▸Στο πλευρό των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στέκονται οι Παρεμβάσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απαιτώντας τη μονιμοποίησή όλων των νέων συναδελφισσών-ων και τον τερματισμό της ομηρίας τους από το υπουργείο Παιδείας. Σε αυτό το πλαίσιο οι Παρεμβάσεις υπερασπίζονται τον αγώνα των ανθρώπων της εκπαίδευσης για να μην περάσει η ατομική αξιολόγηση. Απευθύνουν κάλεσμα σε Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση αυτή την Παρασκευή 13 Γενάρη στο υπουργείο Παιδείας και σε μαζική συμμετοχή στην τρίωρη στάση εργασίας 11-2 που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ καλώντας και τη ΔΟΕ να πράξει το ίδιο.
Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Π.Ε και Δ.Ε
Σε ομηρία κρατά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ τις/τους νεοδιόριστες/ους με την απειλή της αξιολόγησης. Ενώ έπρεπε τα ΠΥΣΠΕ και τα ΠΥΣΔΕ να τις/τους μονιμοποιήσουν από 18 Αυγούστου, το ΥΠΑΙΘ με προφορικές εντολές και δηλώσεις, χρησιμοποιώντας διατάξεις του ν.4589/2019 του ΣΥΡΙΖΑ, έδωσε οδηγία στις διευθύνσεις να παγώσουν τις αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020, θέτοντας ως προϋπόθεση την εφαρμογή της ατομικής τους αξιολόγησης. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κάλεσε τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος προχώρησαν στη νόμιμη διαδικασία μονιμοποίησης των συναδέλφων/ισσών, να ακυρώσουν τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις και να πράξουν το αδιανόητο, να μετατρέψουν τις/ους μόνιμες/ους συναδέλφισσες/ους σε δόκιμες/ους.
Τίποτα δεν εμποδίζει τις ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ να εκδώσουν ΤΩΡΑ τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων ΩΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ. Όσες ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ αρνούνται να μονιμοποιήσουν τις/τους νεοδιόριστες/ους του ‘20, δεν τους εμποδίζει κάποια υπηρεσιακή υποχρέωση, αλλά επιλέγουν να υπηρετήσουν τη γραμμή του ΥΠΑΙΘ και με δική τους ευθύνη να μπλοκάρουν την αυτονόητη μονιμοποίηση.
Από τη μια το ΥΠΑΙΘ επικαλείται για την καθυστέρηση των μονιμοποιήσεων την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, κάτι που δεν ισχύει μια και πουθενά δεν αναφέρεται ότι αυτή η διαδικασία αποτελεί προαπαιτούμενο. Από την άλλη ο νόμος μπορεί να ξηλώνεται, να χαλαρώνει και να παρακάμπτονται οι διατάξεις του για μονιμοποίηση στη διετία, και αυθαίρετα να γίνεται 3ετία ή ακόμη και 4ετία!
Δηλώνουμε με σαφήνεια ότι δε θα περάσει ο εκβιασμός! Οι συνάδελφοί/ισσές μας δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα για να μονιμοποιηθούν. Πέρασαν από σαράντα κύματα υπηρετώντας χρόνια το δημόσιο σχολείο από τη μια άκρη στην άλλη, σε νησιά, απρόσιτες, ορεινές περιοχές, αγωνίστηκαν με σθένος, συγκρούστηκαν με την προηγούμενη κυβέρνηση αντιδρώντας στο προσοντολόγιο. Με αυτούς τους αγώνες κατακτήθηκαν οι διορισμοί τους και δεν τους χαρίστηκαν από καμία κυβέρνηση.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιχειρούν:
- Να καταστήσουν ομήρους τους νεοδιόριστους συναδέλφους και να τους εκβιάσουν να αποδεχτούν την ατομική αξιολόγηση για να μονιμοποιηθούν.
- Να υποχρεωθεί κάθε νεοδιόριστος/η να υποστεί τον επιθεωρητισμό ενός στρατού από αξιολογητές προκειμένου να αποφανθούν εάν θα γίνει μόνιμος/η ή θα παραμείνει δόκιμος/η.
- Να ασκηθούν αφόρητες πιέσεις στους/στις νέους/νέες συναδέλφισσες/ους ώστε να υπακούσουν στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και ιδιαίτερα στην αξιολόγηση, σκύβοντας το κεφάλι στο νέο σώμα προθύμων διευθυντών/ντριών που σχεδιάζουν να επιλέξουν.
