Παντελής Τσεσμετζής, μέλος Δικτύου Ανυπότακτων Γονιών
Την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση του Δικτύου Ανυπότακτων Γονιών (www.anypotaktoigoneis.blogspot) για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και το ρόλο του γονεϊκού κινήματος στη διεκδίκηση του σχολείου των αναγκών και των δικαιωμάτων μας.
Οι εισηγήτριες/ές από τα εκπαιδευτικά περιοδικά Σελιδοδείκτης, Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική Λέσχη αναφέρθηκαν στις μεταρρυθμίσεις που επιχειρεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις κατευθύνσεις των ΟΟΣΑ-ΕΕ. Στη πλούσια συζήτηση που ακολούθησε ιδιαίτερες αιχμές αποτέλεσαν η αξία του κινήματος ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, η αξία της αγωγής που εξοβελίζεται στοχευμένα από την άρχουσα τάξη από την εκπαίδευση, η ανάγκη αποκάλυψης του στόχου των μέτρων που λαμβάνει η κυβέρνηση για το νέο Λύκειο καθώς παρουσιάζεται ως θετική εξέλιξη.
Τέλος, διαπιστώθηκε η αναγκαιότητα να συνενωθούν οι προσπάθειες του εκπαιδευτικού, του γονεϊκού και του μαθητικού κινήματος στην κατεύθυνση της σκιαγράφησης και διεκδίκησης του σχολείου των αναγκών και των δικαιωμάτων της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Συγκεκριμένα, προτάθηκε η δημιουργία κοινών επιτροπών αγώνα αρχικά για τη διεκδίκηση της εγγραφής όλων των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία και στη συνέχεις για το σύνολο των αιτημάτων.
Η πραγματοποίηση της εκδήλωσης σηματοδότησε την θέληση και την ανάγκη ενίσχυσης του αγωνιστικού εκπαιδευτικού μετώπου από γονείς που συναντηθήκανε στους κοινούς αγώνες ενάντια στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στα εκπαιδευτικά κενά, στην υποχρηματοδότηση, τη διάλυση της ειδικής αγωγής και τη συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης, από γονείς που δώσανε τη μάχη κατά του φασισμού και της ξενοφοβίας και υπερασπιστήκανε τα δικαιώματα των μαθημάτων προσφύγων, του κάθε διαφορετικού, της όποιας μειονότητας.
Το επόμενο διάστημα προσπαθούμε για την συγκρότηση κοινών επιτροπών αγώνα με την συμμετοχή όλων των μερών των εκπαιδευτικών κοινοτήτων και των βαθμίδων της εκπαίδευσης δημιουργώντας ένα ευρύτερο κέντρο αγώνα βαθιά ‘’δεμένο’’ με την κοινωνία.