Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ με ανακοίνωση της καταγγέλλει την στοχοποίηση των εκπαιδευτικών από τον Κ. Μητσοτάκη και τις απειλές για απολύσεις όσων αγωνίζονται ενάντια στην αξιολόγηση
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καταγγέλλει την στοχοποίηση των εκπαιδευτικών από τον Κ. Μητσοτάκη και τις απειλές του για απολύσεις όσων αγωνίζονται ενάντια στην αξιολόγηση. Στην εσπευσμένη επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, ενώ τα σχολεία βρίσκονται σε πασχαλινές διακοπές, ο πρωθυπουργός επιτέθηκε στους εκπαιδευτικούς χρεώνοντας την κρίση της δημόσιας παιδείας σε αυτούς που τη στηρίζουν. Έφτασε στο σημείο ο πρωθυπουργός να απαιτεί συμμόρφωση με τη ΝΔ για να κρατήσουν οι εκπαιδευτικοί τη δουλειά τους. Πρόκειται για μια βαθιά αντιδημοκρατική και καθεστωτική αντίληψη. Η κυβέρνηση επιχειρεί έτσι όχι μόνο να συγκαλύψει τις βαριές ευθύνες της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά και να πουλήσει σαν λύση τα καταστροφικά σχέδια των αντιεκπαιδευτικών επιλογών για ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση των σχολείων, σκληρούς εξεταστικούς φραγμούς με στόχο η νεολαία να γίνει φτηνό, ελαστικά εργαζόμενο, αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Η κυβέρνηση ευθύνεται για το βαρύ κλίμα στα σχολεία του καθημερινού αυταρχισμού και των διώξεων, το οποίο φτάνει και στην αυτοδίκαιη αργία για την Χ. Χοτζόγλου για τη συνδικαλιστική της δράση. Είναι πολιτική ήττα για την κυβέρνηση το γεγονός ότι ο Κ. Μητσοτάκης παραδέχτηκε δημόσια την αποτυχία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, μετά από μια τετραετία απειλών, πειθαρχικών και εκβιασμών. Αυτό που δεν θέλει να παραδεχτεί η κυβέρνηση ότι ήρθε σαν αποτέλεσμα της συλλογικής αντίστασης του εκπαιδευτικού κινήματος και του αγώνα που δίνει για να υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, με καρδιά τα πρωτοβάθμια σωματεία και όπλο την απεργία-αποχή από κάθε μορφή αξιολόγησης.
Ο Μητσοτάκης δεν έκανε κάτι καινούργιο. Επανέλαβε τον εαυτό της η κυβέρνηση που για την εγκληματική διάλυση της δημόσιας υγείας στοχοποιεί τους γιατρούς, για το έγκλημα των Τεμπών τους δημοσίους υπαλλήλους και απειλεί ότι θα βάλει στο Σύνταγμα την αξιολόγηση και τους απολύσεις τους. Εξάλλου η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που δεν διακρίνει κανένα πρόβλημα και καμία παθογένεια στην εκπαίδευση ούτε φυσικά οδηγεί σε λύσεις. Μόνο έρχεται επιβεβαιώσει δήθεν επιστημονικά την αντιεκπαιδευτική πολιτική που έχει φτιάξει ένα σχολείο χωρίς ψυχή και έμπνευση, υποχρηματοδοτούμενο, αυταρχικό, με διαλυμένες εργασιακές σχέσεις, μακριά από τις ανάγκες, τα δικαιώματα και τα όνειρα της νεολαίας και της κοινωνίας. Και φυσικά να ρίξει τις ευθύνες για κάθε πρόβλημα στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Η αλαζονεία του πρωθυπουργού δεν του επιτρέπει να μαθαίνει από την ιστορία, ούτε καν τη δική του. Όταν το 2013 σαν υπουργός της μνηνονιακής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ πρωτοστάτησε στη διαθεσιμότητα με σκοπό την απόλυση πάνω από 2.000 εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης. Όμως οι «διαθέσιμοι» επέστρεψαν νικητές στα σχολεία μετά από τους πιο συγκλονιστικούς και αποφασιστικούς αγώνες των εργαζομένων στην πρόσφατη ιστορία του τόπου. Καρφί στο μάτι του πολιτικού συστήματος αυτή μεγάλη νίκη, αλλά και πολύτιμη παραταθήκη για τους εκπαιδευτικούς και τον λαό.
Δεν θα περάσει ο αυταρχισμός και οι απειλές. Το εκπαιδευτικό κίνημα, με τη στήριξη και την αλληλεγγύη των εργαζομένων και του λαού, θα δώσουν τη μάχη για το δημόσιο σχολείο και την εργασία τους. Μια μάχη που είναι κομμάτι του κοινωνικού αγώνα για ενάντια στην φτώχεια, την εκμετάλλευση, τον αυταρχισμό και τις ιδιωτικοποιήσεις