Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία Γυναίκα -Φύλο-Σεξιστική βια

«Η Ευνοούμενη»: Μια σπουδή στη ματαιότητα της εξουσίας

05/02/2019
σε Γυναίκα -Φύλο-Σεξιστική βια, Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
«Η Ευνοούμενη»: Μια σπουδή στη ματαιότητα της εξουσίας
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Έφη Καραχάλιου

Οι αρχές του 18ου αιώνα βρίσκουν την αυλή του βρετανικού παλατιού σε αναβρασμό. Μια νέα εποχή προμηνύεται για τη μοναρχία και τους ευγενείς, καθώς το φεουδαρχικό σύστημα υπό το φως των τεχνολογικών εξελίξεων και της πληθυσμιακής αύξησης θα φτάσει σε τέλμα, αν δεν ενσωματώσει αυτό τον ορυμαγδό αλλαγών. Για τη βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν), όμως, τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία, καθώς όλα διοικούνται από την Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Γουάιζ), οπότε ακόμη και ο πόλεμος με την γειτονική Γαλλία φαντάζει με πρόσκληση σε πάρτυ. Κλεισμένη στους τέσσερις τοίχους, δεν αντιλαμβάνεται ότι η πολιτική από τα πεδία των μαχών έχει μεταφερθεί πια στην κρεβατοκάμαρά της.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα

Η άφιξη της νεαρής έκπτωτης ευγενούς Αμπιγκέιλ (Έμμα Στόουν) έρχεται να ανατρέψει την εσωτερική κατάσταση του παλατιού, διεκδικώντας την εύνοια της βασίλισσας με κάθε τρόπο. Ενώ αρχικά συστήνεται ως η πειθήνια υπηρέτρια και μακρινή ξαδέλφη της Λαίδης Σάρα, σταδιακά μετατρέπεται σε μια χειριστική μέγαιρα που παρατηρώντας σιωπηλά τα μυστικά του παλατιού, αρχίζει να κινεί και πολιτικά νήματα. Στον αντίποδα τοποθετείται η αυταρχική αλλά ειλικρινής Λαίδης Σάρα που ως παιδική φίλη και αργότερα κρυφή ερωμένη της βασίλισσας προάγει τη δική της πολιτική ατζέντα. Αν και αντιλαμβάνεται γρήγορα την εύνοια της βασίλισσας στην Αμπιγκέιλ, προσπαθεί να την απομονώσει και να την αφαιρέσει από υπηρέτρια αλλά οι δολοπλοκίες της Αμπιγκέιλ έχουν ήδη πιάσει τόπο. Στα μάτια της βασίλισσας η καμπή του (ερωτικού) ενδιαφέροντος για την Λαίδη Σάρα συνδέεται με την ανάδειξη της Αμπιγκέιλ ως πρωταρχικό αντικείμενο του πόθου και συνεπάγεται αποστέρηση των πολιτικών προνομίων της. Έτσι δημιουργείται ένα ερωτικό τρίγωνο γύρω από το οποίο πολώνεται ολόκληρη η πλοκή και εκφράζεται με τη συνεχόμενη αλλαγή του κέντρου βάρους της αφήγησης.

Η βασίλισσα, μόνιμα αδαής, αναλώνεται σε παιδιάστικες ενασχολήσεις, καθηλωμένη σε μια καρέκλα λόγω του τραγικού της παρελθόντος και της κινητικής δυσκολίας της. Έχει αποβάλει οποιαδήποτε υπευθυνότητα και αρκείται στο να απολαμβάνει το παιχνίδι για την εύνοιά της, το οποίο ξεδιπλώνει πλήθος παρατηρήσεων σχετικά με τη γυναικεία σεξουαλικότητα. Η Λαίδη Σάρα παρουσιάζει τη διττή φύση της ανδροπρεπούς ηγέτιδας και της θηλυπρεπούς συζύγου και ερωμένης. Σκηνογραφικά, επιλέγονται παντελόνια στις συναντήσεις με την Abigail για εξάσκηση στη σκοποβολή, όπου επιδεικνύει τον έλεγχο και τη βαρύνουσα πολιτική της θέση. Αντίθετα, στη βασίλισσα και τη λοιπή αυλή, με την ιδιότητα της λαίδης και συζύγου στρατηγού, συμπεριφέρεται όπως μια γυναίκα της τάξης της. Η Αμπιγκέιλ εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη θηλυκότητά της, προκειμένου να επανακτήσει τον τίτλο ευγενείας της, ο οποίος με λανθάνοντα τρόπο ταυτίζεται με την υποταγή στην αντρική θέληση. Όμως η πλειονότητα των ανδρών της αυλής παρουσιάζονται ισόποσα θηλυπρεπείς και μοιάζουν να υποτάσσονται, τελικά, στη γυναικεία οπτική, στο πλαίσιο μιας πιο ρευστής αναπαράστασης των φυλετικών ρόλων.

