Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Dune: Ένα θεαματικό κινηματογραφικό επίτευγμα

25/10/2021
σε Ταινίες-σειρές
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Έφη Καραχάλιου

Η νέα φιλόδοξη μεταφορά του έπους επιστημονικής φαντασίας του Φρανκ Χέρμπερτ στη μεγάλη οθόνη, δια χειρός Ντενίς Βιλνέβ, φαίνεται να κερδίζει το στοίχημα

Το εμβληματικό μυθιστόρημα του 1965 που επηρεάστηκε από το αντιπολεμικό κλίμα της περιόδου, «θερίζει» στα box-office Ελλάδας και εξωτερικού. Ο σαγηνευτικός μύθος της έκπτωτης οικογένειας των Ατρειδών με φόντο τον αμμώδη πλανήτη Αρράκις σημαδεύεται από τα ανταγωνιστικά γεωπολιτικά σχέδια με έπαθλο ένα «μπαχαρικό» που χαρίζει υπερφυσικές δυνάμεις, φαίνεται να καθηλώνει τους φανς και μη της επιστημονικής φαντασίας. Το Dune είναι κάτι παραπάνω από μια καλογραμμένη δραματική αλληγορία για την εξουσία, την καταστροφή της φύσης και τον ιμπεριαλισμό. Είναι ένα ολόκληρο λογοτεχνικό σύμπαν με βάθος και προοπτική. Το κινηματογραφικό εκτόπισμα της ταινίας αρκεί για να θεωρηθεί από την πρώτη στιγμή του ίδιου βεληνεκούς με την τριλογία του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.

Η νέα κινηματογραφική μεταφορά του Dune σπάει την «κατάρα» των προηγούμενων άνισων και αποτυχημένων εγχειρημάτων από μεγάλους σκηνοθέτες, όπως ο Ντέιβιντ Λιντς και ο Αλεχάντρο Χοντορόφσκι. Η βασική πλοκή περιστρέφεται γύρω από τον Πολ Ατρείδη (Τιμοτέ Σαλαμέ), γιο του Δούκα Λίτο, πρόσφατα αναγγελθέντα φεουδάρχη του Αρράκις, ενός πλανήτη πλούσιου σε αποθέματα του Μπαχαρικού, της πιο πολύτιμης ουσίας στον γαλαξία. Ο έλεγχος του πλανήτη όμως προϋποθέτει την απομάκρυνση των προηγούμενων κυρίαρχών του, των Χαρκόνεν, της οικογένειας των δουλοκτητών που πλούτιζε πουλώντας το Μπαχαρικό.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Η σκηνή της απόβασης στον έρημο πλανήτη έχει ευθείες αναφορές με την απόβαση των Αμερικανών στη Μέση Ανατολή την ίδια εποχή που γράφτηκε το μυθιστόρημα και όχι άδικα. Η απόβαση στην Γη της Επαγγελίας και η αποδοχή του Πολ ως Μεσσία που πραγματεύεται η ταινία εφαρμόζει πλήρως πάνω στο ιδεολόγημα της αμερικάνικης κυβέρνησης τη δεκαετία του ’60. Ωστόσο, εδώ κυριαρχεί το μεταφυσικό στοιχείο, οπότε παράλληλα με τη διαδοχή και τη διοίκηση του Αρράκις, ο Πολ κληρονομεί κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις και σαν τραγικός Ατρείδης προσπαθεί να προλάβει το μέλλον πριν καταστραφεί το περιβάλλον.

Η μυσταγωγική κατάβαση στον εσωτερικό κόσμο του πρωταγωνιστή, αποκτά διαστάσεις σαιξπηρικού δράματος, ενώ παράλληλα μαίνεται ένας πόλεμος για το μονοπώλιο του «μπαχαρικού», παρόμοιο μονοπώλιο με αυτό της αποικιοκρατικής Αγγλίας τον 18ο αιώνα με τις Ανατολικές Ινδίες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ταξική διαστρωμάτωση, με διάφορους μικροεμπόρους που προμηθεύονται το «μπαχαρικό» σε χαμηλότερη τιμή του μονοπωλίου να αντιστέκονται ενάντια στους ευγενείς, οι οποίοι βασίζονται σε πληθυσμούς με καθεστώς ημι-σκλαβιάς να το εξορύξουν κάτω από επικίνδυνες συνθήκες.

