Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Πίσω από «το τέλειο αφεντικό»

10/07/2022
σε Ταινίες-σειρές
Πίσω από «το τέλειο αφεντικό»
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Στους κινηματογράφους προβάλλεται μια καυστική σάτιρα των σύγχρονων καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής, από τη σκοπιά του κεφαλαίου από τον Ισπανό σκηνοθέτη Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα

Η ισπανική ταινία Το τέλειο αφεντικό πήγε πολύ καλά σε εισπράξεις στην Ελλάδα και άρεσε σε πολλούς. Δικαιολογημένα, αφού είναι μια καυστική σάτιρα των σύγχρονων καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής όχι όμως τόσο από την πλευρά της εργασίας –αν και αυτή δεν λείπει– όσο από τη σκοπιά του κεφαλαίου, όπως το εκπροσωπεί ο πρωταγωνιστής Μπλάνκο.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Ο Μπλάνκο είναι ο μεσόκοπος ιδιοκτήτης ενός μικρού εργοστασίου που παράγει ζυγαριές βιομηχανικής χρήσης και φιλοδοξεί να πάρει ένα βραβείο επιχειρηματικής αριστείας το οποίο απονέμει μια επιτροπή που επισκέπτεται τον χώρο εργασίας και αξιολογεί τις συνθήκες που επικρατούν. Γι’ αυτό, όλα στην επιχείρηση πρέπει να δουλεύουν ρολόι, όμως διάφορα απρόβλεπτα περιστατικά δεν ευνοούν το όνειρο του Μπλάνκο, που έχει κληρονομήσει το εργοστάσιο από τον πατέρα του.

 

Διακριτικά η ταινία απεικονίζει και τον ανταγωνισμό που επικρατεί και στο στρατόπεδο της εργασίας

Καθώς ο ίδιος είναι άτεκνος, αντιμετωπίζει τους εργαζόμενούς του, ιδίως τους υψηλόβαθμους, σαν παιδιά του. Τους φέρεται πατερναλιστικά, παρεμβαίνει στην ιδιωτική τους ζωή όχι «για το καλό τους» αλλά για το καλό της επιχείρησης ή μάλλον για το καλό της εικόνας της επιχείρησης. Ένα από τα «αγκάθια» είναι ένας απολυμένος εργαζόμενος που κατασκηνώνει στη νησίδα έξω από το εργοστάσιο, ζητώντας την επαναπρόσληψή του. Ντουντούκα, πανό, ομπρέλα, τα δυο μικρά παιδιά μαζί με τον πατέρα και ο Μπλάνκο να προσπαθεί να τον απομακρύνει χρησιμοποιώντας θεμιτά και αθέμιτα μέσα. Ένα άλλο «αγκάθι» είναι μια όμορφη κοπέλα που κάνει τη μαθητεία της στο εργοστάσιο, στο τμήμα μάρκετινγκ, και ο Μπλάνκο την βλέπει σαν τρόπαιο. Πέφτει όμως από τα σύννεφα, όταν μαθαίνει ότι η φιλόδοξη μαθητευόμενη είναι κόρη οικογενειακών φίλων και την έπαιζε στα γόνατά του όταν ήταν κοριτσάκι. Ένα άλλο «αγκάθι» είναι ο διευθυντής παραγωγής, παιδικός του φίλος, που λόγω προβλημάτων στον γάμο του αδυνατεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του. Και το κερασάκι στην τούρτα: μια τεράστια υπαίθρια ζυγαριά που διακοσμεί την είσοδο της βιομηχανικής μονάδας δεν ισορροπεί με τίποτα, γιατί ένα πουλί επιμένει να αφήνει τις κουτσουλιές του στον έναν από τους δύο δίσκους της. Η ισορροπία, η δικαιοσύνη και όλα τα ωραία λόγια με τα οποία ρητορεύει ο Μπλάνκο πάνε κατά διαβόλου.

