Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

«Περασμένες ζωές»: Tο ανοιχτό τραύμα της μετανάστευσης

16/10/2023
σε Ταινίες-σειρές
«Περασμένες ζωές»: Tο ανοιχτό τραύμα της μετανάστευσης
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Έφη Καραχάλιου

Η μνήμη, η έννοιας της «πατρίδας» και το πολιτισμικό χάσμα ανατολικού και δυτικού πολιτισμού μέσα από ένα σχεδόν αυτοβιογραφικό πρίσμα.

«Υπάρχει μια λέξη στα κορεάτικα. Το In-Yun. Σημαίνει «πρόβλεψη» ή «μοίρα». Αλλά αφορά ειδικά τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Νομίζω ότι προέρχεται από τον βουδισμό και τη μετενσάρκωση. In-Yun είναι αν δύο άγνωστοι περπατήσουν ο ένας δίπλα στον άλλον στο δρόμο και τα ρούχα τους ακουμπήσουν τυχαία. Γιατί αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπήρξε κάτι ανάμεσά τους στις προηγούμενες ζωές τους. Αν δύο άνθρωποι παντρευτούν, λένε ότι είναι επειδή έχουν υπάρξει 8.000 στρώματα In-Yun. Πάνω από 8.000 ζωές».

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Δυο παλιοί συμμαθητές, η Νόρα και ο Χάε Σουνγκ, από τη Σεούλ συναντιούνται μετά από 12 χρόνια στη Νέα Υόρκη. Η μετανάστευση της μικρής Nόρα στον Καναδά ήταν το γεγονός που άφησε ανεκπλήρωτο έναν παιδικό έρωτα. Μια απλή αναζήτηση στα social media όμως αρκούσε για να συναντηθούν ξανά οι δρόμοι τους και να επανέλθει το απωθημένο στην επιφάνεια. Μόνο που πια υπάρχουν οι εξής επιπλοκές: η Nόρα είναι παντρεμένη με Αμερικάνο.

Παρά τους κλισέ διαλόγους και την προβλεπόμενη πλοκή, η ταινία έχει μια απλότητα στο να καταπιάνεται με την ευθραυστότητα της ανθρώπινης κατάστασης, η οποία είναι αυτή τελικά που κερδίζει τον θεατή. Η Nόρα μπροστά σε αυτό το ερωτικό τρίγωνο που αναπτύσσεται βρίσκεται μετέωρη μεταξύ δυο πολιτισμικών ταυτοτήτων και συνθλίβεται εσωτερικά από το βάρος της επιλογής που εμφανίζεται εμπρός της. Όλη αυτή η εσωτερική ανακατάταξη, που αναπαρίσταται λιτά και σιωπηλά, αποτελεί και ένα σχόλιο για την έννοια της «πατρίδας», ως ενός safe-space των παιδικών αναμνήσεων της Nόρα. Η εγκατάσταση από την Κορέα στον Καναδά και από εκεί στις ΗΠΑ, φέρει ένα ειδικό βάρος που ίσως να μην το είχε αντιληφθεί μέχρι τότε. Οι αναμνήσεις από τη Σεούλ εμφανίζονται θολές, νοσταλγικές και φωτεινές σε αντίθεση με το επιτηδευμένα μίνιμαλ, δυτικό και εν μέρει μουντό περιβάλλον όπου βρίσκεται τώρα.

Κατά τη διάρκεια της ταινίας η Νόρα φαίνεται να προσπαθεί να εδραιωθεί ως θεατρική συγγραφέας. Έτσι ακολουθώντας πιστά το αμερικάνικο όνειρο, κινητοποιείται μόνο από ατομικιστικά κριτήρια και ενώ μοιάζει χαλαρή και εκδηλωτική, κατά βάθος κυριαρχείται από μια ανείπωτη νοσταλγία και την ανάγκη να προσαρμοστεί σε κάτι δυτικό και εντέλει, ξένο. Έτσι εξηγείται ο «χλιαρός», σχεδόν υποτακτικός σύζυγος και ένας γάμος που βασίζεται μόνο στην κοινή καθημερινότητα. Από την άλλη, ο Χάε Σουνγκ είναι μετρημένος και ντροπαλός, προερχόμενος από μια κουλτούρα που βασίζεται στην αποδοτικότητα και τη ρουτίνα. Καθόλου εκδηλωτικός, ζυγίζει συνεχώς τον πιθανό αντίκτυπο των πράξεών του. Έτσι γι’ αυτόν η Nόρα είναι ο άνθρωπος που φεύγει.

