Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Θέατρο

Ελεάνα Τσίχλη: Οι ήρωες ανθίζουν μέσα από τα συντρίμμια

24/04/2018
σε Θέατρο, Πολιτισμός, Συνεντεύξεις
Ελεάνα Τσίχλη: Οι ήρωες ανθίζουν μέσα από τα συντρίμμια
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

 Ελεάνα Τσίχλη

Σκηνοθέτις της παράστασης «ο Σημαιοφόρος»-Ομάδα Ubuntu

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα

Συνέντευξη στον Κυριάκο Νασόπουλο

(φωτογραφία Χριστίνα Μπράτουσκα)

Η θεατρική ομάδα UBUNTU επιστρέφει ανανεωμένη πέντε χρόνια μετά τη βράβευση της από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών διασκευάζοντας στο θέατρο 104 το νεανικό αριστούργημα του Ράινερ Μαρία Ρίλκε:«Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε».   Όπως όλα τα μεγάλα έργα τέχνης ο «Σημαιοφόρος», μια λυρική ιστορία ενηλικίωσης και ηρωισμού μέσα σε ένα ζοφερό πολεμικό τοπίο αναδεικνύεται ιδιαίτερα επίκαιρος.

Τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα;  

Ο ήρωας του έργουεν μέσω φωτιάς και ήχων σπαθιών προσπαθεί να ψηλαφήσει μέσα από μικρές στιγμές τη ζωή.

Η παράσταση αποτελεί επανασύνδεση της ομάδας UBUNTU μετά από πέντε χρόνια. Τι σας συνδέει σαν ομάδα;

Δεν πρόκειται επί της ουσίας για επανασύνδεση. Ορθότερα θα ήταν να μιλούσαμε για «επανεμφάνιση». Εννοώ ότι η παύση της ομάδας και η απουσία της από τα θεατρικά δρώμενα δεν είχε να κάνει με καλλιτεχνικές διαπραγματεύσεις στο εσωτερικό της ομάδας, αλλά ήταν θέμα συγκυριών και αποτέλεσμα που σχετίζεται με τις συνέπειες της κρίσης στην τέχνη. Παρόλα αυτά, φέτος με τον Άρη Λάσκο -συνιδρυτή της ομάδας- είπαμε να ξανασυναντηθούμε. Και το κάναμε.  Στην παρέα αυτή προστέθηκε και η Ελεάνα Καυκαλά -αυτή είναι η πρώτη συνεργασία της με την ομάδα- όπως και ο συνθέτης Κορνήλιος Σελαμσής. Με τους υπόλοιπους συντελεστές, τη σκηνογράφο Τίνα Τζόκα και τη φωτίστρια Στέλλα Κάλτσου έχουμε συμπράξει σε όλες τις δουλειές της ομάδας ως τα σήμερα. Τους αναφέρω όλους αυτούς που εργάστηκαν με σθένος και ζέση για τον «Σημαιοφόρο» γιατί στόχος της UBUNTU ήταν από την αρχή να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα καλλιτεχνών που συμπεριλαμβάνει εκτός από ηθοποιούς και το σκηνοθέτη, όλα τα συναφή με το θέατρο επαγγέλματα. Στόχος της ομάδας, επίσης, είναι να παρουσιάζει επί σκηνής έργα -υπάρχει μια αγάπη στα μη θεατρικά κείμενα- με κοινωνικό έρεισμα, με πολιτικό προβληματισμό.

Δημιουργεί δέος η επίγνωση ότι διασκευάζετε ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Γενικά προσπαθώ να ξεπερνώ το δέος μου απέναντι στα μεγάλα κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας από τη στιγμή που αυτά αποτελούν την πρώτη ύλη για μια παράσταση. Το δέος σε καθηλώνει σε απραξία. Οπότε, τέτοιου είδους πρόσθετα φορτία δεν είναι απαραίτητα στη δουλειά μας. Από εκεί και πέρα, παίρνω μεγάλη χαρά και ενέργεια όταν αναμετρώμαι με σπουδαία κείμενα, όταν βουτάω μέσα σε αυτά, όταν συμβάλλω ώστε αυτά να μεταφερθούν θεατρικά και να τα γνωρίσουν οι θεατές.

