Σε σκάνδαλο ολκής αναδεικνύεται (και) η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η πώληση της οποίας στους Ιταλούς ολοκληρώθηκε με τυμπανοκρουσίες κατά την επίσκεψη του ιταλού πρωθυπουργού Π. Τζεντιλόνι αυτή την εβδομάδα. Καταρχήν, από τα 45 εκατομμύρια που είναι επισήμως το τίμημα, οι αγοραστές τελικά είναι αμφίβολο εάν θα πληρώσουν έστω και ένα ευρώ: Γύρω στα 20-25 εκατ. υπολογίζεται η υπάρχουσα ρευστότητα την οποία κληρονομούν, πάνω από 10 είναι το πρόστιμο που «φόρεσαν» στο Δημόσιο με την αιτιολογία της ζημιάς που υπέστησαν όταν οι πρόσφυγες είχαν κλείσει τη γραμμή της Ειδομένης και κάτι άλλα …ψιλά αφορούν κάποιες άλλες εκκρεμότητες.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι η συμφωνία πώλησης προέβλεπε τη διαγραφή χρέους ύψους 692 εκατ. ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, η οποία και επισημοποιήθηκε με δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησεως —όπως, άλλωστε, και το πέρασμα του «φεσιού» αυτού στο Δημόσιο, δηλαδή στους φορολογούμενους, που θα κληθούν να πληρώσουν για να τηρηθούν οι όροι των μνημονίων και να είναι ευχαριστημένοι οι επενδυτές, οι οποίοι ξεμπερδεύουν με την υπόσχεση ότι θα επενδύσουν 400-500 εκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου.
Μόνο που κι αυτό (όπως και όλα τα προηγούμενα) θα κληθεί να το πληρώσει ο κοσμάκης μιας και, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, επίκειται μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων στα τρένα, ώστε να καλυφθούν οι διάφορες «τρύπες» που έχουν προκύψει. Πρακτικά, λοιπόν, οι Ιταλοί όχι απλώς έδωσαν πενταροδεκάρες για να πάρουν τον σιδηρόδρομο (όπως οι Γερμανοί τα αεροδρόμια), αλλά στην πράξη τους πληρώσαμε κιόλας. Να, λοιπόν, γιατί τρέχουν και οι Γάλλοι κι οι Κινέζοι να ψωνίσουν στην Ελλάδα, κάνοντας λόγο για πολύ μεγάλη ευκαιρία!