνει η διεκδίκηση του δάσους οξιάς από την εταιρεία και αυξάνονται τα ποσά για να εξαγοραστούν οι κάτοικοι, το μίσος και η βία γίνονται οι μόνες μέθοδοι αποσυμπίεσης της δράσης.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Είναι ενδιαφέρον το πόσος κινηματογραφικός χρόνος δίνεται προκειμένου να εκφραστούν και οι δυο απόψεις για την εκμετάλλευση του δάσους, με τον πατέρα να επιμένει σε μια πιο οικολογική, «συντηρητική» θέση και τον γιο να μιλά με όρους «εκσυγχρονισμού» και «προόδου», ουσιαστικά εξαγορασμένος από την αποζημίωση και πεισμένος να «ξεκολλήσει» από τον «βούρκο» της επαρχίας. Παράλληλα, καταγράφεται και ο διχασμός των συγχωριανών που είτε βλέπουν την αποζημίωση ως εισιτήριο διαφυγής από την αποπνικτική ζωή στην επαρχία είτε προσπαθούν να πείσουν τους υπόλοιπους να παλέψουν συλλογικά και να ανατρέψουν τα σχέδια της εταιρείας με υλικά και συγκεντρώσεις παρόμοιες με αυτές των #saveagrafa αλλά και κατά της Eldorado στις Σκουριές Χαλκιδικής στα χρόνια της «πράσινης» διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, σε αυτό το ανοιχτό πεδίο διαπάλης, ο Γιάννης διεκδικεί κάτι παραπάνω από το μερίδιό του στην κληρονομιά, περισσότερο ένα συναισθηματικό μερίδιο από τον 20 χρόνια απόντα πατέρα του. Το συναισθηματικό κεφάλαιο και ειδικότερα η έλλειψη οικειότητας δημιουργεί ένταση μεταξύ τους, που εκφράζεται μέσα από την τραχιά και σιωπηλή φιγούρα που υποδύεται αριστουργηματικά ο Βαγγέλης Μουρίκης. Οι σιωπές και οι καλοζυγισμένες ερμηνείες είναι αυτές που δίνουν πνοή στη λιτή αφήγηση και στον καλά δομημένο μικρόκοσμο της ταινίας.

Ο πατέρας που «ρίζωσε» στο δάσος με το άλογο και το τουφέκι του και ο γιος που απαιτεί τα πάντα και φεύγει με τη μηχανή, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ίσως οι δυο χαρακτήρες να μη διαφέρουν τόσο πολύ μεταξύ τους όσο νομίζουν. Για τον σκηνοθέτη της ταινίας όμως είναι ξεκάθαρο πως η αδηφάγα πρόοδος που οραματίζεται ο γιος και η εταιρεία έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τη λογική της ισορροπίας της φύσης που υποστηρίζει ο Νικήτας. Ήδη τα πρώτα δείγματά της είναι ξεκάθαρα: τρυπάνια να σκάβουν στο έδαφος, συστάδες από οξιές να πέφτουν με γδούπο στο χειμερινό τοπίο, μοτοσικλέτες και λοιπά μηχανήματα να διαταράσσουν την ησυχία του δάσους. Ο κινηματογραφικός ρεαλισμός συνδυάζεται με την αριστοτεχνική φωτογραφία του Γιώργου Καρβέλα, σε ένα αποτέλεσμα σύγχρονο και πολιτικό για τα δεδομένα του ελληνικού σινεμά

Ετικέτες: Έφη Καραχάλιου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Η «προδοσία» του 2015 και η μεγάλη πρόκληση του σήμερα

Επόμενο

Παλαιστίνη: Η άλλη όψη της καταπίεσης

Σχετίζεται με Άρθρα

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/05/2024
0

Έφη Καραχάλιου Όσο συνεχίζουν οι αναπαραστάσεις της δυστοπίας να κυριαρχούν σε μικρή και μεγάλη οθόνη, οι επιτυχημένες μεταφορές βιντεοπαιχνιδιών αποτελούν ένα σχετικά πρόσφατο γεγονός....

ΣυνεχίστεDetails

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας
από Δημήτρης Τζιαντζής
14/01/2024
0

Έφη Καραχάλιου Άλλη μια αισθητικά και αφηγηματικά αταξινόμητη ταινία έρχεται να προστεθεί στο προσιτό πια σινεμά του Γιώργου Λάνθιμου. Το θαυμαστό σύμπαν της Μπέλα Μπάξτερ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Παλαιστίνη: Η άλλη όψη της καταπίεσης

Παλαιστίνη: Η άλλη όψη της καταπίεσης

21o Συνέδριο ΚΚΕ: Πρόταγμα κομματικής ενίσχυσης, όχι ανατρεπτικής πολιτικής γραμμής

21o Συνέδριο ΚΚΕ: Πρόταγμα κομματικής ενίσχυσης, όχι ανατρεπτικής πολιτικής γραμμής

ΑΝΤΑΡΣΥΑ για αυξήσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ: Φτηνό ρεύμα για τον λαό

ΑΝΤΑΡΣΥΑ για αυξήσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ: Φτηνό ρεύμα για τον λαό

«273+ΗΜΕΡΕΣ: Ο ιστορικός αγώνας των Χαλυβουργών» – Παρουσίαση την Κυριακή

«273+ΗΜΕΡΕΣ: Ο ιστορικός αγώνας των Χαλυβουργών» - Παρουσίαση την Κυριακή

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα
Παρεμβάσεις

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα

Σχεδόν 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων όπως των Κώστας Γαβράς, Γιώργος Λάνθιμος, Ρούμπεν Έστλουντ, Άκι Καουρισμάκι και Πέδρο Αλμοδόβαρ, ...

14/05/2025
Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας
Μνήμη

Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας

Κώστας Καλαμπαλίκης Κύλησε ένας χρόνος από την μέρα που ο χρόνος πάγωσε, που το νέο για την απώλεια του φίλου, ...

14/05/2025
ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Οι φοιτητές ψηφίζουν μαχητικά, ανατρεπτικά, αντικαπιταλιστικά.
Νεολαία

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Οι φοιτητές ψηφίζουν μαχητικά, ανατρεπτικά, αντικαπιταλιστικά.

Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τις φετινές φοιτητικές εκλογές.  Στις 14 Μαΐου διεξάγονται οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους συλλόγους πανελλαδικά. ...

14/05/2025
Διαδηλώσεις για να σταματήσει η γενοκτονία και η νέα Νάκμπα των Παλαιστινίων – Θεσσαλονίκη 15/5, Αθήνα – Πάτρα 17/5
Κίνημα

Διαδηλώσεις για να σταματήσει η γενοκτονία και η νέα Νάκμπα των Παλαιστινίων – Θεσσαλονίκη 15/5, Αθήνα – Πάτρα 17/5

Στις 15 Μάη συμπληρώνονται 77 χρόνια από τη Νάκμπα (καταστροφή στα αραβικά) του Παλαιστινιακού λαού, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με ...

14/05/2025
ΚΕΔΔΑ για την όξυνση του κυβερνητικού αυταρχισμού σε βάρος εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών
Δικαιώματα

ΚΕΔΔΑ για την όξυνση του κυβερνητικού αυταρχισμού σε βάρος εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών

H ΚΕΔΔΑ- Κίνηση για τις Ελευθερίες, τα Δημοκρατικά Δικαιώματα, την Αλληλεγγύη καταγγέλλει την κλιμάκωση της αυταρχικής επίθεσης της κυβέρνησης που ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.