Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Λογοτεχνία

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»

22/02/2025
σε Λογοτεχνία
Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Βασίλης Τσιράκης

Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν τον Φεβρουάριο από τον θάνατο του «ποιητή των θαλασσών» Νίκου Καββαδία, γραμματέα του ΕΑΜ Καλλιτεχνών το 1945. Πώς καταφέρνει η ποίησή του να είναι πολιτική, ενώ είναι ελάχιστες οι άμεσα πολιτικές αναφορές

«Ένα πυκνό πούσι έχει κατέβει και κρύψει από την οπτική γραμμή του ποιητή, όλο τον πόνο των ανθρώπων… Μια νύξη, κάποια θύμηση της τραγωδίας της φυλής του, πουθενά…», έγραφε το 1947, μεσούντος του Εμφυλίου, ο κριτικός Αιμίλιος Χουρμούζιος στη Νέα Εστία, με αφορμή την έκδοση του Πούσι.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ό,τι μπόρεσα να πάθω: Ένα οχυρό της σύγχρονης ποίησης

Ποίημα: Μαθήματα Ιστορίας

«Η πενταετία 1931-36 ήταν η μαύρη εποχή για μας τους ναυτεργάτες, η χειρότερη στην ιστορία του ναυτικού μας… Ήταν πολύς ο πόνος, περίσσευε η οργή κείνα τα χρόνια στων βαποριών τις πλώρες… Απ’ όλα αυτά τίποτα δεν είδε ο κ. Καββαδίας; Τίποτε δεν μίλησε στην ποιητική ψυχή του την ευαίσθητη;», σημείωνε το 1969 για το Μαραμπού ο ναυτεργάτης και λογοτέχνης Βασίλης Λούλης, ενώ την ίδια περίοδο στα 13 χρόνια κυκλοφορίας της Επιθεώρησης Τέχνης (1954-1967) δεν υπάρχει καμία αναφορά στο έργο του.

Ο Ν. Καββαδίας βέβαια, γραμματέας του ΕΑΜ Λογοτεχνών το 1945, είχε γίνει δεκτός στην Εταιρεία Ελλήνων λογοτεχνών από το 1943, παρότι είχε στο ενεργητικό του μία μόνο ποιητική συλλογή. Την ίδια δεκαετία συνεργάζεται με το εβδομαδιαίο φιλολογικό περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα και το περιοδικό της ΕΠΟΝ Νέα Γενιά, στα οποία δημοσιεύει τα ποιήματα Αθήνα 1943, Αντίσταση, Στον τάφο του Επονίτη και το Federico Garcia Lorca, που το συμπεριέλαβε στο Πούσι, ενώ στο πεζογράφημά του Βάρδια (1954) θα περιγράψει με απτό τρόπο σκηνές από την αντίσταση του λαού της Αθήνας στη διάρκεια της κατοχής, κάτι που προσπερνούν οι παραπάνω κριτικές.

Όμως το ζήτημα δεν είναι να μετρήσουμε και να βάλουμε στο ζύγι τον αριθμό των αναφορών ενός ποιητή στα πολιτικά γεγονότα της εποχής, αλλά να απαντήσουμε στο ερώτημα: Μπορεί ένας καλλιτέχνης να κάνει μέσα από το έργο του πολιτική χωρίς να μιλά άμεσα για πολιτική;

Και την καλύτερη απάντηση νομίζουμε θα την βρούμε σε ένα κείμενο του Κώστα Βάρναλη για το Πούσι, που δημοσιεύτηκε στον Ρίζο της Δευτέρας στις 27/1/1947: «Η συμπάθειά του για τους ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής (όλοι και ζωντανοί και πεθαμένοι είναι ναυαγοί), φανερώνει ποιος είναι ο Αίτιος πίσω από το πούσι που τον κρύβει. Ο Αίτιος και ο υπεύθυνος για το σκοτωμό των ανθρώπων του λαού, είτε με τον πόλεμο, είτε με την πείνα και για το πνευματικό και ηθικό τους σκοτάδι είναι ο ίδιος ο διεθνικός Μινώταυρος, ο καπιταλισμός που στην άκρη του εκφυλισμού του και στην ώρα της πτώσης του γίνεται χίλιες φορές αιμοβότερο θεριό».

