Οι χιλιάδες λαού και εκπαιδευτικών που βρέθηκαν στη μαζική απεργιακή συγκέντρωση στις 28/2, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που εδώ και τρία χρόνια αντιστέκονται στην επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση της ΝΔ ενάντια στο δημόσιο σχολείο και μέσα σε ένα πλαίσιο απειλών, εκφοβισμού και τρομοκρατίας έχουν καταφέρει να μην περάσει η αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση- πειθάρχηση σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς και τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 8/3 στην Αθήνα, καταδεικνύουν με κατηγορηματικό τρόπο όχι μόνο την αντίθεση του κόσμου της εκπαίδευσης στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης των δημόσιων αγαθών, αλλά και την αποφασιστικότητά του να μην αφήσει να εφαρμοστεί αυτή η πολιτική. Είναι η ίδια πολιτική ενάντια στην οποία οι νοσοκομειακοί γιατροί διαδηλώνουν έξω από τα νοσοκομεία που επισκέπτεται ο ντίλερ της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας υγείας.
Η κυβέρνηση, η «αδέκαστη δικαιοσύνη» και η βιομηχανία των προσφυγών
Για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση της ΝΔ, προσπαθώντας να εφαρμόσει την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ, επιδιώκει να επιβάλει την αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου με την καταστολή, τις απειλές και τον φόβο. Πλέον δεν έχουν μετρημό οι φορές που κυβέρνηση και ο υπουργός παιδείας προσφεύγει στην «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη για να βγάλει την απεργιακή κινητοποίηση των ομοσπονδιών παράνομη. Τελευταίο κρούσμα της καταστολής και του αυταρχισμού είναι η προσφυγή του δημοσίου εναντίον της ΕΛΜΕ Χανίων που έχει παίξει πρωτοπόρο ρόλο στην οργάνωση το αγώνα και της αντίστασης ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης –ΕΕ-ΟΟΣΑ που διαλύει, ιδιωτικοποιεί και εμπορευματοποιεί το δημόσιο σχολείο.
Μετά τα δικαστήρια, την αυταρχικοποίηση του πλαισίου και την πρακτική απειλών, εκφοβισμού και τρομοκράτησης, τη χρήση του νέου ποινικού κώδικα που απειλεί με φυλάκιση έως ένα χρόνο όποιον αυτήν την στιγμή αντιστέκεται στον κανιβαλισμό της πολιτικής της κυβέρνησης, η κυβέρνηση προχωρά ένα ακόμη βήμα στην αξιολογική διαδικασία. Και γι’ αυτό το λόγο με εκφραστή τον Γ.Γ. εκδίδει εγκύκλιο τρομοκράτησης και εκφοβισμού των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην Α/Α και ως άλλο δικαστής Ντρεντ εκδίδει και δικαστικές ετυμηγορίες για το τι είναι νόμιμο και τι όχι. Προφανώς τους έχει γίνει μόνιμο αγκάθι η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Α/Α και προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να προβοκάρουν τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΠΕΔΙΑ Α2 και Β
Η ενεργοποίηση των ΠΕΔΙΩΝ Α2 και Β για όλους κι όλες τους εκπαιδευτικούς χωρίς περιορισμό των χρόνων εργασίας, προσπαθεί να μετατρέψει τον διευθυντή του σχολείου σε έναν καθημερινό αξιολογητή που ακτινογραφεί και ελέγχει το πώς κάνεις μάθημα, την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες, που ουσιαστικά καθορίζει και τον τρόπο με τον οποίο κάθε εκπαιδευτικός λειτουργεί μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και αποτελούν μοχλό πλήρους συμμόρφωσης με την κυρίαρχη πολιτική και παιδαγωγική, πειθάρχησης και χειραγώγησης και εφαρμογής της αξιολόγησης του σχολείου.
Η μοναδική απάντηση: Απεργία Αποχή, στάσεις εργασίας και απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου τώρα!
Η τακτική της κυβέρνηση στην εκπαίδευση όχι μόνο δείχνει με εμφατικό τρόπο ότι η αξιολογική διαδικασία παρά την τρομοκράτηση, τον εκφοβισμό και τις απειλές δεν έχει προχωρήσει και ότι οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται μαζικά στην πολιτική που διαλύει και κατηγοριοποιεί τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και αποτελεί δείγμα αδυναμίας, καθώς η κυβέρνηση δεν πείθει για την πολιτική της και ο μόνος τρόπος να την εφαρμόσει είναι η απαγόρευση ουσιαστικά θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως είναι η απεργία
Η Α/Α αποτέλεσε και αποτελεί εκείνη τη μορφή αγώνα που είναι ικανή να συγκροτήσει ένα πραγματικό μέτωπο σύγκρουσης και αμφισβήτησης της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει την αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, την επιδείνωση των όρων και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών σε αυτό. Ο κλάδος δεν θα αντιμετωπίσει την αξιολόγηση με εικονικές κινητοποιήσεις, αλλά με πραγματικό και αποφασιστικό αγώνα
Αυτή την στιγμή μεγάλο βάρος της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση το σηκώνουν και τα πρωτοβάθμια σωματεία που έχουν προχωρήσει σε συντονισμό και έχουν επαπροκηρύξει την Α/Α από όλες τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης. Η συμμετοχή 34 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στη σύσκεψη συντονισμού της 15ης Μάρτη, οι πρώτες μαζικές γενικές συνελεύσεις, οι αποφάσεις των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για προκήρυξη της απεργίας-αποχής, δείχνουν το δρόμο. Καλούμε κάθε αγωνιστική δύναμη, κάθε συνδικαλίστρια και συνδικαλιστή που αγωνίζεται εδώ και χρόνια για το δημόσιο σχολείο να συντονίσουμε τη δράση μας, να συμμετέχουμε σε ένα ευρύ, δημοκρατικό ενωτικό συντονισμό των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ.
