Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Batman- ο υπερήρωας που είχαμε ανάγκη

17/03/2022
σε Ταινίες-σειρές
Batman- ο υπερήρωας που είχαμε ανάγκη
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Έφη Καραχάλιου

Ο Batman του Matt Reeves αλλάζει ριζικά (και προς το καλύτερο) το κινηματογραφικό σύμπαν της DC.

Υπερηρωικό σινεμά

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Οι υπερήρωες αποτελούν πια σημαντικό κομμάτι του εμπορικού σινεμά τόσο σε οικονομικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο. Τα ελληνικά box office χτυπάνε «κόκκινο» σε υπερθεάματα της Marvel Studios όπως Avengers και Endgame, η οποία έχει χωρίσει το πολυσύμπαν στο οποίο συνυπάρχουν διάφοροι ήρωες(γνωστό ως multiverse) σε διάφορες φάσεις (τώρα βρισκόμαστε στην αρχή της φάσης 4). Η αλήθεια είναι πως ο αντίπαλος της Marvel στα κόμικς, η DC, δεν είχε καταφέρει να αποτυπώσει την επιτυχία της από το χαρτί στην μικρή και μεγάλη οθόνη και κυρίως μετρούσε παταγώδεις αποτυχίες(όπως με το Suicide Squad).

 

Ο άνθρωπος-νυχτερίδα

Αυτή η κατάσταση τείνει να αλλάξει με το Batman του Matt Reeves, ενώ ομολογουμένως η στροφή σε κάτι πιο «ώριμο» και «στιβαρό» κινηματογραφικά ξεκίνησε πέρσι με το Joker και τον Joaquin Phoenix. Μόλις 4-5 χρόνια μετά το Batman του Ben Affleck και άλλη μια ανεπιτυχή μεταφορά του πιο γνωστού ήρωά της μαζί με τον Superman, η DC με το γενικώς πιο σκοτεινό στυλ της κέρδισε το στοίχημα. Ο Robert Pattinson έγινε ένας καταθλιπτικός κροίσος όπως είχε κάνει καλά στο Tenet και παλαιότερα στο Cosmopolis, πέταξε τελείως από πάνω του την ταυτότητα του βρικόλακα για teenagers και με μια σειρά εναλλακτικών επιλογών (The Lighthouse), δείχνει σήμερα την ευρύτητα του υποκριτικού του ταλέντου.

 

Άνισες και άτοπες Nolan-νικές συγκρίσεις

Η ερμηνεία του Pattinson ήταν τόσο καλή που στον τοξικό μικρόκοσμο του ίντερνετ δημιούργησε την τάση για σύγκριση με την επική τριλογία του Nolan και τον Dark Knight του Christian Bale. Ευτυχώς η ταινία έκανε φόκους σε κάποιον άλλο villain αλλιώς δεν θα είχε αποφευχθεί και η σύγκριση με τον τρομερό Heath Ledger. Το σύμπαν του Nolan που ξετυλίχθηκε σε τρεις ταινίες είναι σίγουρα πιο βαρύγδουπο αλλά επικεντρώνεται σε ένα μεγαλύτερο ηλικιακά χαρακτήρα που μοιάζει να έχει πλήρη έλεγχο του χαρακτήρα του τόσο ως vigilante όσο και ως κροίσος, που αποσπά πληροφορίες και με τις δυο ταυτότητες. Ο χαρακτήρας του Pattinson δίνει περισσότερο βάρος στο detective κομμάτι, αντλεί στοιχεία από το neo-noir είδος και έτσι ο Bruce Wayne παρουσιάζεται ως ένα τραυματισμένο και εύθραυστο 25χρονο αγόρι που προσπαθεί με δυσκολία να σταθεί αντάξιο των εγκόσμιων απαιτήσεων, χωρίς ακριβώς να αντιλαμβάνεται την θέση του. Με έναν τρόπο, το γοτθικό περιβάλλον του πύργου των Wayne αντανακλά αυτή την emo διάθεση που είχε ο Tim Burton όταν σκηνοθετούσε τον Ψαλιδοχέρη ή ακόμα καλύτερα τον Batman με τον Michael Keaton. Κάπου εκεί κολλά και ο χαρακτήρας του Πινγκουίνου ως βαρόνου του εγκλήματος ή ακόμα καλύτερα η Selina Kyle γνωστή και ως Catwoman την οποία είχε υπποδηθεί με ένα BDSM τόνο η Michelle Pfeiffer.