Άλλωστε, μετά τη μελοποίηση ποιημάτων του από τον Θάνο Μικρούτσικο (Σταυρός του Νότου, 1979) οπότε έγινε πλατιά γνωστό το έργο του, πολλοί στίχοι του έγιναν ατάκες της αγωνιζόμενης νεολαίας της δεκαετίας του 80:

Στίχοι του έγιναν συνθήματα της αγωνιζόμενης νεολαίας μετά τη μελοποίηση ποιημάτων του από τον Θάνο Μικρούτσικο

«Σιχαίνομαι τον ναυτικό που εμάζεψε λεφτά / Εμούντζωσε την θάλασσα και τηνε κατουράει», (Θεσσαλονίκη ΙΙ), «Ο μπούσουλας είναι που στρέφει ή το καράβι;», (Kuro Siwo), «Άλλοτες είχαμε τα πλοία κρυφό σκοπό / μα ο κόσμος έγινε σαν αδειανή φυλλάδα», (Καφάρ).

Αλλά και στα χρόνια της κατάρρευσης του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού, «Όταν πυκνή ομίχλη θα μας σκέπαζε, τους φάρους θε να ακούγαμε να κλαίνε» (Γράμμα στον ποιητή Καίσαρα Εμμανουήλ), «Μα τα γαλόνια ξέφτισαν και σχίστηκε η στολή / τα ωραία του ρούχα επούλησε, την πέτσινή του τσάντα / κι ένα εργαλείο εκράτησε μονάχα, ναυτικό / τ’ όργανο εκείνο που μετράν τον ήλιο, τον εξάντα» (Ο πλοίαρχος Φλέτσερ) και βέβαια το κάλεσμα «Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία» (Γυναίκα).

Η ποίηση του Νίκου Καββαδία είναι αφηγηματική, με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία σαν ημερολόγιο, ενώ πολλά ποιήματά του μοιάζουν με μικρά διηγήματα. Η μελαγχολία, ο θάνατος και η μοναξιά είναι συστατικά στοιχεία του έργου του, χωρίς όμως να το κάνουν καταθλιπτικό ή μοιρολατρικό, ενώ οι αναφορές του σε εξωτικά μέρη δεν γίνεται από τη σκοπιά της ρομαντικής αναπόλησης του παρελθόντος. Ο κοσμοπολιτισμός του δεν είναι αστικός, αλλά εργατικός, καλώντας μας για μια ζωή έξω από την κανονικότητα, αυτή των ναυτικών, δηλαδή των επαναστατών, θα προσθέταμε εμείς.

Μελοποίηση έργων του Νίκου Καββαδία 

Οι εμβληματικοί δίσκοι Σταυρός του Νότου του Θάνου Μικρούτσικου και Νίκος Καββαδίας-S/S Ιόνιον 1934 από τους Ξέμπαρκους περιέχουν αποκλειστικά ποιήματα του Ν. Καββαδία, ενώ μεμονωμένα ποιήματά του μελοποίησαν και άλλοι συνθέτες όπως η Μ. Κωχ, ο Γ. Σπανός, ο Λάκης με τα Ψηλά Ρεβέρ, οι αδελφοί Κατσιμίχα, ο M. Montanaro, ο Δ. Ζερβουδάκης, οι Χειμερινοί Κολυμβητές κ.ά.

1975: Ο Γιάννης Σπανός μελοποιεί και ο Κώστας Καράλης ερμηνεύει τον «Ιδανικό κι Ανάξιο Εραστή».

1977: Η Μαρίζα Κωχ μελοποιεί και ερμηνεύει 8 ποιήματα στον δίσκο ΜΑΡΙΖΑ ΚΩΧ: «Φάτα Μοργκάνα», «Πούσι», «Αρμίδα», «Μουσώνας», «Σταυρός του Νότου», «Θεσσαλονίκη ΙΙ», «Νανούρισμα» και «Μαραμπού».

1979: Ο Θάνος Μικρούτσικος μελοποιεί 11 ποιήματα στον εμβληματικό δίσκο Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ σε ερμηνεία Γιάννη Κούτρα: «Kuro Siwo», «Θεσσαλονίκη», «Σταυρός του Νότου» (ερμηνεία Αιμιλίας Σαρρή), «Ένα μαχαίρι» (ερμηνεία Βασίλη Παπακωνσταντίνου), «Γυναίκα», «Ένας νέγρος θερμαστής από το Τζιμπουτί», «Federico Garcia Lorca», «Αρμίδα», «Cambay’s water», «Εσμεράλδα» και «Πικρία»

1983: Ο Μιχάλης Τερζής μελοποιεί την «Αντινομία», την «Πικρία» και την «Αριάδνη στη Νάξο» σε ερμηνεία Κώστα Καράλη.

