Έφη Καραχάλιου
Προτάσεις από ταινίες μικρού μήκους που διαγωνίζονται και στα δυο Φεστιβάλ που εξελίσσονται σχεδόν παράλληλα.
Χωρισμένο σε δέκα μέρη, από τις 24 Σεπτεμβρίου μέχρι 3 Οκτωβρίου, το Διαγωνιστικό Τμήμα της 26ης διοργάνωσης των Νυχτών Πρεμιέρας παρουσιάζει τις 47 επικρατέστερες ταινίες μικρού μήκους, που προέκυψαν από τις αρχικές 342(!) συμμετοχές. Παράλληλα, το ιστορικό Φεστιβάλ Δράμας που διανύει τον 43ο χρόνο του, ολοκληρώνεται στις 26 Σεπτέμβρη. Είναι γεγονός ότι οι νέες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους διεκδικούν αποφασιστικά τον δρόμο τους προς τη μεγάλη οθόνη και καταφέρνουν πια να συναντήσουν το κοινό τους, με το τελικό πρόγραμμα να εκπροσωπεί δυναμικά το πιο δημιουργικό κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Παρακάτω αναφέρονται κάποιες προτάσεις ανάμεσα σε ένα γενικά ενδιαφέρον και αξιόλογο πρόγραμμα:
ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΘΡΑΥΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΗ του Θανάση Τσιμπίνη
Δυο άγνωστοι μεταξύ τους άντρες συναντώνται τυχαία, λίγες ώρες πριν καταστραφεί ο κόσμος από ένα μυστηριώδες, ροζ νέφος που έχει απλωθεί μέσα στην πόλη. Δεν υπάρχει τίποτα πριν τη συνάντηση τους και δε θα υπάρχει τίποτα μετά. Οι ήρωες βρίσκονται στον ενδιάμεσο χώρο και αποφασίζουν απλώς να ζήσουν, παρά τη βία που τους ασκεί ο χρόνος.
Μια ενδιαφέρουσα κουίρ ιστορία από τον καιρό της καραντίνας, που συνδέει την επιθυμία για επαφή με το αναπόφευκτο ρήγμα του εγκλεισμού και της απομόνωσης. Με εξαιρετική φωτογραφία και πειραματική, ηλεκτροπόπ διάθεση είναι μια από τις πιο σύγχρονες προτάσεις της φετινής διοργάνωσης.
ΜΕΛΑΤΟΝΙΝΗ του Νίκου Πάστρα
Μια μικρή ερωτική ιστορία με φόντο την ηλεκτρονική μουσική και τις διαταραχές ύπνου.
Ένα κορίτσι που φοβάται ότι θα πεθάνει αν κοιμηθεί συναντά ένα ναρκοληπτικό αγόρι σε ένα «άγρυπνο» πάρτυ. Με λιτή κινηματογραφική γλώσσα και έντονα μπάσα, εξερευνάται η οικειότητα και η επικοινωνία, μέσα από ένα βίωμα που μοιάζει τόσο μα τόσο γνώριμο.
ΟΤΑΝ ΓΕΛΑΩ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ του Ντάνιελ Μπόλντα
Ένα έφηβο κορίτσι πιστεύει ότι δεν βλέπει ποτέ όνειρα, η πως απλώς δεν τα θυμάται. Στη διάρκεια όμως μιας μέρας, που είναι μόνη στο σπίτι, ο χρόνος θα περάσει σαν σε όνειρο. Κι όταν ανοίξει τα μάτια της, θα συνειδητοποιήσει πως η πραγματικότητά της, έξω απ’τον άδειο κόσμο των ονείρων της, είναι ένας κόσμος πολύ ομορφότερος από όσο πίστευε.
Υπό τους γνώριμους ήχους του the Boy, η υπαρξιακή αγωνία ενός κοριτσιού που δεν ονειρεύεται γίνεται μια θαυμάσια συνθήκη προκειμένου να αποτυπωθούν τα όρια της οικειότητας, της φιλικής και ερωτικής αγάπης αλλά και της αναδυόμενης (ομο)σεξουαλικότητας. Ένα απόγευμα, ένα δεύτερο κορίτσι και ένα σπίτι στο κέντρο αρκούν προκειμένου να γίνουν τα όνειρά της πραγματικότητα.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ (ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ) της Ζακλίν Λέντζου
Η Σοφία βρίσκεται πάλι σε πανικό. Το Σύμπαν αποφασίζει να επικοινωνήσει μαζί της. Άλλος ένας διάλογος με τον κόσμο. Μια πλανητική συμφωνία για τον Άρη, όπου οι άνθρωποι ονειρεύονται ξύπνιοι κι αγωνίζονται για την αγάπη.
Ο τρόπος με τον οποίο ένα κορίτσι έρχεται σε επαφή με κοσμικά όντα, μετατρέπεται σε μια έντονα λυρική και εξωπραγματική συνθήκη. Ο λιτός κινηματογραφικός λόγος που επιλέγει η Ζακλίν Λέντζου και το ονειρικό μοντάζ δημιουργούν ένα σπάνιο δείγμα κινηματογράφου και μια διαγαλαξιακή ελεγεία της αγάπης.
ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ ΜΑΝ του Αλέξανδρου Σκούρα
Ένας πατέρας έχει απαγάγει την κόρη του. Χωρίς αρκετά λεφτά, ταξιδεύουν με το αυτοκίνητο προσπαθώντας να φτάσουν όσο πιο μακριά γίνεται.
Ο Μάκης Παπαδημητρίου πρωταγωνιστεί σε μια τρυφερή ιστορία για την αγωνιώδη προσπάθεια ενός πατέρα να δει την κόρη του, που καταλήγει να αποτίει φόρο τιμής στην άσβεστη, γονεϊκή αγάπη.
MADONNA F64.0 του Σταύρου Μαρκουλάκη
Μετά από μια σημαντική χειρουργική επέμβαση, η Μαρία επιστρέφει στο οικογενειακό της σπίτι για να ανακάμψει, ζώντας με τη μητέρα της, την αδερφή της και ένα νεογέννητο μωρό. Ενώ το σώμα της Μαρίας αρχίζει να θεραπεύεται, μια βαθιά κρυμμένη επιθυμία της αρχίζει να βγαίνει στην επιφάνεια. Η Μαρία θέλει να έρθει κοντά στο μωρό, και αυτό δημιουργεί σοβαρή απειλή για την «ασφάλεια» του οικογενειακού σπιτιού.
Μια αφοπλιστική απεικόνιση της ελληνικής πραγματικότητας, μέσα από μια ηρωίδα σε διαδικασία (φυλο)μετάβασης. Οι ρευστές έννοιες της σεξουαλικότητας και της γονεϊκότητας περιπλέκονται με τον ρατσισμό και την μισαλλοδοξία. Το αθώο πρόσωπο της Μαρίας μπροστά στον Γολγοθά της αγίας, ελληνικής οικογένειας την καθιστά σχεδόν τραγικό πρόσωπο. Απόλυτα ταιριαστός ο αιθέριος ήχος από το τραγούδι της Melentini.
Περισσότερες πληροφορίες: aiff.gr