- Να ορθώσουν ένα ακόμα εμπόδιο στην ατέλειωτη διαδρομή προς τη μονιμοποίηση, το οποίο, με μεροληπτικές και υποκειμενικές διαδικασίες, θα μπορεί και να απορρίπτει τη μονιμοποίηση ενός μέρους συναδέλφων και θα θέτει υπό αμφισβήτηση τη μονιμότητα στο δημόσιο γενικότερα.
- Να προσπελάσουν με αυτόν τον τρόπο τη σθεναρή αντίσταση και τον αγώνα διαρκείας που δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στην αξιολόγηση.
Και στο βάθος: γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ
Η κινητοποίηση της Παρασκευής μας αφορά όλες και όλους. Είναι κρίσιμο αγωνιστικό επεισόδιο του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά και του αγώνα για σταθερή και μόνιμη εργασία. Πολύ περισσότερο που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει νέο νομοσχέδιο με θέμα «Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών», παραπέμποντας στην εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, πιθανόν σε ένα μεικτό σύστημα όπου θα συνυπολογίζονται και τα προσόντα, απαξιώνοντας πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχίου, και προσθέτοντας στο αέναο κυνήγι προσόντων έναν ακόμα φραγμό ανταγωνισμού, διαλογής και απόρριψης. Όλοι/ες όσοι/ες εργάζονται θα πρέπει να αποδεικνύουν αδιάκοπα την καταλληλότητα και την εργασιακή τους “επάρκεια”, ανταγωνιζόμενοι/ες ο ένας την άλλη.
Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ με την πολιτική της στο ζήτημα των μονιμοποιήσεων αποκαλύπτει καθαρά τις προθέσεις της συμπληρώνοντας το παζλ που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το προσοντολόγιο. Επιδιώκει την απόλυτη αποσταθεροποίηση των εργασιακών σχέσεων, το αέναο κυνήγι απόδειξης της καταλληλότητας για ελαστική εργασία, για διορισμό, για μονιμοποίηση, για παραμονή στην εργασία… Και όλα αυτά ώστε ο/η εκπαιδευτικός να υποταχτεί στο σχολείο της αγοράς, του ανταγωνισμού, της κατηγοριοποίησης, της δεξιότητας, της άμεσης και έμμεσης ιδιωτικοποίησης, του αυταρχισμού – διοικητισμού και της αντιδημοκρατικής λειτουργίας, του όποιου δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα έχει απομείνει.
Στην εποχή των τεράτων, μόνη αντιπολίτευση είναι οι αγώνες μας!
Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα των νεοδιόριστων συναδέλφων και συναδελφισσών στην ακώλυτη μονιμοποίησή τους. Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μπλοκάρουμε για μια ακόμα φορά την αξιολόγηση.
Απαιτούμε:
- Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
- Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
- Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
- Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
- Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
- Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
- Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
- Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
- Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
Συνεχίζουμε δυναμικά με νέα κινητοποίηση Παρασκευή 13/1, ΥΠΑΙΘ!
Το ΔΣ της ΔΟΕ έχει αποφασίσει ομόφωνα την κινητοποίηση αυτή από 29/12. Το καλούμε επιτέλους να την ανακοινώσει και να κηρύξει στάση εργασίας. Την ίδια απόφαση έχει βγάλει και η ΟΛΜΕ, έχοντας ήδη κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας 11 – 2. Καλούμε η κινητοποίηση να γίνει πανελλαδική, με κατέβασμα στην Αθήνα και με ταυτόχρονες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις όλης της χώρας. Να είμαστε όλες και όλοι εκεί!
Η δουλειά και η ζωή μας δε θα είναι ένα ατελείωτο κυνηγητό αξιολόγησης και βαθμών, δε θα ζούμε με την απειλή και τον εκβιασμό. Διεκδικούμε ένα σχολείο δημοκρατικό, με ισότητα και αλληλεγγύη, ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο με δίχρονη προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση, σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, χωρίς ανταγωνισμούς, αξιολογήσεις και κατηγοριοποίηση, που θα υπερασπίζεται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας και συνεχίζουμε μέχρι τη νίκη!
Θεωρούμε ότι χρειάζεται να συνεχίσουμε με νέα πανελλαδική ημέρα δράσης, με κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις. Καλούμε τις ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ να προχωρήσουν άμεσα στις μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων, όπως οφείλουν.