Η ανακοίνωση, από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ ιδρυτή της Facebook, για τη μετονομασία της μητρικής εταιρίας από Facebook Inc. σε Meta, έχει προκαλέσει ένα μεγάλο κύκλο αντιδράσεων και συζητήσεων. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αυτή η μετονομασία αντικατοπτρίζει τους στόχους της εταιρείας να ξεκινήσει μία νέα τεχνολογική επανάσταση στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αντίστοιχη με αυτή που προκάλεσε η ίδρυση της το 2004. Ο ίδιος ο Ζάκερμπεργκ παρουσίασε σε ένα συνέδριο εικονικής πραγματικότητας την ιδέα του Metaverse, από το οποίο προκύπτει το όνομα Meta. Το Metaverse θα είναι ένας κόσμος εικονικής πραγματικότητας, όπου οι άνθρωποι θα διαμορφώνουν το άβαταρ τους και τον κόσμο γύρω τους με σκοπό να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, ενώ σε αυτό θα ενσωματώνεται όλο το οικοσύστημα της εταιρίας. Η εταιρία σκοπεύει να υλοποιήσει το κόσμο αυτό σε ορίζοντα δεκαπενταετίας. Αρκετοί υποστηρίζουν πως η μετονομασία της εταιρείας αποσκοπεί στη διαχείριση της κακής φήμης που έχει συσσωρεύσει η εταιρεία το τελευταίο διάστημα, μετά από τις σκανδαλώδεις αποκαλύψεις της Φράνσις Χάουγκεν, πρώην διευθύντριας
προϊόντος της Facebook. Αν και η μετονομασία της εταιρείας προσπαθεί να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας, στην πραγματικότητα δείχνει πως η Χάουγκεν ήταν αρκετά σωστή, όταν έλεγε πως η Facebook είναι μία εταιρία που δρα μονοπωλιακά, χωρίς κανέναν κρατικό ή κοινωνικό έλεγχο, επηρεάζοντας τις ζωές δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Το Metaverse είναι μία ιδέα που προσπαθεί να δώσει μία λύση στο τέλμα που έχει προκύψει στην εξέλιξη των Facebook και Instagram απέναντι στον ανταγωνισμό, εγκλωβίζοντας τον χρήστη στο οικοσύστημα της. Όμως το Metaverse αποτελεί ένα δυστοπικό κερδοσκοπικό όραμα, βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, καθώς η υλοποίηση του απαιτεί δισεκατομμύρια ανθρώπους καθιστούς στην καρέκλα του σπιτιού τους, φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας που θα τους αποκόπτουν πλήρως από τον πραγματικό κόσμο.