Αιμιλία Τσαγκαράτου
«Πειραματόζωα» για ακόμη μια φορά οι μαθητές
Για την κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων τις δύο πρώτες μέρες των ενδοσχολικών εξετάσεων του Λυκείου έχουν ακουστεί τα απίστευτα. Η κυβέρνηση μιλά για χάκερς από ασιατική χώρα (!) που συντονισμένα επιτέθηκαν στην πλατφόρμα, με σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Άκης Σκέρτσος, δήλωσε ότι «δεν επιρρίπτει κανείς ευθύνες στην υπηρεσιακή κυβέρνηση, όμως εδώ προκύπτει ανάγλυφα και ο λόγος να έχουμε μια πολιτική κυβέρνηση το συντομότερο δυνατόν, για να διαχειρίζεται, να αναλαμβάνει ευθύνες και να προστατεύει τη λειτουργία του κράτους»!
Το υπουργείο Παιδείας αρνείται να κάνει το αυτονόητο, να επιτρέψει δηλαδή στους εκπαιδευτικούς των σχολείων να βάλουν θέματα, επικαλούμενο τον νόμο που δεν το προβλέπει! Κι όλα αυτά στις πλάτες χιλιάδων μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, που ειδικά για τη Γ΄Λυκείου αποκτά χαρακτήρα ψυχολογικής και σωματικής εξόντωσης μπροστά στο «γολγοθά» των πανελλαδικών.
Η επίθεση είναι πράγματι συντονισμένη. Δεν είναι όμως από τους χάκερς αλλά από τη διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων που επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και μαθητριών. Ένα εκατομμύριο ευρώ έδωσε η ΝΔ για τη δημιουργία της διαβόητης Τράπεζας Θεμάτων, απαίτηση του ΟΟΣΑ σε έκθεσή του κατά παραγγελία της Άννας Διαμαντοπούλου, ως μέσο αξιολόγησης μαθητών, σχολείων, εκπαιδευτικών, με δήθεν «αντικειμενική τεκμηρίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων».
«Η κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων, η αναβολή των εξετάσεων σε αρκετά σχολεία […] δεν έχουν να κάνουν με ένα απλό “τεχνικό πρόβλημα”. Ούτε μόνο αποδεικνύουν ότι η πολυδιαφημισμένη “ψηφιοποίηση του κράτους” δεn λειτουργεί και τόσο καλά. Κυρίως τονίζει την επιμονή της κυβέρνησης σε μια πολιτική που σαρώνει τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, εντατικοποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση», τονίζουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους οι Παρεμβάσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό κίνημα από την αρχή αντιτάχθηκε στη δημιουργία της, γιατί αποτελεί εργαλείο έντασης των ταξικών φραγμών και κατηγοριοποίησης των σχολείων, ως βήμα για την «ελεύθερη επιλογή σχολείου» που είναι διακηρυγμένος στόχος του προγράμματος της ΝΔ. Και φυσικά το πρόβλημα δεν είναι ότι οι μαθητές είναι «πειραματόζωα» και πρέπει απλά να λυθούν τα τεχνικά προβλήματα, όπως λέει σε σχόλιό του για το θέμα το ΚΚΕ. Η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής –βασικοί κόφτες για την προαγωγή και την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ– πρέπει να καταργηθούν. Όπως λέει και το γνωστό σύνθημα, «δεν παίρνει διορθώσεις, αλλά ανατροπή»…