▸Την Κυριακή 27 Ιουνίου είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν οι εκλογές στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ).
Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση, η οποία συμμετέχει με το δικό της ψηφοδέλτιο, καλεί τους εκπαιδευτικούς σε μαζική προσέλευση τόσο στην εκλογική διαδικασία όσο και στη γενική συνέλευση που θα γίνει την Κυριακή 13 Ιουνίου.
Όπως σημειώνει η Κίνηση στην προεκλογική της προκήρυξη, η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας εφαρμόζει την γνωστή παροιμία «ουδέν κακόν αμιγές χειρότερου». «Αξιοποιεί την πανδημία για να καταστείλει τις αντιδράσεις και να περάσει τις πιο αντιδραστικές αλλαγές που έχουν σημειωθεί στην εκπαίδευση», εξηγεί. Αντίθετα, το δικό της κεντρικό σύνθημα είναι «Μαθηματική Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου για όλους».
«Από αυτό το πρίσμα κρίνουμε τις εξελίξεις και τη στάση της διοίκησης της ΕΜΕ. Επειδή πιστεύουμε ότι στυλοβάτες μιας τέτοιας προσπάθειας είναι οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου, θεωρούμε ότι βασική επιδίωξη πρέπει να είναι η στήριξή τους, η αναβάθμιση του ρόλου και της θέσης τους, τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι θέσεις εργασίας, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, η επιμόρφωση και η δυνατότητα συμμετοχής τους στη λήψη κρίσιμων για την Παιδεία αποφάσεων», σημειώνει μεταξύ άλλων η Κίνηση.
«Η ΕΜΕ δεν είναι συνδικαλιστικό σωματείο για να οργανώσει τους αγώνες των εκπαιδευτικών. Έχει όμως την υποχρέωση να στηρίξει τα αιτήματα που συνάδουν με τον βασικό καταστατικό της στόχο τής αναβάθμισης της Μαθηματικής Εκπαίδευσης με το κύρος του ονόματος που το οφείλει στην ιστορία της. Τι κάνει σ’ αυτή την κρίσιμη συγκυρία η ΕΜΕ για τα Μαθηματικά; Διαχειρίζεται τα τρέχοντα καθημερινά ζητήματα λειτουργίας και ψάχνει να βρει τρόπο να γίνουν οι διαγωνισμοί. Τίποτε άλλο!», συμπληρώνει.
Ολόκληρη η εκλογική προκήρυξη της Κίνησης για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση έχει ως εξής:
ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ) έχει κεντρικό της σύνθημα: «Μαθηματική Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου για όλους». Από αυτό το πρίσμα κρίνουμε τις εξελίξεις και τη στάση της διοίκησης της ΕΜΕ. Επειδή πιστεύουμε ότι στυλοβάτες μιας τέτοιας προσπάθειας είναι οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου, θεωρούμε ότι βασική επιδίωξη πρέπει να είναι η στήριξή τους, η αναβάθμιση του ρόλου και της θέσης τους, τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι θέσεις εργασίας, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, η επιμόρφωση και η δυνατότητα συμμετοχής τους στη λήψη κρίσιμων για την Παιδεία αποφάσεων.
Η ΕΜΕ δεν είναι συνδικαλιστικό σωματείο για να οργανώσει τους αγώνες των εκπαιδευτικών. Έχει όμως την υποχρέωση να στηρίξει τα αιτήματα που συνάδουν με τον βασικό καταστατικό της στόχο τής αναβάθμισης της Μαθηματικής Εκπαίδευσης με το κύρος του ονόματος που το οφείλει στην ιστορία της.
Τι κάνει σ’ αυτή την κρίσιμη συγκυρία η ΕΜΕ για τα Μαθηματικά; Διαχειρίζεται τα τρέχοντα καθημερινά ζητήματα λειτουργίας και ψάχνει να βρει τρόπο να γίνουν οι διαγωνισμοί. Τίποτε άλλο!
Η διάλυση της Δημόσιας Παιδείας και οι θέσεις που πρέπει να διατυπώσουμε:
«Ουδέν κακόν αμιγές χειρότερου». Έτσι εφαρμόζει η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας την γνωστή παροιμία. Αξιοποιεί την πανδημία για να καταστείλει τις αντιδράσεις και να περάσει τις πιο αντιδραστικές αλλαγές που έχουν σημειωθεί στην εκπαίδευση.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:
- Αντί να ενισχύσει τα ΑΕΙ με προσωπικό και πόρους, νομοθετεί την ίδρυση ειδικού αστυνομικού σώματος για τη «φύλαξη» των Ιδρυμάτων, παρά τη μαζική αντίδραση των Πανεπιστημιακών δασκάλων και, ασφαλώς, των ίδιων των φοιτητών. Τις σχετικές ανακοινώσεις έκαναν από κοινού οι υπουργοί Παιδείας και «Προστασίας του Πολίτη», (ευφημισμός, όπως ο Ειρηνικός Ωκεανός). Το ΔΣ της ΕΜΕ οφείλει να αποδοκιμάσει αυτόν τον σχεδιασμό χτες!
