Φοίβος Κακαμανούδης
▸ Το Ισραήλ δεν θέλει ούτε επισκέπτες στην Παλαιστίνη – μεγάλη φυλακή. Συνένοχη η ελληνική κυβέρνηση
Απέλαση των πέντε συνδικαλιστών που συμμετείχαν στην αποστολή ήταν η απάντηση του Ισραήλ, στην προσπάθεια για συνάντηση ελληνικών και παλαιστινιακών συνδικάτων στη Ραμάλα. Αυτό μάλιστα το έπραξε έχοντας την πλήρη κάλυψη των ελληνικών αρχών. Η επιχείρηση πλήρους απομόνωσης της Παλαιστίνης από τον υπόλοιπο κόσμο αποκαλύπτει για ακόμα μια φορά τη στάση του κράτους-απαρτχάιντ, το οποίο συνεχίζει τη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού.
Συγκεκριμένα, μετά από πρόσκληση της Ομοσπονδίας Παλαιστινιακών Συνδικάτων οι Μιχάλης Ρίζος, μέλος του ΔΣ του νοσοκομείου Αττικόν, Νίκος Πελεκούδας, πρόεδρος του ΣΕΦΚ -και οι δύο μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης-, ο Αντώνης Νταλακογεώργος, πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, η Γιώτα Λαζαροπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα και ο Βαγγέλης Κιτσώνης, πρόεδρος του πανελλαδικού σωματείου ICAP Outsourcing Solutions, μετέβησαν αεροπορικώς στο Τελ Αβίβ στις 20/6, με στόχο να φτάσουν στη Ραμάλα και σε άλλες περιοχές της Δυτικής Όχθης για να πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις. Επρόκειτο για μια κίνηση ιδιαίτερου συμβολισμού, η οποία δείχνει την αλληλεγγύη του ελληνικού εργατικού κινήματος στον λαό της Παλαιστίνης, που κόντρα στην κατοχή, τον διωγμό και τη γενοκτονία στέκεται ηρωικά στα εδάφη του.
Η αποστολή είχε προχωρήσει σε κάθε νόμιμη κίνηση, διέθετε όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα και είχε επικοινωνήσει με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για τυχόν προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν. Κόντρα σε κάθε νομότυπη διαδικασία οι ισραηλινές αρχές κράτησαν επί ώρες σε αναμονή την ελληνική αποστολή στο αεροδρόμιο Μπεν Κουριόν, λέγοντας πως ο στρατός δεν επιτρέπει τη μετάβαση στη Ραμάλα και τελικά πως τα μέλη της θα απελαθούν! Αξίζει να σημειωθεί πως στο ενδιάμεσο οι συνδικαλιστές είχαν προσπαθήσει να επικοινωνήσουν με τις ελληνικές αρχές, προξενείο και πρεσβεία, χωρίς να λάβουν καμία απάντηση, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών -περισσότερο για τα μάτια του κόσμου- εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία… «εκφράζει τη δυσαρέσκειά του». Όσο βέβαια οι ισραηλινές αρχές οδηγούσαν Έλληνες πολίτες στο αεροπλάνο επιστροφής παραδίδοντας στον κυβερνήτη έγγραφο στο οποίο τους χαρακτηρίζει ως «ανεπιθύμητους», υπουργείο, πρεσβεία και προξενείο δεν θυμήθηκαν να κάνουν κάτι. Αντίστοιχη αντιμετώπιση συνάντησε και ο Παύλος Αντωνόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΠΕΣΕΚ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης, ο οποίος ήταν προγραμματισμένο να ακολουθήσει την αποστολή την Δευτέρα 22/6.
Όπως φαίνεται για το Ισραήλ η Δυτική Όχθη και όλα τα παλαιστινιακά εδάφη είναι φυλακές όπου δεν επιτρέπεται καν το «επισκεπτήριο». Η απαγόρευση εισόδου και οι απελάσεις όχι μόνο των Ελλήνων συνδικαλιστών αλλά και πολλών άλλων διεθνών αποστολών, δημοσιογράφων κοκ δείχνουν πως το Ισραήλ θέλει να κρατήσει την Παλαιστίνη πλήρως αποκομμένη, να μην μεταφερθεί καμία εικόνα από τα εγκλήματά του σε Γάζα και Δυτική Όχθη. Την απέλαση καταδίκασε η Γενική Ομοσπονδία Εργατικών Συνδικάτων της Παλαιστίνης (PGFTU), ενώ σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι συνδικαλιστές παρευρέθηκε ο Γιούσεφ Ντόρχομ, Παλαιστίνιος πρέσβης στην Ελλάδα και ο Μιχιάρ Εκτάμι, πρόεδρος της Ένωσης Παλαιστινίων Εργαζομένων Ελλάδας, όπως ακόμα και δεκάδες αγωνιστές, μέλη συνδικαλιστικών και πολιτικών οργανώσεων. Ανακοινώσεις καταδίκης εξέδωσαν σωματεία, καθώς και πολιτικοί φορείς όπως η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το ΚΚΕ, η ΝΕΑΡ κ.α.
Όπως τόνισαν οι συνδικαλιστές σε κοινή τους δήλωση: «ούτε η βία του κράτους-τρομοκράτη, ούτε η ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης στις παράνομες και εγκληματικές πρακτικές τους μας πτοούν. Αντιθέτως, μας πεισμώνουν ακόμα περισσότερο». Προανήγγειλαν μάλιστα τις επόμενες κινήσεις τους, μεταξύ των οποίων, να προχωρήσουν σε διάβημα διαμαρτυρίας προς την ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών, να καλέσουν σωματεία, ομοσπονδίες και εργατικά κέντρα να καταδικάσουν την απέλασή τους αλλά και να οργανώσουν σύσκεψη σωματείων και συνδικαλιστών/τριών για την ευρύτερη συσπείρωση αλληλεγγύης στον αγώνα των Παλαιστινίων.
Από τη πλευρά της η Κομμουνιστική Απελευθέρωση υπογραμμίζει πως: «Δηλώνουμε περήφανοι/ες για τα μέλη της οργάνωσής μας και τους υπόλοιπους συντρόφους και συναγωνιστές. Η τρομοκρατία δεν θα περάσει. Η αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη θα δυναμώσει. Το κράτος-τρομοκράτης θα ηττηθεί. Η κυβέρνηση της συνενοχής θα καταρρεύσει».
