Η ταινία δεν είναι κλασική κωμωδία, αν και περιέχει πολλές κωμικές πινελιές. Η πονηριά και η αναλγησία του «τέλειου αφεντικού» ξετυλίγονται λίγο-λίγο. Έντονη είναι η απουσία κάθε συλλογικότητας στον χώρο εργασίας και δεν εννοούμε σε επίπεδο συνδικαλιστικής οργάνωσης. Ο απολυμένος ουρλιάζει στη νησίδα μόνος του, κανείς συνάδελφος από το ίδιο εργοστάσιο ή από κάποιο άλλο δεν του δίνει, έστω στα κρυφά, ένα σάντουιτς ή ένα μπουκάλι νερό. Απόγνωση βοώντος εν τη ερήμω. Ούτε στα σόσιαλ μίντια δεν εκδηλώνεται κάποια εικονική συμπαράσταση… Ο καθένας μόνος του. Μόνο ο φύλακας της πύλης του εργοστασίου πιάνει κουβέντα με τον απολυμένο και του δίνει συμβουλές για την ομοιοκαταληξία των συνθημάτων. Διακριτικά, χωρίς καταγγελτικό ύφος, η ταινία απεικονίζει την απομόνωση, τον ανταγωνισμό που επικρατεί και στο στρατόπεδο της εργασίας. Μόνο κάποιες νύξεις συναντάμε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν αλλιώς, όπως στην έξοχη σκηνή του τέλους.

Η ταινία, η τρίτη του Ισπανού σκηνοθέτη Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, έσπασε όλα τα ρεκόρ στα φετινά βραβεία Γκόγια, ενώ το μεγάλο της ατού είναι η ερμηνεία του Χαβιέ Μπερδέμ, που υποδύεται τον εργοστασιάρχη χωρίς να τον μετατρέπει σε καρικατούρα. Δυστυχώς, καρικατούρα είναι ο απολυμένος, ενώ το τραγικό πρόσωπο της ταινίας είναι ένας θύτης που γίνεται θύμα.

Βίκυ Παπαδοπούλου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Όγδοη στον κόσμο η Ελλάδα στη στήριξη με όπλα της Ουκρανίας

Επόμενο

ΝΑΡ για Σρι Λάνκα: Η νέα εποχή των εξεγέρσεων ξεκίνησε

Σχετίζεται με Άρθρα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου
από Χρίστος Κρανάκης
07/06/2025
0

Σκληροί με τον λαό, σούζα στους ολιγάρχες Τα στραβά μάτια έκαναν κυβέρνηση και κράτος στις προκλήσεις των μεγαλο-ιδιοκτητών των ομάδων μπάσκετ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού....

ΣυνεχίστεDetails

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου
από Δημήτρης Τζιαντζής
07/06/2025
0

Αναβολή πήρε την Πέμπτη 5/6 στην Καρδίτσα η δίκη των έξι αστυνομικών, οι οποίοι διώκονται για τον άγριο ξυλοδαρμό και βασανισμό του Βασίλη Μάγγου...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
ΝΑΡ για Σρι Λάνκα: Η νέα εποχή των εξεγέρσεων ξεκίνησε

ΝΑΡ για Σρι Λάνκα: Η νέα εποχή των εξεγέρσεων ξεκίνησε

1922: Με των λαών το αίμα… ξαναχάραζαν τα σύνορα

1922: Με των λαών το αίμα… ξαναχάραζαν τα σύνορα

Δεν έπεισε ο… μάγος  με τα (προεκλογικά) δώρα

Δεν έπεισε ο… μάγος με τα (προεκλογικά) δώρα

Ακροβασίες 9/7/2022

Από Σπόντα 9.7

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου

Σκληροί με τον λαό, σούζα στους ολιγάρχες Τα στραβά μάτια έκαναν κυβέρνηση και κράτος στις προκλήσεις των μεγαλο-ιδιοκτητών των ομάδων ...

07/06/2025
Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου
Δικαιώματα

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Αναβολή πήρε την Πέμπτη 5/6 στην Καρδίτσα η δίκη των έξι αστυνομικών, οι οποίοι διώκονται για τον άγριο ξυλοδαρμό και ...

07/06/2025
Ακροβασίες 7/6/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 7/6/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

07/06/2025
Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 7/6/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

07/06/2025
Με την Παλαιστίνη, όσο χρειαστεί
Πολιτική

Με την Παλαιστίνη, όσο χρειαστεί

«Ασφαλώς και θα συνεχίσουμε να προμηθεύουμε όπλα και πυρομαχικά το Ισραήλ», διαβεβαίωσε την Παρασκευή ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών, σε κοινές ...

07/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.