1984: Ο Λάκης με τα ψηλά ρεβέρ μελοποιεί το «William George Allum» και το «Black and white» με ερμηνεύτρια την Αρλέτα.

1986: Οι Ξέμπαρκοι (Ηλίας Αργιώτης, Νότης Χασάπης) μελοποιούν και ερμηνεύουν 11 ποιήματα στον δίσκο τους ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ, S/S/ IONION 1934:  «Αντινομία», «Οι Γάτες Των Φορτηγών», «Πούσι», «Οι Προσευχές Των Ναυτικών», «Γράμμα Ενός Αρρώστου» (ερμηνεία Δήμητρα Γαλάνη), «Θεσσαλονίκη ΙΙ», «Καραντί», «William George Allum», «William George Allum», «A Bord De L’ Aspasia» και «Yara-Yara».

1986: Πρώτη εκτέλεση του μελοποιημένου ποιήματος «7 νάνοι στο ss Cyrenia»  από τη Χαρούλα Αλεξίου στον δίσκο «Η αγάπη είναι ζάλη» (1986). Το τραγούδι ταυτίστηκε με τη φωνή του συνθέτη του, Θάνου Μικρούτσικου από όταν το ερμήνευσε για πρώτη φορά ηχογραφημένο στο άλμπουμ «Για πιάνο και φωνή – Ζωντανή ηχογράφηση στις Βρυξέλλες» το 1990. Το 1991 ηχογραφήθηκε και συμπεριλαμβάνεται στο δίσκο  «Γραμμές των οριζόντων» που περιλαμβάνει επανεκτελέσεις και νέες ενορχηστρώσεις ποιημάτων του Καββαδία.  Το τραγούδι περιλαμβάνεται και στο δίσκο του 1998: «Ο Θάνος Μικρούτσικος τραγουδά Θάνο Μικρούτσικο»

1987: Οι αδερφοί Κατσιμίχα μελοποιούν και ερμηνεύουν την «Μαϊμού»

1988: Ο Κώστας Χαριτάτος μελοποιεί και ερμηνεύει την «Αντινομία»..

1988: Ο Δημήτρης Ζερβουδάκης μελοποιεί και ερμηνεύει το «Γράμμα στον ποιητή Καίσαρα Εμμανουήλ».

1989: Η Μαρίζα Κωχ μελοποιεί και ερμηνεύει τη «Στεριανή ζάλη».

1996: Ο Michel Montanaro μελοποιεί την «Πικρία» σε ερμηνεία της Νένας Βενετσάνου.

2004: Ο «Χειμερινός κολυμβητής» Χάρης Παπαδόπουλος  μελοποιεί και ο Βασίλης Λέκκας ερμηνεύει την «Μικρή χορεύτρια» και τον «Guevara».

2007: Οι Ερασιτέχνες Εραστές μελοποιούν το «Είσαι ανθός» και «Το δάκρυ» σε ερμηνείες  Μαίρης Δούτση κι Γιώργου Τσακαλίδη.

2007: Οι Χειμερινοί Κολυμβητές μελοποιούν τους «Παραλληλισμούς».

2008:  Οι Apurimac μελοποιούν και ερμηνεύουν την «Αρμίδα» (Πειρατικό).

2016: Μουσικοχορευτική παράσταση αφιερωμένη στην ποίηση του Νίκου Καββαδία και τη μουσική του Θάνου Μικρούτσικου σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη

2019: Ο Θάνος Μικρούτσικος δίνει στο Ηρώδειο μια μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα για τον Νίκο Καββαδία.

Ετικέτες: Βασίλης ΤσιράκηςΝίκος Καββαδίας
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Ακροβασίες 22/2/2025

Επόμενο

«Νύχτα ξελογιάστρα» με κατεβασμένα ρολά

Σχετίζεται με Άρθρα

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2025
0

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ας θυμηθούμε κάποιες εμβληματικές ταινίες που αναφέρονται στους εργατικούς αγώνες και γενικότερα στην εργασία. Από τον σοβιετικό σοσιαλιστικό ρεαλισμό...

