Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

Ο Ταραντίνο επιστρέφει στις ρίζες του και η ΑμεριΚΚΚή τον μισεί

20/01/2016
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
Ο Ταραντίνο επιστρέφει στις ρίζες του και η ΑμεριΚΚΚή τον μισεί
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Οι Μισητοί 8 πληρώνουν το γεγονός ότι ο Ταραντίνο ήταν από τους ελάχιστους διάσημους λευκούς καλλιτέχνες που πήραν ξεκάθαρη στάση υπερ του κινήματος ενάντια στην αστυνομική βία και αυθαιρεσία

της Αφροδίτης Τζιαντζή

Σε κοινέςΚατηγορίες

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Γιώργος Ζώης: Αρνούμαι να είμαι καλεσμένος στο Ισραήλ ενώ ο στρατός του δολοφονεί

To ότι οι Μισητοί 8 δεν ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ δεν ήταν ακριβώς έκπληξη. Εξάλλου ο 52άχρονος πλέον Κουέντιν Ταραντίνο δεν είναι πια το αγαπημένο παιδί του Χόλιγουντ, αν υποθέσουμε ότι ήταν ποτέ. Ακόμα και όταν του απονέμονταν Όσκαρ, όπως για το Pulp Fiction και το Django Unchained, οι κριτικοί δύσκολα έκρυβαν το μείγμα φθόνου και υποτίμησης που επιφύλασσαν για ένα σκηνοθέτη που κατάφερνε να είναι αυθεντικός και ταυτόχρονα βουτηγμένος στα κινηματογραφικά δάνεια όσο και στην αιματηρή βία.

Ειδικά φέτος, σε μια Αμερική που σημαδεύτηκε από το κίνημα Black Lives Matter – Οι μαύρες ζωές έχουν σημασία ενώ πάνω από 1200 άνθρωποι, κυρίως μειονότητες έπεσαν νεκροί από σφαίρες αστυνομικών, ο Ταραντίνο ήταν από τους ελάχιστους λευκούς καλλιτέχνες που πήραν ξεκάθαρη στάση. Ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα για τον “Οκτώβρη του ξεσηκωμού” (Rise Up October) συμμετείχε στις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας ενάντια στην αστυνομική βία, αποκάλεσε δημόσια “δολοφόνους” τους αστυνομικούς που εκτελούν άοπλους αφροαμερικανούς και αρνήθηκε να ανακαλέσει ακόμα και όταν ενώσεις αστυνομικών καλούσαν σε μποϊκοτάζ των ταινιών του.

Αυτό δε σημαίνει ότι οι Μισητοί 8 είναι ταινία πολιτικής διαμαρτυρίας. Αντίθετα είναι ένα κλειστοφοβικό τρίωρο ταξίδι στην καρδιά της αμερικάνικης ιστορίας, μια Γέννηση του Έθνους με τη μορφή απογυμνωμένου γουέστερν, με θεατρική σχεδόν δομή που σηματοδοτεί την επιστροφή του Ταραντίνο στις ρίζες του Reservoir Dogs, της πρώτης του αριστουργηματικής ταινίας.

Δικαιώνοντας τον τίτλο, οι πρωταγωνιστές της πιο ενοχλητικής και λιγότερο φαντεζί ταινίας που έχει γυρίσει ο Ταραντίνο, είναι όλοι τους καθάρματα. Λίγο μετά το τέλος του αμερικάνικου εμφυλίου παρακολουθούμε την διόλου αρμονική συνύπαρξη δύο κυνηγών κεφαλών, ενός λευκού και ενός μαύρου, ο Κεν Ρασελ και ο Σάμουελ Τζάκσον στο ρόλο του Τζον Ρουθ και του Στρατηγού Μαρκίς Γουόρεν αντίστοιχα, που μοιράζονται το εσωτερικό μιας ιππήλατης άμαξας και αργότερα μιας ξύλινης καλύβας, ενώ έξω μαίνεται η παγοθύελα. Αιχμάλωτη – τρόπαιο και σάκος του μποξ του Τζον Ρουθ η καταζητούμενη Ντέιζι Ντόναχιου, που αξίζει 10.000 δολάρια νεκρή ή ζωντανή και οδηγείται στην αγχόνη. Ποτέ δεν έχουμε δει γυναίκα τόσο κακοποιημένη, που να τρώει τόσες σφαλιάρες όσο η Τζένιφερ Τζέισον Λη ως Ντέζι. Η εξαιρετική και λησμονημένη ηθοποιός στους Μισητούς 8 κάνει ίσως την καλύτερη ερμηνεία της. Μόνο και μόνο αυτή η εικόνα αρκεί για να σου δέσει κόμπους το στομάχι, σε μια ταινία που όσο προχωράει φορτίζεται με ένταση, σαν φυτίλι που καίγεται μέχρι την έκρηξη του δυναμίτη.

