Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Θέατρο

Είναι «Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι» ευτυχής συγκυρία;

15/11/2023
σε Θέατρο
Είναι «Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι» ευτυχής συγκυρία;
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Κατερίνα Φραγκουλοπούλου

Ένα εντυπωσιακό ανέβασμα του εξαιρετικού έργου του Μπρεχτ σε έναν καινούργιο χώρο στα Πατήσια, στο θέατρο ARK. Οργανωμένο έγκλημα και μια παραβολή για την άνοδο του φασισμού, σε μια εποχή που δεν κρύβει τις αναλογίες της.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Πρώτος ο Μπέρτολτ Μπρεχτ. Έγραψε το έργο το 1941, επιστρέφοντας στο ξεκίνημα, την άνοδο του φασισμού. Η δράση τοποθετείται στο Σικάγο, την εποχή της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης. Όλοι οι πρωταγωνιστές παίρνουν θέση στη σκηνή: το Τραστ, η διαπλοκή, ο έλεγχος της δικαιοσύνης, η συγκάλυψη από τα ΜΜΕ και ο λαός που φτωχοποιείται, εξαθλιώνεται, νιώθει ανασφαλής και αφήνει τον φασιστικό λόγο να του χαϊδέψει τα αυτιά και να κοιμήσει τη συνείδησή του.

Σε κοινέςΚατηγορίες

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Υπάρχει κοντά μας Μια «άλλη Θήβα»

Είναι το έργο μια πολιτική ανάλυση, ένα μάθημα πολιτικής οικονομίας για το πώς ο καπιταλισμός γεννάει το φασισμό; Όχι. Ο ίδιος ο Μπρεχτ χαρακτήρισε το έργο του ως ιστορική φάρσα. Οι φιγούρες του είναι εξπρεσιονιστικές, παραμορφωμένες, ωστόσο γερά δομημένες και αναγνωρίσιμες. Η δράση καταιγιστική. Το έργο αποτελείται από 15 σκηνές και όλα έρχονται μπροστά μας απογυμνωμένα από τα φτιασίδια τους: τα στομφώδη λόγια και το μικρό ηθικό ανάστημα των προσώπων, τα κουνουπίδια και ο υπόκοσμος, ιστορικά γεγονότα (ο εμπρησμός της αποθήκης/Ράιχσταγκ) και η εκμετάλλευσή τους, το τότε και το τώρα. Γιατί, χωρίς να προσπαθεί να διδάξει, ο Μπρεχτ καταδεικνύει το γεγονός ότι ο φασισμός δεν ήταν μια στιγμιαία παρεκτροπή αλλά κάτι που μπορεί να συντελεστεί εκ νέου, ανά πάσα στιγμή.

Μετά, ο Μπινιάρης συνάντησε τον Μπρεχτ. Ο Άρης Μπινιάρης ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 ως καλλιτέχνης δρόμου. Παρουσίαζε νούμερα με ξυλοπόδαρα και ζογκλερικά κόλπα με φωτιές. Αυτή η
«προϋπηρεσία» του υπάρχει στη σκηνή, στον τρόπο που προσέγγισε το έργο, με μεγάλη ευαισθησία και διορατικότητα, είναι αλήθεια.

Κατόρθωσε να συνδυάσει στη σκηνή στοιχεία από το γερμανικό καμπαρέ, την πανκ-ροκ κουλτούρα και το επικό θέατρο, σε μια εξαιρετική άσκηση ισορροπίας πάνω σε ένα σκοινί, που ο ίδιος τέντωσε. Παρουσιάζει ένα άρτιο αποτέλεσμα. Πλάθει έναν κόσμο αυτοτελή, ολοζώντανο, γοητευτικό και αποκρουστικό ταυτόχρονα. Με αξιόλογους συνοδοιπόρους στο εγχείρημά του, φέρνει στη σκηνή ήρωες-καρικατούρες, με λευκά, στεγνά πρόσωπα (σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Falei, μαλλιών και περουκών: Χρόνης Τζήμος) και γρήγορες, μηχανικές, σχεδόν καρτουνίστικες κινήσεις  (κίνηση-χορογραφία: Χαρά Κότσαλη), που ζουν σε ένα έντονο και ψυχρό φως (Στέλλα Κάλτσου), υπό τον άγριο και μεταλλικό ήχο (Αλέξανδρος Κτιστάκης), χωρίς να μπορούν να κρύψουν τίποτα. Κρατάει τους θεατές του σε εγρήγορση και συλλαμβάνει τη στιγμή που η πραγματικότητα ανοίγει διάπλατα την πόρτα στη φασιστική λαίλαπα.

