Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Παρεμβάσεις

Οι Αγωνιζόμενοι Ηθοποιοί μάχονται και αποκαλύπτουν

27/11/2020
σε Παρεμβάσεις
Οι Αγωνιζόμενοι Ηθοποιοί μάχονται και αποκαλύπτουν
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Μιχάλης Ρόθος

Η Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών καταγγέλλει την τραγική κατάσταση που βιώνουν οι σπουδαστές των δραματικών σχολών.  Οι καλλιτέχνες κάνουν «σκηνή τους» τον δρόμο του αγώνα.

Εντονη κινηματική εβδομάδα για τους μαχόμενους καλλιτέχνες και ειδικότερα για τη Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών. Το νεοσύστατο αυτό σχήμα βρέθηκε στον δρόμο στην πορεία του Πολυτεχνείου όσο και στην απεργιακή κινητοποίηση της 26ης Νοέμβρη όχι μόνο αντιδρώντας στην τρομοκρατική απόφαση για την απαγόρευση των συναθροίσεων, αλλά και απαιτώντας από την κυβέρνηση ουσιαστικά μέτρα στήριξης για τους εργαζόμενους στην τέχνη. Εκτός αυτού, το σχήμα αποφάσισε να περιγράψει αναλυτικά σε κείμενό του την τραγική κατάσταση που βιώνουν οι σπουδαστές των δραματικών σχολών στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας πως το σχήμα θα διεκδικήσει με αγωνιστικό πνεύμα αιτήματα που δεν είχε τολμήσει κανένας στον χώρο της ηθοποιίας.

Ο τίτλος «Ιδρυματισμός και εντατικοποίηση στις δραματικές σχολές», με τον οποίο κυκλοφορεί το κείμενο, αναλύεται εμπεριστατωμένα. Αρχικά καταγγέλλεται το αναξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής στις διάφορες σχολές, όπου έχουν επίσης παρατηρηθεί πολλές φορές σεξιστικές και ομοφοβικές συμπεριφορές. Φυσικά, σε αυτήν την απαράδεκτη διαδικασία, έρχεται να προστεθεί το μεγάλο οικονομικό βάρος της προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Σε κοινέςΚατηγορίες

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»

Στη Θεσσαλονίκη στοχοποιήθηκε το ξέπλυμα της γενοκτονίας όχι ο Εβραϊσμός

 

Η τηλεκπαίδευση στην υποκριτική τέχνη είναι κοροϊδία. Η κυβέρνηση «έχει ετοιμάσει την πολιτιστική της χούντα»

Αφού περάσει κάποιος, όμως, στη δραματική σχολή, τα προβλήματα δεν σταματούν. Η ενίοτε ανικανότητα των καθηγητών, οι οποίοι δεν ελέγχονται από πουθενά, αλλά προσλαμβάνονται ανεξάρτητα από το «ταλέντο» τους στη διδασκαλία, σε συνδυασμό με το εντατικό πρόγραμμα, που έχει ως συνέπεια οι σπουδαστές να περνούν το μεγαλύτερο κομμάτι της ημέρας τους στη σχολή, δημιουργούν μια «καλλιτεχνική» μικρο-κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο, μέσα στις σχολές δεν χτίζεται η συνείδηση του εργαζόμενου καλλιτέχνη, αλλά ενισχύεται η λογική του «ατομικού δρόμου». Κάτι τέτοιο, όμως, είναι λογικό, καθώς οι ιδιωτικές σχολές δεν είναι παρά επιχειρήσεις, που απευθύνονται στα πιο εύπορα κοινωνικά στρώματα, εφόσον τα δίδακτρά τους είναι υψηλά και το πρόγραμμά τους ιδιαίτερα απαιτητικό, με αποτέλεσμα να μην γίνεται δυνατή η φοίτηση ταυτόχρονα με εργασία.