Οι υπόλοιποι χαρακτήρες δεν πάνε πίσω σε απαισιότητα: Ένας δήμιος με αγγλική προφορά που λέει σοφίες για τη δικαιοσύνη της κρεμάλας (Τιμ Ροθ), ένας υποψήφιος σερίφης ρατσιστής του κερατά, νοσταλγός της Συνομοσπονδίας του Νότου καρικατούρα των σημερινών οπλοφόρων ακροδεξιών (Γουάλτον Γκόγκινς), ένας λιγομίλητος γελαδάρης που δεν είναι αυτό που λέει (Μάικλ Μάντσεν), ένας ύποπτος μεξικάνος που προσποιείται τον πανδοχέα (ο δημοφιλέστατος μεξικάνος ηθοποιός Ντέμιαν Μπισίρ) κι ένα χούφταλο πρώην στρατηγός των Νότιων, που ξερνά μίσος για τους «νέγρους» (Μπρους Ντερν).

Το να μιλήσεις για καταπληκτικές ερμηνείες είναι λίγο για έναν σκηνοθέτη που λατρεύει τους ηθοποιούς και το δείχνει, χαρίζοντάς τους άφθονες ατάκες, που κάποιοι βαφτίζουν ταραντινική πολυλογία και άλλοι αριστοτεχνικό διάλογο. Δεν έχει νόημα να επισημάνει κανείς τις αναφορές σε κλασικές ταινίες του είδους, από τα γουέστερν του Χάουαρντ Χοκς ως τα σπαγγέτι (το σάουντρακ του Ενιο Μορικόνε από μόνο του λέει πολλά) και τα ιταλικά b-movies τρόμου. Ούτε έχει νόημα να ψάχνεις για αλληγορίες σε μια ταινία τόσο θεατρική, που θυμίζει Αγκαθα Κρίστι δωματίου που μετατρέπεται σε σπλάτερ, ειδικά τα τελευταία λεπτά. Το να πεις ότι η ξύλινη καλύβα στην παγοθύελλα είναι οι ίδιες οι ΗΠΑ είναι το προφανές. Το ότι δεν υπάρχει αχτίδα αισιοδοξίας ούτε καν δικαίωση ή εκδίκηση σε μια ταινία τόσο ωμά βίαιη που καταλήγει μαύρη κωμωδία, δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρόκειται για αντιδραστική ή “δεξιά” ανάγνωση της πραγματιικότητας. Εξάλλου το κτηνώδες γουέστερν του Ταραντίνο βρίσκει τις ΗΠΑ σε μια χρονική περίοδο που η προεδρική κούρσα διεξάγεται μεταξύ της γερακίσιας Χίλαρι Κλίντον και του ακροδεξιού παλιάτσου – εκατομμυριούχου Ντόλαντ Τραμπ, ενώ η μεγάλη – μαύρη – ελπίδα του Ομπάμα αποδείχθηκε φρούδα, ειδικά για τα εκατομμύρια των μη-λευκών που ζουν στα όρια της φτώχειας, ενώ οι ζωές των μαύρων παραμένουν αναλώσιμες, για να μη μιλήσουμε για τις ζωές που ξεκληρίζουν τα αμερικανοκίνητα drones από το Πακιστάν ως την Υεμένη.