Το κείμενο αυτό έχει μεταφραστεί πάνω από δέκα φορές στα ελληνικά, όμως για πρώτη φορά διασκευάζεται για το θέατρο. Γιατί τάχα; Υπάρχουν άλλες ανάλογες προσπάθειες στο εξωτερικό;

Το ποίημα του Ρίλκε έχει μέχρι στιγμής απασχολήσει διάφορους καλλιτέχνες και έχει παρουσιαστεί στο εξωτερικό ακόμα και ως όπερα, ως λυρικό ποίημα, ως παράσταση χορού, ως μουσική σύνθεση. Σίγουρα έχουν υπάρξει και πολλές προσπάθειες δραματοποίησης του. Στην Ελλάδα, βέβαια, έχω την εντύπωση πως είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει, παρόλο που το βρίσκω πρόσφορο ως υλικό για κάποια παράσταση. Και μάλιστα βρίσκω και το βασικό θέμα του, τη διαπραγμάτευση του σημαιοφόρου, αυτού δηλαδή που πρώτος προτάσσει τα στήθη του υπέρ ή ενάντια σε κάτι, εξαιρετικά επίκαιρο.

Υπάρχει κάποια αναλογία ή σχέση ανάμεσα στα ρεαλιστικά και τα ποιητικά στοιχεία του έργου;

Ο ρεαλισμός του Ρίλκε πορεύεται δίπλα στη λυρικότητά του. Με αφετηρία την πραγματικότητα, απελευθερώνει την φαντασία του και αποτυπώνει στο χαρτί συνειρμούς που ακροβατούν μεταξύ του ρεαλιστικού και του φανταστικού. Έτσι η γραφή του γίνεται εξαίρετα ενδιαφέρουσα.

Στο κείμενο οι εικόνες παίζουν δεσπόζοντα ρόλο. Σας καθοδηγούν αυτές οι εικόνες;

Ασφαλώς! Το ποίημα είναι γεμάτο συμβολικές εικόνες. Η εντύπωση που μου άφηναν όταν διάβαζα για πρώτη φορά το ποίημα, ήταν και ο λόγος που ήθελα να ασχοληθώ με το ποίημα του Ρίλκε. Όλη η ατμόσφαιρα είναι αποσβολωτική, έχει κάτι το απόκοσμο. Με τους συνεργάτες μου, προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε αυτές τις αποχρώσεις και στην παράσταση μας.

 

Ο πόλεμος, ο έρωτας, ο χρόνος, ο θάνατος. Πόσο αιώνια, πόσο επίκαιρα προβάλλουν αυτά τα θέματα στην παράστασή σας;

 

Το ίδιο το έργο του Ρίλκε έχει στον βαθύ πυρήνα του τις θεματικές αυτές. Όπως άλλωστε και όλες οι ωραίες ιστορίες που έχει να αφηγηθεί ο Άνθρωπος. Το αποκαλυπτικό εδώ είναι ότι η διαπραγμάτευση του κάθε θέματος δεν γίνεται με όρους ταυτολογίας: ο Ρίλκε βρίσκει αφορμή να μιλήσει για τον έρωτα εκεί που φαίνεται να πλησιάζει το τέλος, δηλαδή ο θάνατος ή να «ντύσει» το θέμα του θανάτου με μια αφήγηση που είναι ένας ύμνος στη ζωή. Μιλάει για τον χρόνο που τελειώνει ή για τον χρόνο που τρέχουμε ξωπίσω του μέσα από μία πορεία προς το μέτωπο αλλά μιλάει και για τον χρόνο που καταρρέει της στιγμή μιας μεγάλης ερωτικής συνάντησης. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται για εμάς και η σκηνική αποτύπωση των θεμάτων αυτών.