Ένα ακόμη πρόβλημα των δραματικών σχολών είναι ο εξοπλισμός τους και οι κτηριακές υποδομές τους, καθώς και η διαχείρισή τους από το υπουργείο Πολιτισμού λόγω πανδημίας. Τα περισσότερα κτήρια είναι παλιά και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν την κινητικότητα που απαιτούν τα μαθήματα υποκριτικής. Φυσικά, τα κτήρια δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να τηρηθούν οι αποστάσεις. Έτσι, το υπουργείο αποφάσισε, αρχικά, να τις αφήσει ανοιχτές χωρίς κανένα σχέδιο, ενώ, στη συνέχεια, τις ξαναέκλεισε, αφήνοντας στην ευχέρεια των σχολών το τι θα γίνει με τα δίδακτρα, εντείνοντας την αβεβαιότητα που ζουν οι σπουδαστές. «Οι μισές δραματικές λειτουργούν παράνομα με ρίσκο την υγεία σπουδαστών και δασκάλων και οι άλλες μισές εις βάρος των σπουδαστών με εξ αποστάσεως μαθήματα. Αυτό βγαίνει και πέρα από τις επίσημες δραματικές. Θεατρικά εργαστήρια και σεμινάρια γίνονται εξ αποστάσεως. Όλα αυτά χωρίς να υπάρχει κανένα δείγμα ότι λειτουργεί η τηλεκπαίδευση στο θέατρο και την υποκριτική. Και προφανώς δεν λειτουργεί, εφόσον το θέατρο έχει αδιαμφισβήτητα τη συνάντηση-σύγκρουση, τις δράσεις, τα συμβάντα πάνω στη σκηνή. Το θέατρο είναι ζωντανή παραστατική τέχνη. Προφανώς η ευθύνη είναι της κυβέρνησης. Μιας κυβέρνησης που «έχει ετοιμάσει σαν έτοιμη από καιρό την πολιτιστική της χούντα», δηλώνει στο Πριν ένα από τα ιδρυτικά μέλη του σχήματος. Τέλος, το καθεστώς των ιδιωτικών σχολών, σε συνδυασμό με την πλήρη άγνοια του υπουργείου, δημιουργεί μεγάλη διαφορά ταχυτήτων μεταξύ των σχολών, γεγονός που οδηγεί, αναγκαστικά, στη δημιουργία πολυάριθμων ανέργων στη χώρα.

Απέναντι σε όλα αυτά, οι ηθοποιοί δεν μπορούν να μείνουν άπραγοι, μα οφείλουν να διεκδικήσουν. Έτσι, η Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών απαιτεί δημόσια Ακαδημία Τεχνών, η οποία να μην θέτει ταξικούς φραγμούς σε κανέναν, και όλοι να λαμβάνουν σφαιρική καλλιτεχνική παιδεία, σε αντίθεση με αυτό που προσφέρουν οι σημερινές δραματικές σχολές. Ακόμη, απαιτεί βελτιωμένους χώρους, όχι μόνο για τα μαθήματα, αλλά και ώστε να μπορούν να εκφραστούν καλλιτεχνικά γενικότερα. Τέλος, ζητά οι απόφοιτοι να έχουν ίσες ευκαιρίες στον χώρο εργασίας, καθώς και να μπορούν να εργάζονται στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με αυτά τα αιτήματα, δύναται να ανοίξει μια συζήτηση στις δραματικές σχολές που μπορεί να φέρει τα πάνω-κάτω!

Ετικέτες: Μιχάλης ΡόθοςΣυνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Διαδικτυακή εκδήλωση: Ένγκελς, 200 χρόνια από τη γέννησή του

Επόμενο

Απροκάλυπτη ομολογία Χρυσοχοΐδη: «Ο ιός δεν μεταδίδεται έξω, αλλά σε κλειστούς χώρους»

Σχετίζεται με Άρθρα

Ενίσχυση της «Συνέλευσης», πτώση της συμμετοχής στις εκλογές του Σωματείου Ηθοποιών

Ενίσχυση της «Συνέλευσης», πτώση της συμμετοχής στις εκλογές του Σωματείου Ηθοποιών
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2024
0

Μειωμένη συμμετοχή και πτώση σε απόλυτους αριθμούς για όλες σχεδόν τις παρατάξεις, πλην ΣΑΕ και ΑΣΗ, χαρακτήρισαν τις εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (26-29/4)...

