Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Εγνατία Οδός: Ιδιωτικοποίηση για 35 χρόνια με «σφραγίδα» ΤΑΙΠΕΔ

Αύξηση διοδίων και μείωση ποιότητας των μετακινήσεων

02/04/2024
σε Κοινωνία
Εγνατία Οδός: Ιδιωτικοποίηση για 35 χρόνια με «σφραγίδα» ΤΑΙΠΕΔ
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Εγνατία Αριστερός Κλάδος*

▸Απεργία και παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης πραγματοποίησαν την Παρασκευή 29/3 οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, μετά από απόφαση του συλλόγου τους.

Την ίδια μέρα υπογράφτηκε η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων από το δημόσιο και τον πλειοδότη του διαγωνισμού εκποίησης του παγίου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis).

Η παραχώρηση του παγίου της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (ΕΟΑΕ) –αυτοκινητόδρομοι μήκους περίπου 1.000 χλμ. που διασχίζουν τη Βόρεια Ελλάδα– ξεκίνησε στο μεσοπρόθεσμο του 2011, τότε που στις αποικίες χρέους «έψαχναν» οι δανειστές πάγια προς πώληση 50 δισ. ευρώ και το έβαλε εν μία νυκτί στην λίστα ο τότε υπουργός Οικονομικών E. Βενιζέλος. Πολλοί ομοϊδεάτες του υποστήριζαν ότι μπήκε κατά λάθος στην λίστα, αλλά δεν φρόντισαν να αφαιρεθεί.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι των μνημονίων και τα κάθε λογής υψηλόμισθα στελέχη και σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ άφησαν το στίγμα τους στη λειτουργία της κρατικής «Εγνατία Οδός ΑΕ» (με μοναδικό μέτοχο τον υπουργό Οικονομικών) ακόμη και με προφορικές εντολές. Και αυτό διότι μια άλλη μνημονιακή απόφαση είχε εκχωρήσει το δικαίωμα ψήφου της μετοχής του δημοσίου για θέματα παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είχε αναλάβει την εκπροσώπηση του μοναδικού μετόχου. Κλήθηκε βέβαια να πάρει αποφάσεις και για θέματα άσχετα της παραχώρησης καθώς δεν επέτρεψε στην ΕΟΑΕ:

α) να κατασκευάσει νέα ΣΕΑ κατά μήκος της Οδού, ούτε να υπογράψει τις συμβάσεις από διαγωνισμούς που διενεργήθηκαν.

β) να βελτιώσει τον κάθετο άξονα «Χαλάστρα-Εύζωνοι».

γ) να επισκευάσει τις παλιές γέφυρες που είχε παραλάβει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» από τον ΠΑΘΕ.

Όλα αυτά τα τεχνικά αντικείμενα, το ΤΑΙΠΕΔ ήθελε να τα αναθέσει στον ιδιώτη παραχωρησιούχο με στόχο την αύξηση των κερδών του και να επιβάλει στην κρατική ΕΟΑΕ να κατασκευάσει με υπέρογκο κόστος και δημόσιο χρήμα ένα τεράστιο πλήθος σταθμών διοδίων (60!), τα οποία σχεδίασαν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να τα παραλάβει έτοιμα ο ιδιώτης παραχωρησιούχος.

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» αντιστάθηκαν σθεναρά στις δημοπρατήσεις των διοδίων (κατά την περίοδο της διακυβέρνησης «πρώτη φορά αριστερά») με αλλεπάλληλες απεργίες και στάσεις εργασίας (18) με αποτέλεσμα να ακυρωθούν διαγωνισμοί που αποτελούσαν προαπαιτούμενα αξιολόγησης των μνημονίων (από «τρόικα» και «θεσμούς»). Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ αποδείχθηκε στενά συνδεδεμένος με τα συμφέροντα δανειστών και λομπιστών των Βρυξελλών.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Βέβαια οι τοποθετημένες διοικήσεις και τα τσιράκια τους, δημοπράτησαν με την πρώτη ευκαιρία τις νέες συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Οδού με προαιρέσεις που περιλάμβαναν κατασκευές διοδίων και άλλα τέτοια… Οι σκανδαλώδεις αυτές συμβάσεις –ω του θαύματος– εγκρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να αποδείξουν ότι η δικαστική εξουσία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εκτελεστική αλλά και την οικονομική ολιγαρχία.