 

Πιστεύετε ότι ο «Σημαιοφόρος» υμνεί τον ηρωικό θάνατο υπέρ πατρίδας; Ότι θρηνεί την αδικοχαμένη νεότητα; Ή μπορούμε να ανακαλύψουμε και άλλα, εξίσου ισχυρά και ενδεχομένως διαχρονικά μηνύματα;

 

Η διαπραγμάτευση του «ήρωα» έχει δεσπόζουσα σημασία στο ποίημα του Ρίλκε,  με έναν μοναδικό όμως τρόπο. Ο Ρίλκε τοποθετεί το βασικό του χαρακτήρα σε ένα ζοφερό πολεμικό τοπίο. Κι όμως ενώ το τοπίο είναι επικίνδυνο, απόκοσμο, επικεντρώνεται στην πορεία ενηλικίωσης και αυτογνωσίας του Χριστόφορου Ρίλκε, ο οποίος εν μέσω φωτιάς και ήχων σπαθιών προσπαθεί να ψηλαφήσει μέσα από μικρές στιγμές τη ζωή. Όταν πια φτάνει να γευτεί ακόμα και τον έρωτα, ως το υπέρτατο αγαθό, ως το δυνατότερο συναίσθημα, είναι πια έτοιμος ακόμα και να πεθάνει …με έναν «εξαίσιο θάνατο». Το ποίημα, προτρέπει τον καθένα από εμάς να γίνει σημαιοφόρος, στις καθημερινές διαπραγματεύσεις του, να πάρει θέση για όσα συμβαίνουν στη ζωή του, να αφεθεί απρόσκοπτα στις χαρές της ζωής όπως είναι ο έρωτας.

.

Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41 στο Γκάζι , 21 Απριλίου – 26 Μαΐου 2018, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

 

Ετικέτες: πρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Αναφέρσου, ρε!…

Επόμενο

Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία…

Σχετίζεται με Άρθρα

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης
από vaspha
02/07/2024
0

Γιώργος Κρεασίδης Η ανακοίνωση του σχηματισμού της κυβέρνησης Τζαννετάκη, στις 2 Ιούλη 1989, προκάλεσε ένα πραγματικό πολιτικό σοκ με τη σύμπραξη της νεοφιλελεύθερης ΝΔ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία…

Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία...

Αναμένονοντας το «θερμό επεισόδιο»…

Ο πόλεμος στη Συρία, οι ηγετικοί καπιταλισμοί και οι αστικές τάξεις Ελλάδας-Τουρκίας

Ολοκληρώνεται το ξεπούλημα και η διάλυση της ΔΕΗ

Ολοκληρώνεται το ξεπούλημα και η διάλυση της ΔΕΗ

Τα απειλητικά nonpaper  της ισραηλινής πρεσβείας

Τα απειλητικά nonpaper της ισραηλινής πρεσβείας

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ
Ζητώ τον λόγο

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ

Λένα Βερδέ

15/05/2025
Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!
Μετανάστες - Πρόσφυγες

Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!

Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης Δυτικής Ελλάδας Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στην Νέα Μανωλάδα Ηλείας! ...

15/05/2025
Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά
Στρατευμένοι

Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά

Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος» ▸Καταγγελίες φαντάρων από Κάρπαθο, Λέσβο και Έβρο για συνεχείς καταπατήσεις δικαιωμάτων Δέκτες τριών ακόμη επιστολών καταγγελίας ...

15/05/2025
Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη – Εκδήλωση στη μνήμη του στις 24 Μάη
Μνήμη

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη – Εκδήλωση στη μνήμη του στις 24 Μάη

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από την ημέρα που έφυγε από κοντά μας ο σύντροφος Σπύρος Χαϊκάλης. Ο Σπύρος γεννήθηκε και ...

15/05/2025
Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ
Παρεμβάσεις

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ανακοίνωση του Σωματείου Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου Θεσσαλονίκης για την παρέμβαση ενάντια στην πραγματοποίηση εκδήλωσης στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου από την πρεσβεία ...

15/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.