Η σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Λάνθιμου ανανεώνει το είδος των ταινιών εποχής, αποδομώντας το σοβαροφανές τους προσωπείο και προσθέτοντας αναχρονιστικές πινελιές που γελοιοποιούν τους πουδραρισμένους ευγενείς με τον μαλθακό τρόπο ζωής τους. Χωρίς να έχει απωλέσει πλήρως το ιδιαίτερο ύφος με το οποίο αναδείχτηκε, καθιερώνει μια πιο «στρωτή» κινηματογραφική γλώσσα, αρκούντως ψυχαναλυτική. Πώς αλλιώς θα μπορούσε άλλωστε να αποδοθεί αυτό το ιδιόμορφο «σκακιστικό» παιχνίδι εξουσίας, αν όχι με ευρυγώνιες λήψεις που γεμίζουν τις τεράστιες καταθλιπτικές αίθουσες του παλατιού και δίνουν χώρο στις μελοδραματικές ερμηνείες. Ο σουρεαλισμός και το μαύρο χιούμορ δεν εγκαταλείπουν λεπτό τις κινηματογραφικές οθόνες, παρά μόνο για να εξισορροπηθούν με λίγο ακόμα χιούμορ. Αναχρονιστικά χορευτικά σε βασιλικούς χορούς, κουνέλια-σύμβολα των αθώων νεκρών παιδιών της βασίλισσας και εμετοί από βουλιμία ή συμβολικά από απληστία για εξουσία παρεμβάλλονται ανάμεσα στις δολοπλοκίες και τα μπαρόκ βασιλικά δράματα. Οι ψυχολογικές διακυμάνσεις ιδωμένες στο αδρανές προσωπείο της ματαιόδοξης βασίλισσας δίνουν ειδικό βάρος στην ερμηνεία της Ολίβια Κόλμαν, που ξεπερνά κατά πολύ τους δεύτερους γυναικείους ρόλους και έχει κερδίσει επάξια μια σειρά βραβείων. Οι δυνατές ερμηνείες καταλήγουν να σηκώνουν το βάρος της ταινίας, που ισορροπεί ανάμεσα στο παλαιότερο «λανθιμικό» ελιτίστικο προφίλ και το εμπορικό σινεφίλ των αγγλόφωνων παραγωγών, με σαφή τάση προς το δεύτερο.

Έκπληξη προκαλεί, πάντως, η καθυστέρηση προβολής της ταινίας στην Ελλάδα, ενώ είναι εξίσου προβληματική η αισχροκέρδεια των μεγάλων αιθουσών σινεμά, που με το επικοινωνιακό τρικ της προβολής της ταινίας μια εβδομάδα πριν την πανελλαδική κυκλοφορία, διοργανώνουν εξαντλημένες εισιτηρίων (sold-out) προβολές με διπλάσιο ή τριπλάσιο αντίτιμο.

 

Ετικέτες: λανθιμοςπρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

«Να ντύσουμε τους γυμνούς» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα στο Θέατρο Τέχνης

Επόμενο

Οι διώξεις σε βάρος των αγροτών δυναμώνουν τον αγώνα

Σχετίζεται με Άρθρα

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης
από vaspha
02/07/2024
0

Γιώργος Κρεασίδης Η ανακοίνωση του σχηματισμού της κυβέρνησης Τζαννετάκη, στις 2 Ιούλη 1989, προκάλεσε ένα πραγματικό πολιτικό σοκ με τη σύμπραξη της νεοφιλελεύθερης ΝΔ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Οι διώξεις σε βάρος των αγροτών δυναμώνουν τον αγώνα

Οι διώξεις σε βάρος των αγροτών δυναμώνουν τον αγώνα

Λέσβος-Σάμος: Επικίνδυνη δεξιά στροφή του ΚΚΕ στο προσφυγικό

Λέσβος-Σάμος: Επικίνδυνη δεξιά στροφή του ΚΚΕ στο προσφυγικό

Η «αριστερή διαχείριση» και το κριτήριο της πράξης

Η «αριστερή διαχείριση» και το κριτήριο της πράξης

Με επικεφαλής τον Στάθη Ντούρο η Αριστερή Παρέμβαση στη Θεσσαλία

Με επικεφαλής τον Στάθη Ντούρο η Αριστερή Παρέμβαση στη Θεσσαλία

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ
Ζητώ τον λόγο

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ

Λένα Βερδέ

15/05/2025
Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!
Μετανάστες - Πρόσφυγες

Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!

Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης Δυτικής Ελλάδας Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στην Νέα Μανωλάδα Ηλείας! ...

15/05/2025
Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά
Στρατευμένοι

Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά

Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος» ▸Καταγγελίες φαντάρων από Κάρπαθο, Λέσβο και Έβρο για συνεχείς καταπατήσεις δικαιωμάτων Δέκτες τριών ακόμη επιστολών καταγγελίας ...

15/05/2025
Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη – Εκδήλωση στη μνήμη του στις 24 Μάη
Μνήμη

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη – Εκδήλωση στη μνήμη του στις 24 Μάη

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από την ημέρα που έφυγε από κοντά μας ο σύντροφος Σπύρος Χαϊκάλης. Ο Σπύρος γεννήθηκε και ...

15/05/2025
Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ
Παρεμβάσεις

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ανακοίνωση του Σωματείου Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου Θεσσαλονίκης για την παρέμβαση ενάντια στην πραγματοποίηση εκδήλωσης στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου από την πρεσβεία ...

15/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.