Στην αντιπαράθεση με το υπουργείο και την κυβέρνηση καμία πολιτική δύναμη δε δικαιούται να κάνει λόγο ότι «η εξέλιξη αυτή δε μας ξαφνιάζει», ότι «δεν χρειάζονται μεγάλα λόγια και προχειρότητες», «ότι τα πρωτοβάθμια σωματεία δεν μπορούν να κηρύξουν απεργία –αποχή» με αφορμή την δίωξη της ΕΛΜΕ Χανίων. Υπονοώντας ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα τα πρωτοβάθμια που έχουν σηκώσει την αντιπαράθεση με την κυβέρνηση είναι επιπόλαια και κάνουν το κεφαλιού τους. Τα πρωτοβάθμια σωματεία είναι κρίσιμος κόμβος για την αντίσταση ενάντια στην αξιολόγηση. Γιατί υπάρχει η περίπτωση όπως τώρα, που η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ δεν έχουν βγάλει απόφαση επαναπροκήρυξης της ΑΑ με ευθύνη των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, ή η ΟΛΜΕ να βγάλει μετά από την πάροδο σχεδόν δύο βδομάδων από τότε που βγήκε παράνομη. Σε αυτό το διάστημα πώς καλύπτονται οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες; Πώς συνεχίζεται ο αγώνας; Εδώ έρχεται να παίξει ρόλο η επαναπροκήρυξη από τις ΕΛΜΕ. Αν το επιχείρημα είναι ότι υπάρχουν οι στάσεις εργασίας τότε γιατί να προσχωρήσομε στην επαναπροκήρυξη της ΑΑ από ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ; Γιατί οι στάσεις εργασίας αδυνατούν να καλύψουν τους συνάδελφους στο ΠΕΔΙΟ Β όπως και την προετοιμασία της ατομικής αξιολόγησης σε Α1 και Α2. Όλα μαζί συντελούν στο να μην προχωρήσει αξιολογική διαδικασία. Και Α.Α. και στάσεις εργασίας και απεργία, συντονισμένα και παράλληλα. Και από ΑΔΕΔΥ και από ΟΛΜΕ και από ΕΛΜΕ. Να μην μείνει κανείς/καμία μόνη και ακάλυπτος-ακάλυπτη μπροστά στην επίθεση της κυβέρνησης και του κράτους.
Συντονισμένα προχωρούμε σε έναν ανυποχώρητο παρατεταμένο αγώνα διαρκείας
που θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς και στις εξετάσεις ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του δημόσιου και δωρεάν σχολείου
• Η απεργιακή κλιμάκωση είναι αναγκαία συνθήκη και για την αντιμετώπιση της αξιολόγησης. 24ωρη απεργία στις 5/4 και απεργιακή κλιμάκωση των κινητοποιήσεων (ενδεικτικά αναφέρουμε 48ωρη απεργία 16-17/4, απογευματινά συλλαλητήρια, κλπ).
• Αιτήματα αιχμής του κλάδου, εκτός τις διεκδικήσεις κατά της αξιολόγησης, είναι τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, η καταπολέμηση της ακρίβειας, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
• Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα στην προκήρυξη Α/Α.
• Η ΓΣ αποφασίζει συνεχόμενες επαναπροκήρυξεις Α/Α από την ΟΛΜΕ. Στάσεις εργασίας ως βασικό όπλο για να σταματήσει η αξιολογική διαδικασία με σημαντικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων και των ΕΛΜΕ (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες).
• Η Γ.Σ. αποφασίζει οι ΕΛΜΕ να προκηρύξουν Α/Α.
• Εκδήλωση και συνέντευξη τύπου για την ποινικοποίηση των απεργιών μαζί με τη ΔΟΕ.
• Εκδήλωση της ΟΛΜΕ για την ιδιωτικοποίηση και την αξιολόγηση.
• Καταγγελία των στελεχών της εκπαίδευσης ( ΣΣ, διευθυντές σχολείων, ΔΔΕ) που εκφοβίζουν και τρομοκρατούν τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες.
• Νέες Γενικές Συνελεύσεις και Γ.Σ. Προέδρων για αγωνιστική κλιμάκωση.
Όλοι κι όλες στις Γ.Σ., στις επιτροπές αγώνα και στους δρόμους!