ΣυνεχίστεDetails

Η Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών στην εκλογική μάχη (26/4-29/4)

Η Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών στην εκλογική μάχη (26/4-29/4)
από Κυριάκος Νασόπουλος
27/04/2024
0

▸Οι φετινές εκλογές (26-29 Απριλίου) του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) διεξάγονται στο γίγνεσθαι της ακρίβειας, των πλειστηριασμών, της εκχώρησης όλων των δημόσιων αγαθών στο...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Απροκάλυπτη ομολογία Χρυσοχοΐδη: «Ο ιός δεν μεταδίδεται έξω, αλλά σε κλειστούς χώρους»

Απροκάλυπτη ομολογία Χρυσοχοΐδη: «Ο ιός δεν μεταδίδεται έξω, αλλά σε κλειστούς χώρους»

Έφυγε από τη ζωή ο αγωνιστής Τάκης Τσίτσος

Τάκης Τσίτσος, μας συντροφεύει στον αγώνα και στη ζωή

Αιγιαλός υπέρ… «πράσινης ανάπτυξης»!

Αιγιαλός υπέρ… «πράσινης ανάπτυξης»!

Ατζέντα 28.11

Ατζέντα 28.11

Φύλλο 24-25.5

Εργαζόμενοι-ες από τη «Λάντζα» μιλούν στο Πριν

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μηχανισμός σκληρής ταξικής επιλογής φοιτητών

Η πιο μεγάλη ώρα για τον λαό της Παλαιστίνης

Φεστιβάλ Αναιρέσεις: Τριήμερο μαχητικής πολιτιστικής πρότασης στην Αθήνα

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Απαιτείται ρήξη με τους πυλώνες του συστήματος
Ανάλυση

Απαιτείται ρήξη με τους πυλώνες του συστήματος

από Γιάννης Ελαφρός
20/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση-συζήτηση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης στους Αγ. Αναργύρους
Ατζέντα

Εκδήλωση-συζήτηση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης στους Αγ. Αναργύρους

23/05/2025
Εκδήλωση αφιερωμένη στον Σπύρο Χαϊκάλη αυτό το Σάββατο 24 Μαΐου-Δεν παίχτηκε η παρτίδα μας ακόμα
Ατζέντα

Εκδήλωση αφιερωμένη στον Σπύρο Χαϊκάλη αυτό το Σάββατο 24 Μαΐου-Δεν παίχτηκε η παρτίδα μας ακόμα

23/05/2025
ΚΕΔΔΑ: Να αθωωθούν οι συλληφθέντες-συλληφθείσες στο ΕΜΠ στις 13/11/2020
Ατζέντα

ΚΕΔΔΑ: Να αθωωθούν οι συλληφθέντες-συλληφθείσες στο ΕΜΠ στις 13/11/2020

20/05/2025

Διεθνή

Νέα Ιωνία: «Ένα τραγούδι για τη Γάζα» το Σάββατο
Διεθνισμός

Νέα Ιωνία: «Ένα τραγούδι για τη Γάζα» το Σάββατο

από Δημήτρης Σταμούλης
24/05/2025

Αφιέρωμα

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!
Θέατρο

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Το θεατρικό έργο Άγριοι, ανέβηκε, για λίγες μόνο παραστάσεις μέχρι 29 Μαϊου, στο θέατρο Τζένη Καρέζη (Ακαδημίας 3, Αθήνα). Το ...

24/05/2025
Καμπάνια: Δημόσιο τρένο, ρεύμα και νερό
Κοινωνία

Καμπάνια: Δημόσιο τρένο, ρεύμα και νερό

Κώστας Τουλγαρίδης

24/05/2025
Φεστιβάλ για το Νερό: Κοινό αγαθό, όχι εμπόρευμα για το κέρδος
Κοινωνία

Φεστιβάλ για το Νερό: Κοινό αγαθό, όχι εμπόρευμα για το κέρδος

Βασίλης Χλης Στις 23 και 24 Μαΐου διεξάγεται για πρώτη φορά το Φεστιβάλ για το νερό και τα κοινά αγαθά ...

24/05/2025
Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 24-25 Μαΐου
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 24-25 Μαΐου

Οργή για τη συνενοχή στο έγκλημα του Ισραήλ Κατακραυγή για την προκλητική στάση στήριξης του Ισραήλ από την κυβέρνηση. Μαζικές ...

24/05/2025
Νέα Ιωνία: «Ένα τραγούδι για τη Γάζα» το Σάββατο
Διεθνισμός

Νέα Ιωνία: «Ένα τραγούδι για τη Γάζα» το Σάββατο

Εκδήλωση αφιερωμένη στον ηρωικό παλαιστινιακό λαό και τον αγώνα για γη και ελευθερία που δίνει στη Γάζα κόντρα στο κράτος ...

24/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.