Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Αστικά λεωφορεία: Τα «σαραβαλάκια» βγήκαν νοκ-άουτ

21/04/2021
σε Κοινωνία
Αστικά λεωφορεία: Τα «σαραβαλάκια» βγήκαν νοκ-άουτ
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Κυριάκος Νασόπουλος

▸ Μόλις 1.003 αντί για 2.500 ενεργά οχήματα στους δρόμους της Αττικής, εκτός δρομολογίων αρκετά ενοικιαζόμενα λόγω σοβαρών προβλημάτων.

Από το προκλητικό «δεν μπορούμε να γεννήσουμε λεωφορεία» του περασμένου Νοεμβρίου, στην επίσκεψη-φιέστα στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής για την υποδοχή των πρώτων 40 λεωφορείων μέσω leasing που βγήκαν– ή για την ακρίβεια που προσπάθησαν να βγουν– στους δρόμους για την ενίσχυση των δρομολογίων σε 14 περιοχές της Αττικής.

Σε αυτήν την επικοινωνιακού –και μόνο– τύπου αναδίπλωση υποχρεώθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης η οργή του κόσμου για την κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας μεγαλώνει συνεχώς και τα ποσοστά στις δημοσκοπήσεις πέφτουν. Και όμως στην ουσία του πράγματος, δηλαδή στην άμεση αναγκαιότητα ενίσχυσης των αστικών λεωφορείων, δεν άλλαξε τίποτα απολύτως. Αντιθέτως η κυβέρνηση βρήκε άλλη μία ευκαιρία μέσα στην πανδημία για να κάνει δώρα στους ιδιώτες.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Νέο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη την Τετάρτη 4/6 στο Σύνταγμα – Δεν σταματάμε να διαδηλώνουμε για τη Γάζα

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

Όπως αποδείχθηκε και στην πράξη, η πολυδιαφημισμένη ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων έγινε με μεταχειρισμένα, προβληματικά και με πολλά εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους λεωφορεία. Ενδεικτικό είναι, όπως αποκαλύπτει στο Πριν το μέλος ΔΣ του συνδικάτου ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ και της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΕΑΣ) Εργαζομένων ΕΘΕΛ Σταύρος Μανίκας, ότι την Τρίτη και τα εννιά «νέα» λεωφορεία που είχαν ως βάση την Πέτρου Ράλλη που είχε επισκεφτεί και ο Κ. Μητσοτάκης ήταν εκτός δρομολογίων λόγω σοβαρών προβλημάτων. Όπως βλάβες στο κινητήρα, στο κάθισμα του οδηγού και στα ράουλα του μύλου σε λεωφορεία τύπου «φυσαρμόνικα». Πραγματικά σαραβαλάκια-κίνδυνοι θάνατοι!

Παράλληλα, τα περισσότερα από αυτά δεν πληρούν καν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την τήρηση των μέτρων προστασίας για τον κορονοϊό. «Τα περισσότερα από αυτά αντί για 3 πόρτες έχουν 2, εκ των οποίων η μία του οδηγού. Οπότε υπάρχει μόλις μία πόρτα για τους επιβάτες, κάτι που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερος συνωστισμός. Επίσης, ενώ τα λεωφορεία του στόλου μας έχουν υποχρεωτικά μεγάλα παράθυρα, τα περισσότερα πάλι από τα ενοικιαζόμενα δεν έχουν καθόλου», προσθέτει και μας εξηγεί ότι την τελευταία στιγμή ανοίχτηκαν κάποιοι «φεγγίτες».

Σε ότι αφορά τώρα την τριετή σύμβαση ενοικίασης των συνολικά 293 λεωφορείων, προβλέπει μηνιαίο κόστος για το Δημόσιο τα 2.800 ευρώ για το καθένα, ενώ το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ. «Με επιπλέον 10 εκατ. ευρώ, δηλαδή 60 εκατ. συνολικά, θα μπορούσαμε να αγοράσουμε 300 ολοκαίνουργια λεωφορεία. Η δεύτερη “χρυσοφόρα” σύμβαση του ιδιωτικού τομέα με την ΟΣΥ, μετά την παραχώρηση των περιφερειακών γραμμών στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ. Ας “κόβανε” λοιπόν 10 εκατ. ευρώ από την λίστα Πέτσα για την χρηματοδότηση των ΜΜΕ, για να τα παίρναμε», τονίζει ο Σταύρος Μανίκας.

Παράλληλα κάνει λόγο για προσχεδιασμένη κίνηση και όχι λύση ανάγκης λόγω της πανδημίας. «Από τον Ιανουάριο του 2020, δύο μήνες πριν ξεσπάσει η πανδημία, υπήρχαν δημοσιεύματα και διαρροές από το υπουργείο Μεταφορών ότι θα προχωρήσει σ’ έναν τέτοιον σχεδιασμό μίσθωσης πανάκριβων αλλά ακατάλληλων σαράβαλων… Δύο είναι οι εξηγήσεις: Ή η κυβέρνηση είχε μαντικές ικανότητες ως προς την επιδημία πράγμα αστείο ή είχε σχεδιάσει την ιδιωτικοποίηση και απλά στον λαό και τους εργαζόμενους την εμφάνισε σαν δήθεν ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας την επιδημία», σημειώνει.

