Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Με αφορμή το δυστύχημα του ΟΣΕ στο Άδενδρο

22/05/2017
σε Κοινωνία
Με αφορμή το δυστύχημα του ΟΣΕ στο Άδενδρο
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Η υποβάθμιση, οι εργολάβοι και οι ιδιωτικοποιήσεις σκοτώνουν

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΑΥΛΑΚΗΣ*

Σε κοινέςΚατηγορίες

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας I/C58 του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 13 Μαΐου στο Άδενδρο, που κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους και προκάλεσε τραυματισμό σε αρκετούς ακόμα, φέρνει για μια ακόμη φορά στο προσκήνιο με τον πλέον τραγικό τρόπο το διαρκές έγκλημα της εγκατάλειψης του πλέον λαϊκού μέσου μεταφοράς με στόχο την υπαγωγή του σε ένα φτηνό προϊόν προς πώληση. Ένα σχέδιο που μετράει πολλά χρόνια, αλλά υλοποιείται με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καθώς μετά την πώληση της ΤΡΕΝΟΣΕ στην ΤΡΕΝΙτάλια, στο σφυρί έχει βγει και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (από 30/1 έχουν κατατεθεί προσφορές), προκειμένου να ολοκληρωθεί το πάζλ της ιδιωτικοποίησης.

Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς εμπειρογνώμων για να καταλάβει γιατί εκτροχιάστηκε το τρένο στο Άδενδρο. Η κυνική δήλωση εξάλλου του κ. Πετράκη διευθύνοντα σύμβουλου του ΟΣΕ πως «έτσι λειτουργούν τα δρομολόγια εδώ και 12 χρόνια που λειτουργεί αυτή η γραμμή και δεν έχει συμβεί το παραμικρό», εκτός απ’ το ότι αποσκοπεί στο να «βγάλει λάδι» τόσο την παρούσα όσο και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αποτελεί τη μεγαλύτερη παραδοχή της μεθοδευμένης και κατ επέκταση εγκληματικής εγκατάλειψης των σιδηροδρόμων. Με τη δήλωση αυτή εξάλλου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αποδέχεται ως φυσιολογική, την αντικανονιστική λειτουργία των δρομολογίων στην Σίνδο και το Άδενδρο, σταθμούς στους οποίους η διευθέτηση των αλλαγών τροχιάς είναι σε παρακαμπτήριο, χωρίς την παρουσία σταθμάρχη και κλειδούχου, χωρίς φωτοσήμανση, χωρίς τηλεδιοίκηση ( κατά παράβαση δηλαδή κάθε κανονιστικής διάταξης). Ξεχνάει όμως να πει δύο σημαντικά στοιχεία. Από το 2004 έχει αγοραστεί από τη Siemens (από πού αλλού άλλωστε…) ο εξοπλισμός που απαιτείται για την εγκατάσταση της φωτοσήμανσης. Έχει αγοραστεί επίσης με 143 εκατ. το σύστημα συνεργασίας των τρένων με τη φωτοσήμανση, αλλά ουσιαστικά είναι άχρηστο, καθώς λόγω της καθυστέρησης του τελειώματος της γραμμής (από τους εργολάβους που έχουν αναλάβει) η φωτοσήμανση δεν έχει εγκατασταθεί. Το παραπάνω σύστημα είναι ικανό να αποτρέψει τέτοιου είδους ατυχήματα. Ως εκ τούτου, οι οικονομικοί, πολιτικοί και διοικητικοί χειρισμοί είναι εγκληματικοί.