Η σκηνή της απόβασης στον έρημο πλανήτη έχει ευθείες αναφορές με  την εισβολή των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή

Τα καθηλωτικά πλάνα και η πομπώδης μουσική υπόκρουση δεν αφήνουν πολλά περιθώρια: το έπος των Ατρειδών και η επακόλουθη πτώση θα καταγραφεί με τη δέουσα δραματικότητα. Κάπου εκεί μερικές φορές χάνεται η ισορροπία, ειδικά στο πρώτο μισάωρο της ταινίας όπου ο θεατής εισάγεται στο πρωτόγνωρο περιβάλλον και η πλοκή μοιάζει με εντυπωσιακό τρέιλερ της ταινίας. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σύνθετο το αφηγηματικό πλαίσιο, που η ταινία ως πρώτο μέρος αποτελεί μια εισαγωγή χωρίς δραματική κορύφωση, σαν πρελούδιο του εξίσου ενδιαφέροντος δεύτερου μέρους και, όπως ισχυρίζεται η μυστηριώδης Τσάνι (Ζεντάγια), στη μεγάλη οθόνη, «αυτό είναι μόνο η αρχή».

Ετικέτες: Έφη Καραχάλιου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Φτωχότερη η ποίηση χωρίς τον Γιώργο Κακουλίδη

Επόμενο

Αποχαιρετισμός στον ζωγράφο και σκηνοθέτη Κυριάκο Κατζουράκη

Σχετίζεται με Άρθρα

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη

Fallout: Ο καπιταλιστικός ρεαλισμός στην μικρή οθόνη
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/05/2024
0

Έφη Καραχάλιου Όσο συνεχίζουν οι αναπαραστάσεις της δυστοπίας να κυριαρχούν σε μικρή και μεγάλη οθόνη, οι επιτυχημένες μεταφορές βιντεοπαιχνιδιών αποτελούν ένα σχετικά πρόσφατο γεγονός....

ΣυνεχίστεDetails

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας

Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας
από Δημήτρης Τζιαντζής
14/01/2024
0

Έφη Καραχάλιου Άλλη μια αισθητικά και αφηγηματικά αταξινόμητη ταινία έρχεται να προστεθεί στο προσιτό πια σινεμά του Γιώργου Λάνθιμου. Το θαυμαστό σύμπαν της Μπέλα Μπάξτερ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Αποχαιρετισμός στον ζωγράφο και σκηνοθέτη Κυριάκο Κατζουράκη

Αποχαιρετισμός στον ζωγράφο και σκηνοθέτη Κυριάκο Κατζουράκη

Πέραμα: Έκθετη η κυβέρνηση, «συνένοχοι στο φόνο» Θεοδωρικάκος-Γεωργιάδης

Πέραμα: Έκθετη η κυβέρνηση, «συνένοχοι στο φόνο» Θεοδωρικάκος-Γεωργιάδης

Πρόσφυγες χωρίς τροφή και χρήματα

Πρόσφυγες χωρίς τροφή και χρήματα

Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρετά τη Φώφη Γεννηματά

Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρετά τη Φώφη Γεννηματά

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών
Κοινωνία

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών

Μια μεγάλη καμπάνια αποφάσισαν να οργανώσουν μια σειρά από πρωτοβάθμια σωματεία επιδιώκοντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων εδώ και τώρα, με ...

14/05/2025
Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους
Νεολαία

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους

Γιώργος Μουρμούρης ▸Η Εθνική Στρατηγική για την πρόληψη της βίας των ανηλίκων απαντά σε ένα πρόβλημα που πλάθει στα μέτρα ...

14/05/2025
Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο
Εργαζόμενοι

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο

Συνέδριο καταγραφής με άδεια καθίσματα και ανύπαρκτη πολιτική αντιπαράθεση για τα καίρια προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου ήταν το 51ο ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.