Αναμφίβολα στα θετικά της παράστασης και η σκηνογραφική και ενδυματολογική δουλειά του Πάρη Μέξη. Στη σκηνή κυριαρχεί μια μεταλλική κατασκευή, που κινείται και εμφανίζει-«γεννά» τους χαρακτήρες, τους κρύβει όταν χρειάζεται και ίσως επωάζει τα αυγά του φιδιού.

Στη συνέχεια, στην παρέα προστέθηκε ο Γιώργος Χρυσοστόμου, ως Αρτούρος Ούι. Ο Χρυσοστόμου υλοποιεί μπροστά στα μάτια μας το φασιστικό έκτρωμα. Χρησιμοποιεί όλα τα εκφραστικά του μέσα, το σώμα του, τη φωνή του, με εντυπωσιακό τρόπο και αποτέλεσμα. Απογυμνώνεται από κάθε ανθρώπινο ίχνος, εξελίσσεται καθώς μεταβαίνει από την ανασφάλεια στον θρίαμβο της επικράτησης και δυναμώνει πίνοντας αίμα και υποταγή. Ορθώνει το ανάστημά του, τελειοποιεί τον λόγο και την τεχνική του, αυξάνει τη χυδαιότητά του και προκαλεί ταυτόχρονα δέος και αποτροπιασμό.

Χωρίς να προσπαθεί να διδάξει, ο Μπρεχτ καταδεικνύει το γεγονός ότι ο φασισμός δεν ήταν μια στιγμιαία παρεκτροπή

Δίπλα του, στηρίζοντας την προσπάθειά του και συμβάλλοντας ουσιαστικά στο αξιοσημείωτο αποτέλεσμα, μια εξαιρετική ομάδα συναδέλφων του. Αξίζει μια ιδιαίτερη αναφορά στην Αλεξία Σαπανίδου, που με δολοφονικό μπρίο αναλαμβάνει τον ρόλο του συντονιστή-κομπέρ της παράστασης, προκαλώντας με τα σχόλιά της το μικροαστικό καθωσπρεπισμό και φέρνοντας στο σήμερα έναν απόηχο του βερολινέζικού καμπαρέ.

Η εντυπωσιακή ομήγυρη βρήκε και τον ιδανικό χώρο για να στεγάσει το εγχείρημά της, το θέατρο ARK. Έναν καινούργιο χώρο στα Πατήσια, μια ταλαιπωρημένη και υποβαθμισμένη περιοχή, η οποία έστω και για κάποιες ώρες κάθε βράδυ ζωντανεύει από τις διερχόμενες παρέες. Η αρχιτεκτονική του θεάτρου αγκάλιασε κυριολεκτικά την παράσταση, καθώς η σκηνή εναρμονίζεται πλήρως με το σκηνικό και αναδεικνύει τελικά τη σκηνοθετική ματιά του Μπινιάρη.

Απαντώντας στο αρχικό ερώτημα: ναι, Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι, όπως την συνέλαβε ο Μπρεχτ και όπως την είδε ο Άρης Μπινιάρης, είναι μια ευτυχής συγκυρία.

Η παράσταση παίζεται στο Θέατρο ARK, Δροσοπούλου 197, Κυψέλη, έως τις 31 Ιανουαρίου. Τετάρτη και Κυριακή στις 8 μ.μ./
Πέμπτη και Παρασκευή στις 9 μ.μ./ Σάββατο 6.15 μ.μ. και 9 μ.μ.