Ποια είναι η υλική βάση αυτής της κατάστασης; Η εκκωφαντική έλλειψη προσωπικού, αλλά και η εν λευκώ παράδοση σχεδόν όλων των βασικών λειτουργιών των σιδηροδρόμων σε ιδιωτικές εταιρίες και εργολάβους. Η τελευταία σειρά προσλήψεων στους σιδηρόδρομους ήταν το 1985! Από τότε μέχρι σήμερα ελάχιστες νέες θέσεις προκηρύχτηκαν (κάποιες λίγες με τη δημιουργία του προαστιακού, καθώς και για ΑμεΑ από το 1990 και μετά), ενώ τα τελευταία τρία χρόνια μέσω της μαθητείας του ΟΑΕΔ εισέρχονται από την πίσω πόρτα οι θέσεις της «εργασίας δίχως αύριο», δίνοντας την ευκαιρία σε διάφορους καλοθελητές της αστικής πολιτικής, να παίζουν με την ελπίδα εκατοντάδων νέων.

Το «κενό» αυτό ήρθαν να καλύψουν μικροί και μεγάλοι εργολάβοι, με καταστροφικές συνέπειες τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ασφάλειας, επιβατών και εργαζομένων. Τα παραδείγματα πολλά. Από το 2012 υπάρχει νόμος που επιτρέπει την εκμετάλλευση και τη συντήρηση της γραμμής από ιδιώτες. Ένα καθεστώς που στη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που υιοθετήθηκε, στην Αγγλία, στις εποχές του σκληρού «θατσερισμού» απέτυχε και εγκαταλείφτηκε! Δεκάδες είναι τα έργα που δημοπρατούνται πέντε και έξι φορές, αρχίζουν και σταματάνε στη μέση (Μπράλος-Καλλίδρομο), άλλα που μένουν στη μέση καθώς οι μεγάλοι εργολάβοι (κατά κύριο λόγο η ΤΕΡΝΑ και ο ΑΚΤΩΡ) μοιράζουν τα έργα σε μικρότερους υπεργολάβους (γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα) και άλλα που εγκαταλείπονται βορά στους επίδοξους αγοραστές μόλις έχουν τελειώσει (γραμμή Πελοποννήσου)! Η δραστηριότητα αυτή δε, χρηματοδοτείται από το 1982 μέχρι σήμερα είτε με δανεισμό, είτε με κονδύλια της ΕΕ, δίνοντας μια απλή απάντηση τόσο στην διόγκωση των χρεών των σιδηροδρόμων (στην οποία δεν οδήγησαν απ’ ότι φαίνεται οι υποτιθέμενοι «παχυλοί» μισθοί των σιδηροδρομικών), αλλά και την οργανική σχέση – σχέση εξάρτησης και επιβίωσης που έχει το κατασκευαστικό κεφάλαιο (και όχι μόνο…), με την ΕΕ, τις κατευθύνσεις της και τελικά την πολιτική και την ύπαρξη της. Όσο για την εξόφθαλμη οικονομική ζημιά των εργολαβιών στο δημόσιο ταμείο, η ιλαροτραγωδία συμπληρώνεται από τις οφειλές εκατομμυρίων των εργολάβων των εισιτηρίων στον ΟΣΕ! Και στο «κερδοφόρο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων», όπως συνηθίζουν διάφοροι να αποκαλούν τις ιδιωτικοποιήσεις, στην ουσία οι ιδιώτες δεν αγοράζουν αλλά επιδοτούνται για να τους χαριστεί η δημόσια περιουσία! Η ΤΡΕΝΙτάλια για την «αγορά» της ΤΡΕΝΟΣΕ θα παίρνει για πέντε χρόνια 50 εκατομμύρια επιχορήγηση από το ελληνικό κράτος! Κοινώς εισπράττουν από παντού σε βάρος όλων και δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.

