Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία Γυναίκα -Φύλο-Σεξιστική βια

Προ των πυλών των Όσκαρ η «εξουσία του σκύλου»

16/02/2022
σε Γυναίκα -Φύλο-Σεξιστική βια, Ταινίες-σειρές
Προ των πυλών των Όσκαρ η «εξουσία του σκύλου»
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Αποξένωση, τοξική αρρενωπότητα, καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, κοινωνικές ανισότητες και φύση βρίσκονται στην καρδιά ενός εποχικού δράματος εξαιρετικού μεν, «βραδείας καύσεως» δε . Η Τζέιν Κάμπιον γίνεται η πρώτη γυναίκα, που διεκδικεί Όσκαρ σκηνοθεσίας για δεύτερη φορά.

Για πρώτη φορά στη σχεδόν εκατονταετή ιστορία του θεσμού των Όσκαρ μια γυναίκα σκηνοθέτης, η Τζέιν Κάμπιον, προτείνεται δεύτερη φορά για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Αυτό, βέβαια, έχει να κάνει πολύ περισσότερο με το πόσο ανδροκρατούμενη παραμένει η κινηματογραφική βιομηχανία και το πώς το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής» στην ισότιμη συμμετοχή των γυναικών και οι προκαταλήψεις παραμένουν ή γκρεμίζονται με αργούς ρυθμούς. Η Νεοζηλανδή σκηνοθέτρια ήταν υποψήφια για το ίδιο βραβείο ξανά πριν τρείς δεκαετίες με το φεμινιστικό μελόδραμα Μαθήματα Πιάνου.

Η Εξουσία του Σκύλου είναι βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Τόμας Σάβατζ, το οποίο κυκλοφόρησε το 1967. Θα μπορούσε να θεωρηθεί εξέλιξη του «Πιάνου», με τα δύο εποχικά δράματα να μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, όπως η έμφαση σε θέματα κοινωνικών ανισοτήτων, αποξένωσης, πατριαρχικών σχέσεων εξουσίας, φύλου, ταυτότητας και καταπιεσμένης σεξουαλικότητας. Η αργόσυρτη κινηματογράφηση της Κάμπιον είναι για μια ακόμα φορά επιβλητική, αναδεικνύοντας την άγρια και σκοτεινή ομορφιά της φύσης, ωστόσο δεν είναι για όλους.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Γιατί να αποκλείει ο φεμινισμός;

Στη Μοντάνα του 1925, ένα πλούσιο ράντσο στη σκιά των βουνοκορφών, διοικείται από δύο αδέλφια-κληρονόμους, έναν σκληροτράχηλο αγροίκο και τον πιο ευγενικό, εκλεπτυσμένο αλλά και πιο «άχρωμο» αδερφό του.

 

Η ταινία της Τζέιν Κάμπιον προηγείται στη «κούρσα» των Όσκαρ με 12 υποψηφιότητες, κάτι που δεν προεξοφλεί ωστόσο τους νικητές

Ο ευαίσθητος αδερφός που διαχειρίζεται την οικονομική πλευρά του ράντσου παντρεύεται μια χήρα, που έρχεται να μείνει στο ράντσο μαζί με τον λεπτεπίλεπτο γιό της ο οποίος σπουδάζει ιατρική. Ο νεαρός είναι θύμα κοινωνικού εκφοβισμού, καθώς η ομορφιά και τα ενδιαφέροντά του διαφέρουν από τα κυρίαρχα πρότυπα αρρενωπότητας. Μέσα σε ένα εξαιρετικά εχθρικό περιβάλλον η Ρόουζ –που κατηγορείται για προικοθηρία από τον μάτσο αδελφό του άντρα της– πνίγει στο ποτό τους φόβους της για το τι μπορεί να συμβεί στην ίδια και τον γιο της.