ΣυνεχίστεDetails

Η μελοποιημένη ποίηση του Κώστα Βάρναλη

Η μελοποιημένη ποίηση του Κώστα Βάρναλη
από Δημήτρης Τζιαντζής
18/12/2024
0

Βασίλης Τσιράκης 50 χρόνια από τον θάνατο του Κώστα Βάρναλη  Αν και το έργο του στρατευμένου στην υπόθεση του κομμουνισμού ποιητή Κώστα Βάρναλη είναι...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
«Νύχτα ξελογιάστρα» με κατεβασμένα ρολά

«Νύχτα ξελογιάστρα» με κατεβασμένα ρολά

Κομμουνιστική Απελευθέρωση, το όνομά μας είναι ο σκοπός μας

Κομμουνιστική Απελευθέρωση, το όνομά μας είναι ο σκοπός μας

Επικίνδυνες εργασίες με αμίαντο στα ΚΑΑΥ Ασπροβάλτας

Επικίνδυνες εργασίες με αμίαντο στα ΚΑΑΥ Ασπροβάλτας

Τέμπη και κοινωνία-Δικαιοσύνη για ποιόν;

Τέμπη και κοινωνία-Δικαιοσύνη για ποιόν;

Φύλλο 3-4.5

Αντιφασιστική νίκη ή «Ημέρα της Ευρώπης»;

Συνέντευξη: Αλέξανδρος Λιανός “Τολμηρό βήμα για μία ανώτερη νΚΑ”

Μισός αιώνας από την ήττα των ΗΠΑ στο Βιετνάμ

Διεθνής φρενίτιδα πολεμικών δαπανών

Καταστροφικές εξορύξεις αντιμονίου στη Χίο

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!
Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!

από Γιάννης Ελαφρός
08/05/2025

Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025
Εκδήλωση για Παλαιστίνη στις 12/5, με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση για Παλαιστίνη στις 12/5, με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

04/05/2025
Ατζέντα 03.05
Ατζέντα

Ατζέντα 03.05

03/05/2025

Διεθνή

Βιετνάμ: Πατάει γκάζι στον δρόμο της καπιταλιστικής ανάπτυξης
Κόσμος

Βιετνάμ: Πατάει γκάζι στον δρόμο της καπιταλιστικής ανάπτυξης

από Γιάννης Ελαφρός
08/05/2025

Αφιέρωμα

Πολυτεχνείο: Νέα κίνηση αυταρχισμού με λοκ άουτ του πρύτανη Χατζηγεωργίου – Κ. Βουρεκάς: Ενόχλησε το περιεχόμενo της εκδήλωσης
Δικαιώματα

Πολυτεχνείο: Νέα κίνηση αυταρχισμού με λοκ άουτ του πρύτανη Χατζηγεωργίου – Κ. Βουρεκάς: Ενόχλησε το περιεχόμενo της εκδήλωσης

Σε μια ακόμα πρωτοφανή και βαθύτατα αντιδραστική ενέργεια προχώρησε ο πρύτανης του ΕΜΠ, Γ. Χατζηγεωργίου, επιβάλλοντας με λοκ άουτ την ...

09/05/2025
ΕΟΠΥΥ: Συγκέντρωση στο ΣτΕ ενάντια στην παράδοση του ελεγκτικού έργου σε ιδιώτες
Εργαζόμενοι

ΕΟΠΥΥ: Συγκέντρωση στο ΣτΕ ενάντια στην παράδοση του ελεγκτικού έργου σε ιδιώτες

Συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής στο Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από κάλεσμα του συλλόγου εργαζομένων στον ΕΟΠΥΥ (ΠΑΝ.ΣΥ.ΕΡ. Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) ...

09/05/2025
Τέμπη: Τα πολλαπλά πρόσωπα της συγκάλυψης
Κοινωνία

Τέμπη: Τα πολλαπλά πρόσωπα της συγκάλυψης

Η επιχείρηση συγκάλυψης και αποσιώπησης του εγκλήματος των Τεμπών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και με πολλαπλούς τρόπους. Από τη μια ...

09/05/2025
Βιώνοντας την αλληλεξάρτηση σε ένα σχολείο του Πειραιά: σκέψεις για μια ήττα της αξιολόγησης
Απόψεις

Βιώνοντας την αλληλεξάρτηση σε ένα σχολείο του Πειραιά: σκέψεις για μια ήττα της αξιολόγησης

Μιχάλης Κατσιγιάννης

09/05/2025
Ατομική εικαστική έκθεση του Βασίλη Παπαγεωργίου στη Γκαλερί Έρση
Εικαστικά

Ατομική εικαστική έκθεση του Βασίλη Παπαγεωργίου στη Γκαλερί Έρση

Lignea Creatura Stans-Ξύλινο Πλάσμα Στέκεται  Στην Γκαλερί Έρση θα παρουσιάζεται μέχρι το τέλος του μήνα η ατομική έκθεση του εικαστικού ...

08/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.