Υπό τους ήχους μουσικών οργάνων, τραγούδια και συνθήματα, εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν έξω από το θέατρο «Εμπρός» έσπασαν τους τσιμεντόλιθους, με τους οποίους είχε φράξει η αστυνομία τις εισόδους και ξαναμπήκαν στο ιστορικό κτίριο.
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας, στο πλαίσιο δράσεων κατά της εκκένωσης και υπέρ της επαναοικειοποίησης του ιστορικού κτιρίου, με μικροφωνική, συναυλίες και παρεμβάσεις.
Μια μεγάλη γιορτή για την ανακατάληψη του θεάτρου
Από το πρωί της Κυριακής συνεχίζεται μια πολύχρωμη γιορτή έξω από το χώρο του θεάτρου. Η ορχήστρα των «Support Art Workers» πραγματοποιεί πρόβα με 150 καλλιτέχνες.
Αθήνα | Μαχητικός και γεμάτος ψυχή κόσμος σπάει τις τσιμεντωμένες πόρτες του θεάτρου Εμπρός, υπό την συνοδεία χάλκινων μουσικών οργάνων.
Αλληλεγγύη στους ελεύθερους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους! #antireport pic.twitter.com/GQdWTtL9Sh— alerta_gr (@alerta_gr) May 22, 2021
Το μίσος της για τον πολιτισμό της αλληλεγγύης έδειξε η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας, με την αυταρχική επέμβαση εκκένωσης και σφράγισης με τσιμέντο του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός.
Η ΝΔ αντί για «Εμπρός» πηγαίνει πίσω ολοταχώς
Η κυβέρνηση «τσιμέντωσε» τον χώρο παρουσία της αστυνομίας, καναλιών και εκπροσώπων της ΕΤΑΔ (Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου), στην οποία ανήκει το ιστορικό κτίριο στην περιοχή του Ψυρρή, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως σύγχρονο μουσείο, καθώς υπήρξε το πρώτο τυπογραφείο της χώρας. Η αιφνιδιαστική επέμβαση έγινε χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή συνεννόηση ή ειδοποίηση με τη συνέλευση του Εμπρός που, για υγειο-νομικούς λόγους, είχε προχωρήσει σε προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του χώρου. Πρόκειται για μια καθαρά συμβολική κίνηση που επισφραγίζει την ηχηρή παύση του πολιτισμού όλο αυτό το διάστημα και δείχνει τις πραγματικές προτεραιότητες της κυβέρνησης που είναι να φιμώνει τις ενοχλητικές φωνές και όσους αντιστέκονται.
Ένοχη σιωπή από το υπουργείο Πολιτισμού που είναι υπεύθυνο για το κτίριο
Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός εδώ και μια δεκαετία υπήρξε ένας ανοιχτός, δημόσιος, κατειλημμένος χώρος με διεθνή απήχηση, ελεύθερη πρόσβαση και ανοιχτή δημοκρατική λειτουργία για πάνω από 1.000 επισκέπτες την εβδομάδα και ένα καθημερινό πολύμορφο πρόγραμμα εκδηλώσεων, απευθυνόμενο σε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων με διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές. Από το 2011, εκατοντάδες καλλιτέχνες παρουσίασαν αφιλοκερδώς και με ελεύθερη είσοδο 400 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2.000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 450 συγκροτημάτων, εκδηλώσεις ενίσχυσης αυτοοργανωμένων εγχειρημάτων, κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις.
Τα μέλη της ομάδας του Εμπρός έσπευσαν στον χώρο, αφού έμαθαν για την αστυνομική εισβολή από τα κανάλια για να «σώσουν οτιδήποτε και αν σώζεται» από το υλικό και τις υποδομές. Πολλοί δεν άντεξαν και ξέσπασαν σε δάκρυα, βλέποντας τον αστυνομικό βανδαλισμό σε έναν χώρο στον οποίο είχαν επενδυθεί αμέτρητες ώρες εθελοντικής εργασίας.
Ωστόσο, το ισχυρό κύμα αλληλεγγύης στο αυτοδιαχειριζόμενο εγχείρημα και η άμεση κινητοποίηση δεν άφησε να κυριαρχήσει η απελπισία. Η συνέλευση του Εμπρός και συλλογικότητες του χώρου του πολιτισμού δεν έμειναν άπραγες. Η ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποιήθηκε μπροστά από το κτίριο εξέφρασε τη συμπαράστασή της σε όλους τους χώρους του κοινωνικού κινήματος που αντιμετωπίζουν την εκστρατεία του κράτους για την επιβολή μιας κανονικότητας υποταγής, φόβου, ιδιώτευσης και μαζικής αποβλάκωσης. Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μουσική διαμαρτυρία μπροστά από το θέατρο και έγινε σαφές από όλους ότι το εγχείρημα του Εμπρός δεν τελείωσε και πως θα το ξαναπάρουν στα χέρια τους οι εργάτριες και εργάτες της τέχνης. (update: όπως έκαναν το βράδυ του Σαββάτου) .
Τη συμπαράστασή τους εξέφρασαν δεκάδες συλλογικότητες, κινήσεις και οργανώσεις.
H ΑΝΤΑΡΣΥΑ κατήγγειλε την ακραία αυταρχική και βάρβαρη αντικατάληψη της αστυνομίας. Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή της το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός λειτουργεί εδώ και 10 χρόνια σαν μια πραγματική κυψέλη πολιτισμού, δημιουργίας, αλλά και κοινωνικής δράσης δίνοντας ζωή στο διατηρητέο κτίριο. στου Ψυρρή. «Η εκκένωση έχει έναν και βασικό στόχο, να απαλλαγεί το κέντρο της πόλης από οτιδήποτε παραπέμπει σε αυτοδιαχείριση, σε δραστηριότητες που δεν ανταλλάσσονται ως εμπορεύματα και ειδικά αυτές που αφορούν τον πολιτισμό και την τέχνη. Η τελευταία οφείλει να πουλιέται ακριβά ή αλλιώς να σιωπά» σημειώνει η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα που συνδέει την αυταρχική επιχείρηση με την τουριστικοποίηση και το real estate.
Θέατρο «Εμπρός»: Ο κόσμος έδιωξε ξανά αστυνομία και εργολάβους! (βίντεο)