H περισσότερη δράση της ταινίας είναι εσωτερικευμένη και εντοπίζεται κυρίως σε φορτισμένες παύσεις και φευγαλέα βλέμματα. Η φλόγα της καταπιεσμένης επιθυμίας σιγοκαίει σταθερά σε όλες τις αλληλεπιδράσεις τους, με αποκορύφωμα τη σκηνή στο μπαρ όπου βρίσκονται και οι τρεις χαρακτήρες της ταινίας μαζί. Είναι ίσως εμφανής η αναφορά στη φιλμογραφία του Γουόνγκ Καρ Βάι, που καταπιάνεται με παρόμοιο θέμα στην Ερωτική Επιθυμία, δηλαδή τον ανεκπλήρωτο έρωτα μεταξύ δυο παντρεμένων. Η ιδεαλιστική επιρροή από τη βουδιστική παράδοση και το αναπόφευκτο κάρμα κυριαρχεί στον ασιατικό κινηματογράφο, παρουσιάζοντας πολλές φορές τους χαρακτήρες ανήμπορους να διαχειριστούν τα συναισθήματα και τις πράξεις τους. (Υπο)κινούμενοι από μια εσωτερική πυξίδα, περνούν χιλιάδες ζωές μέχρι να βρεθούν στον κατάλληλο τόπο, χρόνο και συγκυρία. Αυτό παρουσιάζεται ως In-Yun κατά τη διάρκεια της ταινίας και είναι κάτι που σε αυτή τη ζωή δεν δούλεψε για τη Νόρα και τον Χάε Σουνγκ.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (14.10.23)

Ετικέτες: Έφη Καραχάλιου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Στη σωστή πλευρά της ιστορίας: Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

Επόμενο

Παρεμβάσεις ΔΕ για αξιολόγηση: Συνεχίζουμε την Απεργία/Αποχή κόντρα στην υποταγή της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ

Σχετίζεται με Άρθρα

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/05/2024
0

Έφη Καραχάλιου Όσο συνεχίζουν οι αναπαραστάσεις της δυστοπίας να κυριαρχούν σε μικρή και μεγάλη οθόνη, οι επιτυχημένες μεταφορές βιντεοπαιχνιδιών αποτελούν ένα σχετικά πρόσφατο γεγονός....

ΣυνεχίστεDetails

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας
από Δημήτρης Τζιαντζής
14/01/2024
0

Έφη Καραχάλιου Άλλη μια αισθητικά και αφηγηματικά αταξινόμητη ταινία έρχεται να προστεθεί στο προσιτό πια σινεμά του Γιώργου Λάνθιμου. Το θαυμαστό σύμπαν της Μπέλα Μπάξτερ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Παρεμβάσεις ΔΕ για αξιολόγηση: Συνεχίζουμε την Απεργία/Αποχή κόντρα στην υποταγή της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ

Παρεμβάσεις ΔΕ για αξιολόγηση: Συνεχίζουμε την Απεργία/Αποχή κόντρα στην υποταγή της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ

Κυνική στήριξη στο κράτος-δολοφόνο από το πολιτικό σύστημα

Κυνική στήριξη στο κράτος-δολοφόνο από το πολιτικό σύστημα

Ανατρεπτική Συμμαχία για την επίθεση Μπακογιάννη στη Γιάννα Κούρτοβικ

Ανατρεπτική Συμμαχία για την επίθεση Μπακογιάννη στη Γιάννα Κούρτοβικ

Πανελλαδικό αντικαπιταλιστικό ρεύμα

Πανελλαδικό αντικαπιταλιστικό ρεύμα

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Ακροβασίες 31/5/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.