Απόλυτο φαβορί για το φετινό Όσκαρ Α’ αντρικού ρόλου είναι ο χαρισματικός βρετανός Μπένεντικτ Κάμπερμπατς σε ένα αρκετά διαφορετικό ρόλο από αυτούς που τον έχουμε συνηθίσει. Ο Κάμπερμπατς -στην αρχή τουλάχιστον- είναι η «εξουσία του σκύλου», ένας άντρας που φαινομενικά μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «τοξικής αρρενωπότητας», που όμως καταφέρνει να μην είναι μονοδιάστατος στην ερμηνεία του. Θύτης και ταυτόχρονα θύμα και ο ίδιος των πατριαρχικών σχέσεων. Όπως δηλώνει η πρωταγωνίστρια Κίρστεν Ντανστ: «Είμαστε ακόμα μακριά από μια κοινωνία απαλλαγμένη από το μίσος, αλλά ίσως πιο κοντά από την εποχή που διαδραματίζεται η ταινία». Ένα από τα ταλέντα της Τζέιν Κάμπιον είναι να αποσπά καθηλωτικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, με όλο το καστ να είναι εξαιρετικό και την ταινία να είναι υποψήφια για τα τρία από τα τέσσερα βραβεία ερμηνείας.

Η ταινία είναι παραγωγή του Νέτφλιξ και προβλήθηκε κατευθείαν στην πλατφόρμα. Όπως εξηγεί η δημιουργός του φιλμ, η βιομηχανία των ταινιών σήμερα βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο και είναι σημάδι των καιρών ότι η συνδρομητική τηλεόραση και οι διαδικτυακές πλατφόρμες παρέχουν μεγαλύτερη ελευθερία στους δημιουργούς επιτρέποντάς τους να πειραματιστούν. «Ο παραδοσιακός κινηματογράφος έχει γίνει πολύ πιο συντηρητικός», σημειώνει, εξηγώντας ότι οι περισσότερες μεγάλες ταινίες θυμίζουν περισσότερο προϊόντα που ακολουθούν την πεπατημένη χωρίς καλλιτεχνικές αξιώσεις. Ειρωνικά η ατμόσφαιρα της ταινίας αναδεικνύεται καλύτερα στις μεγάλες αίθουσες παρά στο σαλόνι ή την οθόνη του υπολογιστή.

Δημήτρης Τζιαντζής
Ετικέτες: Δημήτρης ΤζιαντζήςΌσκαρ
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Ουκρανία: Ο -διόλου- τυχαίος θάνατος ενός ομογενή

Επόμενο

Η Μεγάλη Ιδέα του Αντόν Μπεραμπέρ

Σχετίζεται με Άρθρα

Τιμολόγια ρεύματος: Πολύχρωμα ηλεκτροσόκ για τους καταναλωτές

Τιμολόγια ρεύματος: Πολύχρωμα ηλεκτροσόκ για τους καταναλωτές
από Κυριάκος Νασόπουλος
25/05/2025
0

Δημήτρης Τζιαντζής ▸ Εκτόξευση των ληξιπρόθεσμων οφειλών το 2024 στα 3,4 δισ. ευρώ Σε απόλυτη σύγχυση και με τις τσέπες άδειες παραμένουν οι περισσότεροι...

ΣυνεχίστεDetails

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»
από Δημήτρης Τζιαντζής
17/05/2025
0

«Ενωμένοι από τη μουσική», διχασμένοι και φέτος από τη συμμετοχή του Ισραήλ στον διαγωνισμό παρά τη μονομερή καταπάτηση της εκεχειρίας από το καθεστώς Νετανιάχου....

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Η Μεγάλη Ιδέα του Αντόν Μπεραμπέρ

Η Μεγάλη Ιδέα του Αντόν Μπεραμπέρ

Περισκόπιο 18.2

Περισκόπιο 18.2

Ιανός, ο αστεγοδιώκτης

Ιανός, ο αστεγοδιώκτης

Απεργία σε ΕΦΚΑ και ασφαλιστικά ταμεία – «Πάρτε τα νομοσχέδια και φύγετε!»

Απεργία σε ΕΦΚΑ και ασφαλιστικά ταμεία - «Πάρτε τα νομοσχέδια και φύγετε!»

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Ακροβασίες 31/5/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.