Σε αυτή τη συγκυρία είναι πολυτέλεια να ζητάμε πίστη, αγάπη και ελπίδα από τον πιο κυνικό παραμυθά του σύγχρονου κινηματογράφου. Οι Μισητοί 8 είναι μια σημαντική, με τον τρόπο της απολαυστική όσο και άβολη ταινία. Που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν προβάλλεται σε πανοραμική κόπια των 70μμ όπως ήθελε ο σκηνοθέτης της.

ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Το ασφαλιστικό είναι η «μάχη των μαχών», Παντελής Βαϊνάς – εκπρόσωπος Παρεμβάσεων στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ

Επόμενο

Από το «όχι μαϊμού» στο γνήσιο «ναι»

Σχετίζεται με Άρθρα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6
από Δημήτρης Τζιαντζής
31/05/2025
0

Με το  Φεστιβάλ Αναιρέσεις  2025 φέρνουμε το καλοκαίρι στην πόλη της Πάτρας! Για μία ακόμα χρονιά επιστρέφουμε στο καλοκαιρινό ραντεβού των Αναιρέσεων στο Νότιο...

ΣυνεχίστεDetails

Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη

Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη
από Δημήτρης Τζιαντζής
31/05/2025
0

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σημειώνει ότι η κοινή επιστολή κομμάτων για τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή αντανακλά το εύρος της αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, ωστόσο θεωρεί...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Από το «όχι μαϊμού» στο γνήσιο «ναι»

Από το «όχι μαϊμού» στο γνήσιο «ναι»

Αγωνιστικό μέτωπο ρήξης με κυβέρνηση – ΕΕ

Αγωνιστικό μέτωπο ρήξης με κυβέρνηση - ΕΕ

Σοβαρή ζημιά για Τσίπρα

Σοβαρή ζημιά για Τσίπρα

Η γραβάτα, η σύγχρονη τραγιάσκα και το στοίχημα της ανατροπής

Η γραβάτα, η σύγχρονη τραγιάσκα και το στοίχημα της ανατροπής

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025
Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη
Ατζέντα

Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 31/5-1/6

Με το  Φεστιβάλ Αναιρέσεις  2025 φέρνουμε το καλοκαίρι στην πόλη της Πάτρας! Για μία ακόμα χρονιά επιστρέφουμε στο καλοκαιρινό ραντεβού ...

31/05/2025
Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη
Αριστερά

Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σημειώνει ότι η κοινή επιστολή κομμάτων για τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή αντανακλά το εύρος της αλληλεγγύης στον ...

31/05/2025
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 31 Μαΐου-1 Ιουνίου

Γάζα: Τελευταίο σύνορο ανθρωπιάς κι ελευθερίας Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» συνεγείρουν στον αγώνα Φεστιβάλ Αναιρέσεις: ...

31/05/2025
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών: Ξεπούλημα σε εταιρεία για… λίγο δωρεάν καφέ
Νεολαία

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών: Ξεπούλημα σε εταιρεία για… λίγο δωρεάν καφέ

Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), υπό την πρυτανεία της Ε. Χατζησάββα, επιταχύνει την εδώ και χρόνια επιχειρηματικοποίηση του ιστορικού καλλιτεχνικού ...

31/05/2025
Αναιρέσεις 2025: Κορυφώνεται απόψε Κυριακή 1/6 το ανατρεπτικό φεστιβάλ στην Πανεπιστημιούπολη ΕKΠΑ
Νεολαία

Αναιρέσεις 2025: Κορυφώνεται απόψε Κυριακή 1/6 το ανατρεπτικό φεστιβάλ στην Πανεπιστημιούπολη ΕKΠΑ

Με μεγάλη επιτυχία, μαζική συμμετοχή και σύνθημα «Αυτός ο κόσμος θα αλλάξει, αν τον αλλάξουμε εμείς» ξεκίνησε την Παρασκευή και ...

31/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.