Αιμιλία Τσαγκαράτου
▸Μπλόκα σε σχολεία όλης της χώρας, συνεχίζεται ο αγώνας και στο μέτωπο της αξιολόγησης
Εν μέσω προεκλογικής περιόδου και με την κυβέρνηση μέχρι τελευταία στιγμή να συνεχίζει την επίθεσή της στη δημόσια εκπαίδευση, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα επιμένει να δίνει ανυποχώρητα τη μάχη απέναντι σε αυτή την πολιτική. Σημαντικό στιγμιότυπο της αντιπαράθεσης ήταν το μπλοκάρισμα σε πολλά σχολεία του διαβόητου διαγωνισμού PISA, που είχε προγραμματιστεί για 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια σε όλη τη χώρα.
Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να τρομοκρατήσει εκπαιδευτικούς και γονείς, επιστράτευσε για ακόμα μια φορά τα δικαστήρια που έβγαλαν παράνομες τις στάσεις εργασίας που είχαν προκηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την Τετάρτη 10 Μάη, ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού, με το σκεπτικό ότι πρόκειται για «πολιτική απεργία», αφού αμφισβητεί νόμο του κράτους! Μετά από αυτή την εξέλιξη, πολλά πρωτοβάθμια σωματεία και η ΑΔΕΔΥ προκήρυξαν στάσεις εργασίας για το μπλοκάρισμα των εξετάσεων.
Σε μία ύστατη προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης έστειλε στα σχολεία λίγες ώρες πριν από τη διεξαγωγή του διαγωνισμού κατάπτυστη εγκύκλιο, μνημείο ολοκληρωτισμού, με την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ έλεγε ότι και η απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ ήταν παράνομη, επικαλούμενος τον νόμο 1264!
Παρά την επιστράτευση των δικαστηρίων, τις πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης, ακόμα και την παρουσία αστυνομίας σε γυμνάσιο στο Κερατσίνι, η μαχόμενη εκπαίδευση μετρά μια σπουδαία νίκη, αφού σε πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα ο διαγωνισμός είτε δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου είτε η συμμετοχή ήταν ελάχιστη. Μεγάλη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας, με σαφώς περισσότερα σχολεία να μην συμμετέχουν στον διαγωνισμό από πέρσι.
Ένα άλλο ποιοτικό στοιχείο, ειδικά για την πρωτοβάθμια, είναι οι συζητήσεις των συλλόγων γονέων με τους εκπαιδευτικούς, που οδήγησαν σε αποφάσεις αποχής των παιδιών τους από τον διαγωνισμό σε συνδυασμό με την απεργία των εκπαιδευτικών. Σε σχολεία της δευτεροβάθμιας απείχαν με αποφάσεις τους οι μαθητές. Ο κόσμος της εκπαίδευσης ήταν πιο «υποψιασμένος» από πέρσι, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ο διαγωνισμός, το ίδιο και οι γονείς, ενώ η μάχη αυτή «τροφοδοτήθηκε» και από την αντιπαράθεση που υπάρχει αυτή την περίοδο στα σχολεία για την ατομική αξιολόγηση.
Στην Αττική, λοιπόν, ελάχιστα σχολεία συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Μπλόκα έγιναν σε όλη τη χώρα, από τη Σάμο και την Κέρκυρα μέχρι την Αλεξανδρούπολη, την Κόρινθο, την Κρήτη. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι μόνο 21 διευθυντές (!) δεν μπήκαν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, δίνοντας μια ψεύτικη εικόνα επιτυχίας, αφού τα στοιχεία των σωματείων το διαψεύδουν. Ό,τι δεν κατάφερε η τρομοκρατία και τα δικαστήρια, προσπαθεί να το καταφέρει με τα ψέματα και την παραπληροφόρηση…
Στο μέτωπο τώρα της ατομικής αξιολόγησης, συνεχίζεται η μάχη σχολείο το σχολείο. Οι αξιολογητές χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα, ακόμα και Webex(!) προσπαθούν να είναι πιστοί στον ρόλο που τους έχει ανατεθεί. Όμως έχουμε πολλά παραδείγματα νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που ακόμα και τώρα υπογράφουν την απεργία-αποχή και αρνούνται να υποκύψουν στις πιέσεις. Ο αγώνας συνεχίζεται…