Ο σύλλογος εργαζομένων ΕΟΑΕ τότε δεν μπορούσε να εμποδίσει την διαγωνιστική διαδικασία γιατί θα προέκυπταν σοβαρά θέματα ασφάλειας της Οδού. Κατά συνέπεια συμπεριλήφθηκε η κατασκευή διοδίων σε εργολαβίες συντήρησης με χρήση δημόσιων πόρων. Ταυτόχρονα τα έσοδα διοδίων τα απομυζούσε εξολοκλήρου η Τράπεζα Πειραιώς για να αποπληρωθούν τα δάνεια που είχε πάρει το ελληνικό δημόσιο για την συμμετοχή του στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού. Αυτή η αφαίμαξη των εσόδων από την τράπεζα συνεχίστηκε μέχρι αυτή να εισπράξει επιπλέον 40 εκατ. ευρώ που διεκδικούσε ενώ δεν τα δικαιούνταν. Το ΤΑΙΠΕΔ και οι διοικήσεις της ΕΟΑΕ δεν εμπόδισαν την τράπεζα να εισπράττει το επιπλέον ποσό, διότι έπρεπε να ελευθερωθεί το πάγιο από τα βάρη του και να μπορεί να προχωρήσει η παραχώρηση. Μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζουμε πού βρίσκεται η δικαστική διαδικασία διεκδίκησης αυτών των χρημάτων.

Ενδιαφέρον έχει και η στάση της ΕΕ στην περίπτωση των κάθετων αξόνων «Σιάτιστα Κρυσταλλοπηγή» και «Στρυμονικό- Προμαχώνας», που χρηματοδοτήθηκαν από αυτήν ως έργα χωρίς διόδια. Το ΤΑΙΠΕΔ, σε σύμπνοια με την ΕΕ, ενσωμάτωσε στην παραχώρηση και τους κάθετους αυτούς άξονες που δεν είχαν στο σχεδιασμό τους τη λειτουργία διόδων, ως δώρο στον ιδιώτη. Μέχρι την παραχώρηση δε, τα χρήματα των χρηστών (περίπου 67 εκατ. ευρώ) έχουν κατατεθεί (από Ιούλιο 2016 έως Δεκέμβριο 2023) στον ειδικό λογαριασμό του δημόσιου χρέους.

Λαμβάνοντας υπόψη την μελέτη που έχει καταθέσει ο σύλλογος εργαζομένων της ΕΟΑΕ για τη δημόσια διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου σε βάθος 35ετίας, η εταιρεία θα μπορούσε να έχει καθαρά έσοδα 6 δισ. ευρώ με βάση τις ληστρικές τιμές είσπραξης διοδίων που καθορίζει η σύμβαση παραχώρησης. Αντ’ αυτού θα λάβει ένα αρχικό τίμημα κουρεμένο κατά 170 εκατ. ευρώ από την προσφορά του πλειοδότη. Επιπλέον το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε τροποποίηση της σύμβασης μετά την κατάθεση των προσφορών, στην οποία προσθέτει όρους που βελτιώνουν το περιθώριο κέρδους του παραχωρησιούχου και μειώνουν το ρίσκο επένδυσης εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος.

Εν κατακλείδι, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποτελεί μια ακόμη μνημονιακή πολιτική επιλογή που έχει σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των λίγων από την μία και από την άλλη τη μείωση της ασφάλειας και της ποιότητας των μετακινήσεων των πολλών, οι οποίοι θα αδυνατούν να κάνουν χρήση του αυτοκινητόδρομου και θα επανέλθουν στις μετακινήσεις τους στα παλιά οδικά δίκτυα.

