Από τη δημοσιογραφία των συμφερόντων στην πληροφόρηση των εταιρικών συμφερόντων. Οι αλλαγές που επήλθαν τα τελευταία χρόνια στο επάγγελμα της δημοσιογραφίας έχουν άμεση σχέση με τη μετατόπιση των συμφερόντων που εκφράζουν τα ΜΜΕ και οι ιδιοκτήτες τους. Δεν πρόκειται απλά για τα φερέφωνα, τους υπαλληλίσκους των οικονομικών συμφερόντων, τους υποταγμένους στους εργοδότες τους. Αυτού του είδους η άσκηση δημοσιογραφίας ξεκίνησε επί εκσυγχρονισμού στα μέσα της δεκαετίας του ’90, εκτοπίζοντας σταδιακά την παραδοσιακή και μετατόπισε το κέντρο βάρους της ενημέρωσης από την κοινωνία στην ενημέρωση και την προπαγάνδιση των κάθε είδους συμφερόντων.
Σήμερα διαπιστώνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Τα όσα εκπέμπουν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς για τις Σκουριές, την πρωτοφανή μόλυνση του Σαρωνικού, το Ελληνικό όλοι οι σαλτιμπάγκοι, καλοταϊσμένοι και χορτασμένοι προ χρόνων ενσωματωμένοι δημοσιογράφοι, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την ενημέρωση. Δεν μεταδίδουν γεγονότα, δεν καταγράφουν πραγματικότητες, δεν προπαγανδίζουν θέσεις καμουφλάροντας το σχόλιο πίσω από ερωτήματα ή σοφιστείες. Απλώς εκτοξεύουν τις πληροφορίες τις οποίες τους δίνουν γραφεία Τύπου ή επικοινωνιακές ομάδες, ντύνοντας τες με τα δικά τους σχόλια και το δικό τους…συναίσθημα. Στην ουσία αυτό που παράγουν είναι ένας ανούσιος πληροφοριακός θόρυβος από τον οποίο προκαλείται σε όσους προσλαμβάνουν τις πληροφορίες ακούσια, αποστροφή θολή, άμορφη και συγκεχυμένη.
Αυτού του είδους η δημοσιογραφία είναι επιβεβλημένη σε όλα τα Μέσα και media μιας και τα στελέχη που καθορίζουν το τι και το πως θα δημοσιευθεί, μεταδοθεί, προβληθεί έχουν εκπαιδευτεί στη δημοσιογραφία υπέρ των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων. Η νεότερη γενιά των δημοσιογράφων στην πλειονότητα της όχι μόνο δεν γνωρίζει να παράγει ενημέρωση αλλά ούτε και θέλει. Δεν υπάρχει πια καμία απολύτως αίγλη στο επάγγελμα του δημοσιογράφου, ούτε φυσικά και οι απολαβές, χρηματικές και ηθικές, που πριν 25 χρόνια ήταν μια καλή αιτία.
Όλα τα παραπάνω γράφονται εν είδει απάντησης στο ερώτημα που τέθηκε την περασμένη εβδομάδα. Γιατί σήμερα να θέλει να γίνει κάποιος δημοσιογράφος; Είναι ένας εύκολος δρόμος για να ενταχθεί σε ένα εταιρικό γκρουπ και να μεταφέρει τις πληροφορίες που του δίνουν, συνήθως χωρίς καν να πληρώνεται για αυτό.