Από τα παραπάνω είναι καθαρό πως εμείς μιλάμε για ασφαλείς και οικονομικές υπηρεσίες μεταφορών, προσιτές σε όλους και με τη δυνατότητα δημιουργίας ενός τεράστιου κύκλου εργασιών που θα χαρίζει μόνιμη εργασία σε χιλιάδες ανθρώπους και η κυβέρνηση, η ΕΕ και τα οικονομικά τους στηρίγματα (που δεν είναι άλλοι από τους επίδοξους αγοραστές και τους εργολάβους), για μια τυχοδιωκτική «μπίζνα» που θα εκμεταλλευτεί τις δημόσιες υποδομές ως ένα «ρούχο μιας χρήσης», θα αφήσει πίσω του κυριολεκτικά συντρίμμια και πάνω απ όλα θα θέτει διαρκώς σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές και θα κάνει τη μετακίνηση για εκατομμύρια άλλους όνειρο απατηλό. Η μάχη λοιπόν ενάντια στην υποβάθμιση των δημόσιων υποδομών, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση τους και κυρίως για την επανακατάκτηση του κοινωνικού τους χαρακτήρα, είναι μάχη για την ίδια τη ζωή σε κάθε έκφανση αυτής.

*μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας

Ετικέτες: πρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Μακρόνησος: Το κολαστήριο του αγωνιζόμενου λαού

Επόμενο

Σχόλια στο ημίφως 21.05

Σχετίζεται με Άρθρα

Γράμμα από Βρετανία

Γράμμα από Βρετανία
από Χρίστος Κρανάκης
17/05/2025
0

Η κυβέρνηση των Εργατικών ανακοίνωσε την κατάργηση του ημι-κρατικού οργανισμού NHS England, που φτιάχτηκε το 2012 από την κυβέρνηση του Συντηρητικού Κάμερον με σκοπό...

ΣυνεχίστεDetails

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Σχόλια στο ημίφως 21.05

Σχόλια στο ημίφως 21.05

Πίσω από τις κάμερες 21.05

Πίσω από τις κάμερες 21.05

Λεηλασία μισθών, συντάξεων και δημόσιου πλούτου

Λεηλασία μισθών, συντάξεων και δημόσιου πλούτου

Επιτυχημένη συγκέντρωση  στην Ν. Φιλαδέλφεια

Επιτυχημένη συγκέντρωση στην Ν. Φιλαδέλφεια

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Παλαιστίνη: Η αντίσταση αντέχει, η αλληλεγγύη δυναμώνει
Πολεμικές Συγκρούσεις

Παλαιστίνη: Η αντίσταση αντέχει, η αλληλεγγύη δυναμώνει

από Δημήτρης Τζιαντζής
07/06/2025

Αφιέρωμα

Παλαιστίνη: Η αντίσταση αντέχει, η αλληλεγγύη δυναμώνει
Πολεμικές Συγκρούσεις

Παλαιστίνη: Η αντίσταση αντέχει, η αλληλεγγύη δυναμώνει

Λίτσα Φρυδά Η Γάζα εξακολουθεί να ματώνει, μα στέκεται όρθια. Κάθε ρήγμα στο τείχος της διεθνούς σιωπηλής συνενοχής αποτελεί νίκη ...

07/06/2025
Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης
Γράμμα από...

Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης

Γράμμα από Δανία Νίκος Καπιτσίνης Για ακόμη μία φορά, η άλλοτε κραταιά διαχείριση του καπιταλισμού με ισχυρό κράτος πρόνοιας – ...

07/06/2025
Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;
Κίνημα

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;

Όσο το ιστιοφόρο Madleen του Στολίσκου της Ελευθερίας πλέει για να σπάσει τον ισραηλινό ναυτικό αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας -κάτω ...

07/06/2025
Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου

Σκληροί με τον λαό, σούζα στους ολιγάρχες Τα στραβά μάτια έκαναν κυβέρνηση και κράτος στις προκλήσεις των μεγαλο-ιδιοκτητών των ομάδων ...

07/06/2025
Κυβερνητικά ψέματα για «brain gain»
Editorial

Κυβερνητικά ψέματα για «brain gain»

«Bring the boys back home» έλεγε το τραγούδι των Pink Floyd, αναφερόμενο στην επιστροφή των στρατιωτών από το μέτωπο του ...

07/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.