Και βέβαια, τέλος, ενίσχυση των αστικών λεωφορείων δεν σημαίνει μόνο αγορά ή ακόμα και ενοικίαση οχημάτων. Ειδικά τα τελευταία χρόνια υπήρξε μεγάλη υποβάθμιση των υπηρεσιών. Το 2008-09 υπήρχαν 5.500 οδηγοί και 2.000 ενεργά λεωφορεία ενώ τώρα οι οδηγοί είναι περίπου 2.400 και τα λεωφορεία 1.003 (898 μπλε και 105 τρόλεϊ). «Με βάση τις πραγματικές ανάγκες θα έπρεπε να έχουμε 2.500 λεωφορεία. Αλλά ακόμα και για να ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές δίκτυο δρομολογίων απαιτούνται 1.600 λεωφορεία και 4.000 οδηγοί», καταλήγει ο Σταύρος Μανίκας.

Η Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασίας (ΕΑΣ) Εργαζομένων ΕΘΕΛ ζητά τον άμεσο εμβολιασμό όλων των εργαζομένων, άμεσα μέτρα προστασίας για επιβάτες και οδηγούς, προσλήψεις εργαζομένων και αγορά ολοκαίνουργιων λεωφορείων που να πληρούν όλες τις προδιαγραφές για την ενίσχυση του στόλου και να μην υπάρχει κανείς ιδιώτης στις αστικές συγκοινωνίες καθώς δρουν ανεξέλεγκτα.

Ετικέτες: Covid-19αστικές συγκοινωνίεςΚυριάκος ΝασόπουλοςΛεωφορείαΣταύρος ΜανίκαςΤο Θέμα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Συγκέντρωση σήμερα ενάντια στην υποβάθμιση του «Ασκληπιείου Βούλας»

Επόμενο

Καταδικάστηκε ο δολοφόνος του Φλόιντ, το κίνημα BLM ακόμα ζητάει δικαίωση

Σχετίζεται με Άρθρα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
από Γιάννης Ελαφρός
03/06/2025
0

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα στη σύγχρονη εποχή οι...

ΣυνεχίστεDetails

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
από Δημήτρης Τζιαντζής
03/06/2025
0

Μαρία Δημάκου

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Καταδικάστηκε ο δολοφόνος του Φλόιντ, το κίνημα BLM ακόμα ζητάει δικαίωση

Καταδικάστηκε ο δολοφόνος του Φλόιντ, το κίνημα BLM ακόμα ζητάει δικαίωση

ΑΠΘ: Το campus γέμισε ελπίδα, μόρφωση και αγώνα για ζωή

ΑΠΘ: Το campus γέμισε ελπίδα, μόρφωση και αγώνα για ζωή

Εκδήλωση νΚΑ Θεσσαλονίκης: «Κράτος και καπιταλιστικές ολοκληρώσεις»

Εκδήλωση νΚΑ Θεσσαλονίκης: «Κράτος και καπιταλιστικές ολοκληρώσεις»

Πολιτική πρόταση ΝΑΡ: Ποια Αριστερά χρειαζόμαστε σήμερα και πώς προχωράμε

Πολιτική πρόταση ΝΑΡ: Ποια Αριστερά χρειαζόμαστε σήμερα και πώς προχωράμε

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Ποιος πληρώνει τελικά την κλιματική κρίση;
Αφιερώματα

Ποιος πληρώνει τελικά την κλιματική κρίση;

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Κωστής Ζαχαρόπουλος Ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα αδηφάγο, του οποίου η πραγματική φύση βρίσκεται στην αχαλίνωτη ανάπτυξη ...

04/06/2025
Νέο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη την Τετάρτη 4/6 στο Σύνταγμα – Δεν σταματάμε να διαδηλώνουμε για τη Γάζα
Κίνημα

Νέο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη την Τετάρτη 4/6 στο Σύνταγμα – Δεν σταματάμε να διαδηλώνουμε για τη Γάζα

Κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό Εργατικών Σωματείων και Συλλογικοτήτων Καθώς η κατάσταση στη Γάζα παραμένει εξαιρετικά κρίσιμη και ...

04/06/2025
ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Πολιτική πρόταση για εργατική αντεπίθεση – Εκδήλωση στις 11 Ιουνίου στην πλατεία Αυδή
Αριστερά

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Πολιτική πρόταση για εργατική αντεπίθεση – Εκδήλωση στις 11 Ιουνίου στην πλατεία Αυδή

Εκδήλωση με θέμα «Για την εργατική αντεπίθεση και την αντικαπιταλιστική απάντηση. Η πολιτική πρόταση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ» πραγματοποιεί η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην ...

04/06/2025
Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.