- Χρησιμοποιώντας τον προσβλητικό χαρακτηρισμό «αιώνιοι φοιτητές», επιδιώκει να κάνει ακόμη πιο δύσκολο το δρόμο για το πτυχίο σε όσους φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους
- Εξισώνει τα πτυχία ιδιωτικών σχολών μη ελεγχόμενης ποιότητας με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, καταργώντας έμμεσα το Σύνταγμα της χώρας. Στο σύστημα πρόσβασης:
- Επαναφέρει βαθμολογικά όρια που θα παίζουν το ρόλο του «κόφτη», ίσως για να συμπληρώσει το δώρο στους ιδιοκτήτες των «κολλεγίων» της προηγούμενης παραγράφου..
Στο Λύκειο
- Η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων ως μέσου αξιολόγησης στις γραπτές εξετάσεις, πέρα από τον ταξικό της χαρακτήρα, διαστρεβλώνει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, μέρος της οποίας οφείλει να είναι η αξιολόγηση. Ενισχύεται η παπαγαλία σε βάρος της κριτικής ικανότητας και η βαθμοθηρία σε βάρος της ανάπτυξης της αγάπης για τα Μαθηματικά.
Η τηλεκπαίδευση
- Το ημίμετρο ανάγκης της τηλεκπαίδευσης αναγορεύεται σε επιτυχημένη καινοτομία, αφήνοντας για άλλη μια φορά στην τύχη τους τα παιδιά των φτωχών οικογενειών που δεν έχουν τα μέσα για τη συμμετοχή, αλλά και οικογενειών της μεσαίας τάξης όταν έχουν περισσότερα του ενός παιδιά.
Με τον τρόπο αυτό, αποστεώνοντας τη διδασκαλία από την ανθρώπινη διάσταση, την εμφανίζουν σαν υπόθεση μετρήσιμων ικανοτήτων, ώστε η επερχόμενη αξιολόγηση να μπορεί να λειτουργήσει με μια επίφαση αντικειμενικότητας.
- Είναι ανάγκη να επισημανθεί ότι στο διάστημα της μακρόθεν διδασκαλίας είναι μεγάλο ζητούμενο, για το τι έχουν κατανοήσει οι μαθητές.. Καμία αξιολόγηση όσο οι μαθητές είναι μακριά από το σχολείο και αναδιάρθρωση της ύλης για επαναδιαπραγμάτευση στην πραγματική τάξη των σημαντικών μαθηματικών ιδεών.
- Ωστόσο η ενίσχυση των σχολείων με τα ηλεκτρονικά μέσα που χρειάζονται, η επιμόρφωση και επιδότηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών για την απόκτηση του απαραίτητου υλικού για χρήση σε περιόδους πραγματικής ανάγκης οφείλει να είναι ένα από τα αιτήματα. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ‘κατόπιν εορτής’, μόνο κλαυσίγελο μπορεί να μας φέρει.
Στην κοινωνία
Είναι απίστευτα τα πλήγματα κατά του ορθολογισμού, κατ’ εξοχήν μαθηματικής ιδιότητας, που προέρχονται από κυβερνητικούς παράγοντες και μεγεθύνονται από τα ΜΜΕ. Καινοφανείς ανοησίες όπως π.χ. ότι 15 μαθητές κινδυνεύουν περισσότερο από 25 σε ένα τμήμα, διπλωματικές αποστάσεις από την ξεκάθαρη θέση κατά της χρήσης του ίδιου κουταλιού στις εκκλησίες, παλινωδίες σχετικά με τα λαμβανόμενα μέτρα, σύγχυση με τις ελλιπείς και ασαφείς στατιστικές καθιστούν ακόμη και τα Μαθηματικά αναξιόπιστα στα μάτια πολλών απλών ανθρώπων.