Προπώληση εισιτηρίων  (ελέγξτε ποιες μέρες υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις) 

 

 

 

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (11.11.23)

Ετικέτες: Κατερίνα Φραγκουλοπούλου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Μαθητές για το Πολυτεχνείο: Πιο «κοντά» παρά «μακριά»

Επόμενο

Η πορεία της πορείας του Πολυτεχνείου κόντρα στην υποταγή

Σχετίζεται με Άρθρα

Υπάρχει κοντά μας Μια «άλλη Θήβα»

Υπάρχει κοντά μας Μια «άλλη Θήβα»
από Δημήτρης Τζιαντζής
26/04/2025
0

Κατερίνα Φραγκουλοπούλου Ήταν ο Οιδίποδας πατροκτόνος και ο Λάιος ο πατέρας του; Λένε ψέματα οι αλήθειες τους και μπορούμε να πούμε αλήθειες μέσα από...

ΣυνεχίστεDetails

Υπάρχει Ματαρόα για τη σύγχρονη νεολαία;

Υπάρχει Ματαρόα για τη σύγχρονη νεολαία;
από Δημήτρης Τζιαντζής
07/01/2025
0

Κατερίνα Φραγκουλοπούλου Η μουσική παράσταση Ματαρόα στον ορίζοντα στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής συνδέει τον επαναστατικό αγώνα της Αντίστασης και του Δεκέμβρη του ΄44...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Η πορεία της πορείας του Πολυτεχνείου κόντρα στην υποταγή

Η πορεία της πορείας του Πολυτεχνείου κόντρα στην υποταγή

Tο διεθνές πλαίσιο της εξέγερσης: Ο καπιταλισμός και η τριπλή κρίση του ’73

Tο διεθνές πλαίσιο της εξέγερσης: Ο καπιταλισμός και η τριπλή κρίση του ’73

Το άσβεστο μίσος της αστικής τάξης για την εξέγερση του Νοέμβρη

Το άσβεστο μίσος της αστικής τάξης για την εξέγερση του Νοέμβρη

Ο Ζελένσκι έρχεται πια «δεύτερος» στη Δύση

Ο Ζελένσκι έρχεται πια «δεύτερος» στη Δύση

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης
Γράμμα από...

Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης

από Δημήτρης Τζιαντζής
07/06/2025

Αφιέρωμα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
Κίνημα

Το Ισραήλ ετοιμάζει ρεσάλτο στο ιστιοφόρο Madeleen πριν αυτό φτάσει τη Γάζα (ζωντανή μετάδοση)

Θρίλερ στη Μεσόγειο καθώς το κράτος του Ισραήλ έδωσε επισήμως εντολή στις ένοπλες δυνάμεις να μην αφήσουν το ιστιοφόρο Madleen ...

08/06/2025
Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
Αριστερά

Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Αντώνης Δραγανίγος ▸ Στις 11/6, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Αυδή, ανοίγει η συζήτηση σε μια εποχή που τα παλιά ...

08/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις: Δυναμική επιστροφή και υπόσχεση για το μέλλον
Νεολαία

Φεστιβάλ Αναιρέσεις: Δυναμική επιστροφή και υπόσχεση για το μέλλον

Bήμα μπροστά το φετινό φεστιβάλ στο ΕΚΠΑ Με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή έκλεισε την Κυριακή 1η Ιουνίου το φετινό ...

08/06/2025
Στεγαστική κρίση: Με… πλατφόρμες και «πύλες» δεν πέφτουν τα ενοίκια
Κοινωνία

Στεγαστική κρίση: Με… πλατφόρμες και «πύλες» δεν πέφτουν τα ενοίκια

Δημήτρης Σταμούλης Άλλο ένα επικοινωνιακό τρικ από την κυβέρνηση αποτελεί η «Πύλη Στεγαστικής Πολιτικής», stegasi.gov.gr, που ανακοίνωσε το υπουργείο Κοινωνικής ...

08/06/2025
Μην πυροβολείτε τον πιανίστα
Η δεύτερη ματιά

Μην πυροβολείτε τον πιανίστα

Αιμιλία Καραλή

08/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.