Με την έναρξη της παραχώρησης θα καταργηθούν οι απαλλαγές της εντοπιότητας που ίσχυαν στη δημόσια διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου καθώς και η δωρεάν μετακίνηση ανέργων, η οποία περιλαμβάνονταν στα αρχικά σχέδια σύμβασης παραχώρησης, αλλά διαγράφηκε στις νέες εκδόσεις της.

*Το άρθρο γράφτηκε αποκλειστικά για το Πριν. Η ΕΑΚ εκπροσωπείται στο ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (30.03.24)

Ετικέτες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΕγνατία ΟδόςΕπικαιρότηταΙδιωτικοποίηση
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Διεθνής αλληλεγγύη στον αγώνα στα τηλεφωνικά κέντρα στην Ελλάδα

Επόμενο

Solidarity with the struggles of Call Center workers in Greece-Solidaridad con las luchas de los trabajadores de call centers de Grecia

Σχετίζεται με Άρθρα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
από Δημήτρης Τζιαντζής
04/06/2025
0

Επείγουσα έκκληση του Freedom Flotilla Coalition (Στολίσκου της Ελευθερίας) για άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις ώστε να δεσμευτούν για την ασφαλή διέλευση του πλοίου Madleen...

ΣυνεχίστεDetails

Νίκη Εκδοτική: Τρεις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι

Νίκη Εκδοτική: Τρεις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι
από Δημήτρης Σταμούλης
04/06/2025
0

Άτυπη παύση πληρωμών φαίνεται να έχει κηρύξει ο όμιλος Νίκη εκδοτική. Η εργοδοσία καθυστερεί συστηματικά τις πληρωμές των εργαζομένων σε όλες τις εταιρείες του...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Solidarity with the struggles of Call Center workers in Greece-Solidaridad con las luchas de los trabajadores de call centers de Grecia

Solidarity with the struggles of Call Center workers in Greece-Solidaridad con las luchas de los trabajadores de call centers de Grecia

ATTACK: Η σύγκρουση ξεκίνησε και θα κρατήσει καιρό

ATTACK: Η σύγκρουση ξεκίνησε και θα κρατήσει καιρό

Συγκέντρωση την Τετάρτη (3/4) στο ΣτΕ για το καζίνο Πάρνηθας

Συγκέντρωση την Τετάρτη (3/4) στο ΣτΕ για το καζίνο Πάρνηθας

ΝΑΡ Υγείας: Η ανθρώπινη ζωή και η υγεία δεν κοστολογούνται

ΝΑΡ Υγείας: Η ανθρώπινη ζωή και η υγεία δεν κοστολογούνται

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή
ΠΡΙΝ

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ...

05/06/2025
Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη
Εργαζόμενοι

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη

Δημήτρης Σταμούλης ▸Στάση εργασίας την Παρασκευή 6 Ιουνίου, πρωτοβάθμια σωματεία διεκδικούν τα κλεμμένα εισοδήματα Πανελλαδική στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι ...

05/06/2025
Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)
Κίνημα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Πολλές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πάλι στο κέντρο της Αθήνας σε μια μαχητική διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και καταδίκης της ...

04/06/2025
Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»
Αφιερώματα

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

  Φάκελος: Περιβάλλον κερδών Γιάννης Ελαφρός Ο πλανήτης φλέγεται από πυρετό, άρρωστος από καπιταλιστική υπερμεγέθυνση Τα προηγούμενα χρόνια η παγκόσμια ...

04/06/2025
Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
Κίνημα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας

Επείγουσα έκκληση του Freedom Flotilla Coalition (Στολίσκου της Ελευθερίας) για άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις ώστε να δεσμευτούν για την ασφαλή ...

04/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.