 

Η γάτα, o υπηρέτης και ο villain

Ίσως από τις πιο έξυπνες κινήσεις που ανανέωσαν το franchise, να ήταν η παρουσία του the Riddler ως main antagonist του Batman. Με ένα σκοτεινό και gritty τόνο που θυμίζει το Se7en του David Fincher, ο Riddler προσπαθεί με εγκεφαλικό τρόπο να δημιουργήσει πανικό στην Gotham και να ξεμπροστιάσει σε δεύτερο χρόνο τον γόνο των Wayne, πράγμα που κινητοποιεί μια εσωτερική δράση μέσα στην ταινία, πολύ διαφορετική από το πομπώδες μοτίβο εκρήξεων και συγκρούσεων. Σε αυτό το πιο ρεαλιστικό και προσγειωμένο σύμπαν, η Catwoman προσπαθεί να μοιάσει με τον χαρακτήρα της Halle Berry και παρουσιάζεται ως μια ταλαιπωρημένη σερβιτόρα που βοηθά και ίσως ερωτεύεται τον Batman, χωρίς να γίνονται ποτέ ξεκάθαρες οι προθέσεις της. Η Zoe Kravitz κάνει πολύ καλή δουλειά με τον ρόλο, ωστόσο είναι ίσως ο πιο αδύναμος χαρακτήρας της ταινίας που απλά σαγηνεύει τους άντρες. Όσο ελλειπώς διαμορφωμένος ήταν ο χαρακτήρας της, τόσο δόθηκε χρόνος στον Riddler, που πραγματικά αναδείχθηκε ως ένας alt-right ξιπασμένος ψυχοπαθής. Οι δυο πατρικές φιγούρες, ο αστυνομικός Gordon και ο μπάτλερ Alfred, έδωσαν δυο εξίσου καλές ερμηνείες που λειτούργησαν υποστηρικτικά στην κυρίαρχη πλοκή. Σε κάποιο σημείο έγινε η προσπάθεια για πολιτικό σχόλιο με τις εκλογές και την προώθηση της προοδευτικής δημάρχου που είναι κάτι ενδιάμεσο σε Obama και Ocasio-Cortez, ωστόσο αυτό χάθηκε μέσα στα πλαίσια του υπερηρωικού αρχετύπου που επισκίασε τα πάντα.

Επίλογος

Ήταν πραγματικά αναζωογωνητική η συνολική αλλαγή κατεύθυνσης στην DC με βάση την αντιμετώπιση του Batman, πράγμα που αντανακλάται στις περισσότερες πτυχές αυτής της -παραλίγο κουραστικής- τρίωρης ταινίας. Δεδομένου του hype και της πάντα απαιτητικής fanbase, o Matt Reeves αναστοχάστηκε σοβαρά το τι σημαίνει μια υπερηρωική ταινία το 2022 και χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού ή ικανοποίησης των φανατικών, δημιούργησε ένα Batman αρκετά ανθρώπινο, μελαγχολικό και βυθισμένο στα τραύματά του. Γιατί πώς αλλιώς να δικαιολογήσουμε την χρήση των Nirvana με το Something in the way σε ένα τρομερό εσωτερικό μονόλογο του Bruce Wayne;

Ετικέτες: Έφη Καραχάλιου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Τα Σταφύλια της Οργής: H έκδοση του χειρόγραφου

Επόμενο

Κάτω από ξένες σημαίες

Σχετίζεται με Άρθρα

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/05/2024
0

Έφη Καραχάλιου Όσο συνεχίζουν οι αναπαραστάσεις της δυστοπίας να κυριαρχούν σε μικρή και μεγάλη οθόνη, οι επιτυχημένες μεταφορές βιντεοπαιχνιδιών αποτελούν ένα σχετικά πρόσφατο γεγονός....

ΣυνεχίστεDetails

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας
από Δημήτρης Τζιαντζής
14/01/2024
0

Έφη Καραχάλιου Άλλη μια αισθητικά και αφηγηματικά αταξινόμητη ταινία έρχεται να προστεθεί στο προσιτό πια σινεμά του Γιώργου Λάνθιμου. Το θαυμαστό σύμπαν της Μπέλα Μπάξτερ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Κάτω από ξένες σημαίες

Κάτω από ξένες σημαίες

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Aυξήσεις στους μισθούς, χτύπημα της ασύδοτης κερδοσκοπικής μανίας του κεφαλαίου

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Aυξήσεις στους μισθούς, χτύπημα της ασύδοτης κερδοσκοπικής μανίας του κεφαλαίου

Μεγάλο αντιρατσιστικό συλλαλητήριο το Σάββατο 19 Μάρτη

Μεγάλο αντιρατσιστικό συλλαλητήριο το Σάββατο 19 Μάρτη

Μετίν Τουράν: Δεν θα γράφω πλέον ποιήματα για την ειρήνη

Μετίν Τουράν: Δεν θα γράφω πλέον ποιήματα για την ειρήνη

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο
Εργαζόμενοι

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο

Συνέδριο καταγραφής με άδεια καθίσματα και ανύπαρκτη πολιτική αντιπαράθεση για τα καίρια προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου ήταν το 51ο ...

14/05/2025
ΠΕΝΕΝ
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Καμιά δικαστική απόφαση δε σταματά την απεργία – Νέα συγκέντρωση στις 18.30 στη Δραπετσώνα

«Θεοί και (εργοδοτικοί) δαίμονες» έχουν στραφεί κατά της απεργίας που προκήρυξε η ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία τύπου Ro/Ro που ελλιμενίζονται ...

14/05/2025
Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!
Εκπαίδευση

Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!

Ομαλά κυλούν οι φοιτητικές εκλογές ανά τη χώρα, σήμερα 14 Μάη. Οι κάλπες άνοιξαν στις 07.00 το πρωί και θα ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.