Η καταστροφική πανδημία αλλάζει τη ζωή όλων μας, αλλά και τον τρόπο σκέψης μας. Οι μαθηματικοί, με τις όποιες διαφορές μας, μπορούμε να παίξουμε ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων των ανθρώπων. Μπορούμε να ενημερώσουμε, να εκλαϊκεύσουμε, να αναδείξουμε τη σημασία των Μαθηματικών και την αξία της μαθηματικής εκπαίδευσης, να αξιοποιήσουμε το αυξημένο ενδιαφέρον των μαθητών μας ώστε να τους διδάξουμε ευκολότερα τη Στατιστική, τις Πιθανότητες, τις γραφικές παραστάσεις, το ρυθμό μεταβολής και τόσα άλλα. Αυτό δεν είναι εύκολο να γίνει ατομικά με αποτελεσματικότητα. Πονάμε για την αδιαφορία της διοίκησης της ΕΜΕ για όλα αυτά. Πονάμε που τον διαγωνισμό «Πυθαγόρας» τον βλέπουν μόνο σαν την κότα με τα χρυσά αυγά (10 € κοστίζει η συμμετοχή και διεξάγεται μόνο σε Ιδιωτικά Σχολεία) και μας αγνόησαν όταν δηλώσαμε έμπρακτα ενεργό διαθεσιμότητα στο να διαχυθούν τα συμπεράσματα του
Διά ταύτα:
Συνάδελφε, υπάρχει ανάγκη να ακουστεί η φωνή σου. Στόχος μας είναι να την βοηθήσουμε να ακουστεί είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε τις θέσεις μας. Σε καλούμε να μας στηρίξεις στις εκλογές της ΕΜΕ, μα περισσότερο σε καλούμε να συμμετάσχεις ενεργά στην προσπάθειά μας για τη βελτίωση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και για την αναβάθμιση του ρόλου των μαθηματικών.
ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κ.Α.Μ.Εκπ. ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΝΙΚΗΣ
[ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΕΜΕ),2021]
α.α. | Ονοματεπώνυμο | Πατρώνυμο | Ιδιότητα |
για το Διοικητικό Συμβούλιο | |||
01 | ΒΑΡΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ | Χαράλαμπος | Δ.Ε. – ΓΙΑΤΡΟΣ |
02 | ΓΕΩΡΓΟΥΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | Νικόλαος | Δ.Ε |
03 | ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
ΦΙΛΑΡΕΤΗ |
Αναστάσιος | ΠΑΝ.ΠΑΤΡ. |
04 | ΚΑΡΑΜΠΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | Χρήστος | Δ.Ε |
05 | ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | Ευάγγελος | Δ.Ε. |
06 | ΚΟΥΡΟΥΚΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ | Άγγελος | Πρ.ΤΡ. ΣΤ.-Ι.Τ |
07 | ΜΑΚΡΗ ΙΩΑΝΝΑ | Κωνσταντίνος | Δ.Ε. |
08 | ΜΑΡΙΝΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ | Κωνσταντίνος | Δ.Ε- ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ |
09 | ΜΑΥΡΕΛΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ (Μάκης) | Ιωάννης | Δ.Ε |
10 | ΝΕΣΤΟΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ | Νέστωρ | ΕΚΠΑ |
11 | ΟΡΦΑΝΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ | Γεώργιος | Δ.Ε. |
12 | ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ (΄Αλκης) | Ανδρέας | Ι.Ε.-ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ |
13 | ΣΙΟΥΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | Κωνσταντίνος | Π.Ε. |
14 | ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΕΛΕΝΗ | Ηρακλής | Δ.Ε. |
15 | ΦΑΚΟΥΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ | Δημοσθένης | Δ.Ε. |
για την Εξελεγκτική Επιτροπή | |||
01 | ΔΡΙΒΑΛΙΑΡΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ | Δημοσθένης | Ι.Ε. |
02 | ΚΟΥΝΙΑΣ ΕΥΣΤΡΆΤΙΟΣ (Στρατής) | Γεώργιος | ΕΚΠΑ |
03 | ΛΥΠΑΣ ΘΑΝΟΣ | Παναγιώτης | Δ.Ε. |
Επεξηγήσεις
ΕΚΠΑ : Καθηγητής Εθνικού& Καπ/κου Πανεπιστήμιου Αθήνας
ΠΑΝ.ΠΑΤΡΩΝ : Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Πάτρας
Δ.Ε. : Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης
Π.Ε : Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ι.Ε. : Ιδιωτική Εκπαίδευση- ΟΙΕΛΕ
Πρ.ΤΡ.ΣΤ-Ι.Τ : Πρ.Τραπεζικό στέλεχος Ιδιωτικού τομέα