Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Θέατρο

Ελεάνα Τσίχλη: Οι ήρωες ανθίζουν μέσα από τα συντρίμμια

24/04/2018
σε Θέατρο, Πολιτισμός, Συνεντεύξεις
Ελεάνα Τσίχλη: Οι ήρωες ανθίζουν μέσα από τα συντρίμμια
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

 Ελεάνα Τσίχλη

Σκηνοθέτις της παράστασης «ο Σημαιοφόρος»-Ομάδα Ubuntu

Σε κοινέςΚατηγορίες

Οι εργαζόμενοι της Λάντζα στον αγώνα για μαχητικά συνδικάτα

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Συνέντευξη στον Κυριάκο Νασόπουλο

(φωτογραφία Χριστίνα Μπράτουσκα)

Η θεατρική ομάδα UBUNTU επιστρέφει ανανεωμένη πέντε χρόνια μετά τη βράβευση της από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών διασκευάζοντας στο θέατρο 104 το νεανικό αριστούργημα του Ράινερ Μαρία Ρίλκε:«Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε».   Όπως όλα τα μεγάλα έργα τέχνης ο «Σημαιοφόρος», μια λυρική ιστορία ενηλικίωσης και ηρωισμού μέσα σε ένα ζοφερό πολεμικό τοπίο αναδεικνύεται ιδιαίτερα επίκαιρος.

Τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα;  

Ο ήρωας του έργουεν μέσω φωτιάς και ήχων σπαθιών προσπαθεί να ψηλαφήσει μέσα από μικρές στιγμές τη ζωή.

Η παράσταση αποτελεί επανασύνδεση της ομάδας UBUNTU μετά από πέντε χρόνια. Τι σας συνδέει σαν ομάδα;

Δεν πρόκειται επί της ουσίας για επανασύνδεση. Ορθότερα θα ήταν να μιλούσαμε για «επανεμφάνιση». Εννοώ ότι η παύση της ομάδας και η απουσία της από τα θεατρικά δρώμενα δεν είχε να κάνει με καλλιτεχνικές διαπραγματεύσεις στο εσωτερικό της ομάδας, αλλά ήταν θέμα συγκυριών και αποτέλεσμα που σχετίζεται με τις συνέπειες της κρίσης στην τέχνη. Παρόλα αυτά, φέτος με τον Άρη Λάσκο -συνιδρυτή της ομάδας- είπαμε να ξανασυναντηθούμε. Και το κάναμε.  Στην παρέα αυτή προστέθηκε και η Ελεάνα Καυκαλά -αυτή είναι η πρώτη συνεργασία της με την ομάδα- όπως και ο συνθέτης Κορνήλιος Σελαμσής. Με τους υπόλοιπους συντελεστές, τη σκηνογράφο Τίνα Τζόκα και τη φωτίστρια Στέλλα Κάλτσου έχουμε συμπράξει σε όλες τις δουλειές της ομάδας ως τα σήμερα. Τους αναφέρω όλους αυτούς που εργάστηκαν με σθένος και ζέση για τον «Σημαιοφόρο» γιατί στόχος της UBUNTU ήταν από την αρχή να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα καλλιτεχνών που συμπεριλαμβάνει εκτός από ηθοποιούς και το σκηνοθέτη, όλα τα συναφή με το θέατρο επαγγέλματα. Στόχος της ομάδας, επίσης, είναι να παρουσιάζει επί σκηνής έργα -υπάρχει μια αγάπη στα μη θεατρικά κείμενα- με κοινωνικό έρεισμα, με πολιτικό προβληματισμό.

Δημιουργεί δέος η επίγνωση ότι διασκευάζετε ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας;

Γενικά προσπαθώ να ξεπερνώ το δέος μου απέναντι στα μεγάλα κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας από τη στιγμή που αυτά αποτελούν την πρώτη ύλη για μια παράσταση. Το δέος σε καθηλώνει σε απραξία. Οπότε, τέτοιου είδους πρόσθετα φορτία δεν είναι απαραίτητα στη δουλειά μας. Από εκεί και πέρα, παίρνω μεγάλη χαρά και ενέργεια όταν αναμετρώμαι με σπουδαία κείμενα, όταν βουτάω μέσα σε αυτά, όταν συμβάλλω ώστε αυτά να μεταφερθούν θεατρικά και να τα γνωρίσουν οι θεατές.

Το κείμενο αυτό έχει μεταφραστεί πάνω από δέκα φορές στα ελληνικά, όμως για πρώτη φορά διασκευάζεται για το θέατρο. Γιατί τάχα; Υπάρχουν άλλες ανάλογες προσπάθειες στο εξωτερικό;

Το ποίημα του Ρίλκε έχει μέχρι στιγμής απασχολήσει διάφορους καλλιτέχνες και έχει παρουσιαστεί στο εξωτερικό ακόμα και ως όπερα, ως λυρικό ποίημα, ως παράσταση χορού, ως μουσική σύνθεση. Σίγουρα έχουν υπάρξει και πολλές προσπάθειες δραματοποίησης του. Στην Ελλάδα, βέβαια, έχω την εντύπωση πως είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει, παρόλο που το βρίσκω πρόσφορο ως υλικό για κάποια παράσταση. Και μάλιστα βρίσκω και το βασικό θέμα του, τη διαπραγμάτευση του σημαιοφόρου, αυτού δηλαδή που πρώτος προτάσσει τα στήθη του υπέρ ή ενάντια σε κάτι, εξαιρετικά επίκαιρο.

Υπάρχει κάποια αναλογία ή σχέση ανάμεσα στα ρεαλιστικά και τα ποιητικά στοιχεία του έργου;

Ο ρεαλισμός του Ρίλκε πορεύεται δίπλα στη λυρικότητά του. Με αφετηρία την πραγματικότητα, απελευθερώνει την φαντασία του και αποτυπώνει στο χαρτί συνειρμούς που ακροβατούν μεταξύ του ρεαλιστικού και του φανταστικού. Έτσι η γραφή του γίνεται εξαίρετα ενδιαφέρουσα.

Στο κείμενο οι εικόνες παίζουν δεσπόζοντα ρόλο. Σας καθοδηγούν αυτές οι εικόνες;

Ασφαλώς! Το ποίημα είναι γεμάτο συμβολικές εικόνες. Η εντύπωση που μου άφηναν όταν διάβαζα για πρώτη φορά το ποίημα, ήταν και ο λόγος που ήθελα να ασχοληθώ με το ποίημα του Ρίλκε. Όλη η ατμόσφαιρα είναι αποσβολωτική, έχει κάτι το απόκοσμο. Με τους συνεργάτες μου, προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε αυτές τις αποχρώσεις και στην παράσταση μας.

 

Ο πόλεμος, ο έρωτας, ο χρόνος, ο θάνατος. Πόσο αιώνια, πόσο επίκαιρα προβάλλουν αυτά τα θέματα στην παράστασή σας;

 

Το ίδιο το έργο του Ρίλκε έχει στον βαθύ πυρήνα του τις θεματικές αυτές. Όπως άλλωστε και όλες οι ωραίες ιστορίες που έχει να αφηγηθεί ο Άνθρωπος. Το αποκαλυπτικό εδώ είναι ότι η διαπραγμάτευση του κάθε θέματος δεν γίνεται με όρους ταυτολογίας: ο Ρίλκε βρίσκει αφορμή να μιλήσει για τον έρωτα εκεί που φαίνεται να πλησιάζει το τέλος, δηλαδή ο θάνατος ή να «ντύσει» το θέμα του θανάτου με μια αφήγηση που είναι ένας ύμνος στη ζωή. Μιλάει για τον χρόνο που τελειώνει ή για τον χρόνο που τρέχουμε ξωπίσω του μέσα από μία πορεία προς το μέτωπο αλλά μιλάει και για τον χρόνο που καταρρέει της στιγμή μιας μεγάλης ερωτικής συνάντησης. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται για εμάς και η σκηνική αποτύπωση των θεμάτων αυτών.

 

Πιστεύετε ότι ο «Σημαιοφόρος» υμνεί τον ηρωικό θάνατο υπέρ πατρίδας; Ότι θρηνεί την αδικοχαμένη νεότητα; Ή μπορούμε να ανακαλύψουμε και άλλα, εξίσου ισχυρά και ενδεχομένως διαχρονικά μηνύματα;

 

Η διαπραγμάτευση του «ήρωα» έχει δεσπόζουσα σημασία στο ποίημα του Ρίλκε,  με έναν μοναδικό όμως τρόπο. Ο Ρίλκε τοποθετεί το βασικό του χαρακτήρα σε ένα ζοφερό πολεμικό τοπίο. Κι όμως ενώ το τοπίο είναι επικίνδυνο, απόκοσμο, επικεντρώνεται στην πορεία ενηλικίωσης και αυτογνωσίας του Χριστόφορου Ρίλκε, ο οποίος εν μέσω φωτιάς και ήχων σπαθιών προσπαθεί να ψηλαφήσει μέσα από μικρές στιγμές τη ζωή. Όταν πια φτάνει να γευτεί ακόμα και τον έρωτα, ως το υπέρτατο αγαθό, ως το δυνατότερο συναίσθημα, είναι πια έτοιμος ακόμα και να πεθάνει …με έναν «εξαίσιο θάνατο». Το ποίημα, προτρέπει τον καθένα από εμάς να γίνει σημαιοφόρος, στις καθημερινές διαπραγματεύσεις του, να πάρει θέση για όσα συμβαίνουν στη ζωή του, να αφεθεί απρόσκοπτα στις χαρές της ζωής όπως είναι ο έρωτας.

.

Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41 στο Γκάζι , 21 Απριλίου – 26 Μαΐου 2018, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

 

Ετικέτες: πρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Αναφέρσου, ρε!…

Επόμενο

Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία…

Σχετίζεται με Άρθρα

Γράμμα από Βρετανία

Γράμμα από Βρετανία
από Χρίστος Κρανάκης
17/05/2025
0

Η κυβέρνηση των Εργατικών ανακοίνωσε την κατάργηση του ημι-κρατικού οργανισμού NHS England, που φτιάχτηκε το 2012 από την κυβέρνηση του Συντηρητικού Κάμερον με σκοπό...

ΣυνεχίστεDetails

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία…

Προσεχώς, ο κυρίως πόλεμος στη Συρία...

Αναμένονοντας το «θερμό επεισόδιο»…

Ο πόλεμος στη Συρία, οι ηγετικοί καπιταλισμοί και οι αστικές τάξεις Ελλάδας-Τουρκίας

Ολοκληρώνεται το ξεπούλημα και η διάλυση της ΔΕΗ

Ολοκληρώνεται το ξεπούλημα και η διάλυση της ΔΕΗ

Τα απειλητικά nonpaper  της ισραηλινής πρεσβείας

Τα απειλητικά nonpaper της ισραηλινής πρεσβείας

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Κομμουνιστική Απελευθέρωση-νΚΑ: Στηρίζουμε την πρωτοβουλία March to Gaza
Κίνημα

Κομμουνιστική Απελευθέρωση-νΚΑ: Στηρίζουμε την πρωτοβουλία March to Gaza

H οργάνωση Κομμουνιστική Απελευθέρωση και η νΚΑ ανακοινώνουν την ολόψυχη στήριξή τους στην πρωτοβουλία March to Gaza-Πορεία στη Γάζα και ...

06/06/2025
Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)
Νεολαία

Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)

Όλα τα βίντεο από την ενδιαφέρουσα εκδήλωση-συζήτηση για τις διεθνείς εξελίξεις Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση Αυτός ο κόσμος πρέπει να αλλάξει ...

06/06/2025
Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο
Εργαζόμενοι

Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο

Δεν έχουν τέλος οι θάνατοι εργαζομένων την ώρα του μεροκάματου με τελευταίο τραγικό περιστατικό το θανατηφόρο τροχαίο την Παρασκευή το ...

06/06/2025
Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους
Αθλητισμός

Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους

Κυριάκος Νασόπουλος Ξεκαθάρισμα λογαριασμών και επίδειξη ισχύος έκαναν στο παρκέ του μπάσκετ οι ιδιοκτήτες των ΚΑΕ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού. Η ...

06/06/2025
ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ
Δικαιώματα

ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ

Σε απεργία πείνας από τις 12 Μαΐου βρίσκεται ο Τούρκος αγωνιστής και δικηγόρος Günay Dağ, διαμαρτυρόμενος για την ανάκληση του ...

06/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.