Ακρίτας Καλούσης
▸Με μια μοναδική σύμπνοια των ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισαν να σύρουν τον κλάδο των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) στη συμμετοχή του στην αξιολόγηση των σχολείων.
Γιατί περί συμμετοχής στην αξιολόγηση πρόκειται η απόφαση για «ενιαία κείμενα» που θα καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί στους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων τους. Έτσι μια θέση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του Γαβρόγλου για «καλή αξιολόγηση» γίνεται κτήμα του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Ενώ λοιπόν διεξάγονται Γενικές Συνελεύσεις (ΓΣ), στις οποίες υποτίθεται θα τεθούν όλα τα παραπάνω ζητήματα για συζήτηση ώστε η ΓΣ των προέδρων το Σάββατο 21/10 να αποφασίσει, πρόκριναν την απόφαση από το ΔΣ της ΟΛΜΕ χωρίς να συζητήσει ο ίδιος ο κλάδος. Δεν τόλμησαν ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ και ΠΑΜΕ να θέσουν την κοινή τους θέση για «ενιαία κείμενα» στις ΓΣ και στη ΓΣ των προέδρων. Εξάλλου τα «ενιαία κείμενα» όποιας μορφής (ΣΥΝΕΚ-ΠΑΜΕ) σε προηγούμενο χρόνο είχαν τεθεί σε ΓΣ και απορρίφθηκαν και τώρα επιβάλλονται δια της πλαγίας οδού.
Η απόφαση αυτή αθωώνει τη ΔΑΚΕ και τις ΣΥΝΕΚ που με πραξικόπημα προσπάθησαν να επιβάλουν την αντίληψή τους για την αξιολόγηση και δεν συνέχισαν την Απεργία/Αποχή (Α/Α) τον Οκτώβρη του 2021. Αθωώνει όσους αρνήθηκαν πεισματικά να συνεχιστεί και να συντονιστεί η Α/Α από τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΕΛΜΕ σε κόντρα τόσο με την κυβερνητική πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ όσο και σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και συνεχίζουν να αρνούνται τον συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων. Η επιλογή που κάνουν σε αυτή τη συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι. Το δίδυμο του κυβερνητικού συνδικαλισμού επιδίωκε εδώ και δύο χρόνια να υιοθετηθεί αυτή η θέση της «καλής αξιολόγησης» λειτουργώντας ως μακρύ χέρι της κυβέρνησης και των πολιτικών της επιλογών στην εκπαίδευση.
Το ΠΑΜΕ δεν πιστεύει ότι μπορεί να δοθεί η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και γι’ αυτό επιλέγει τη συντεταγμένη συμμετοχή σε αυτήν. Δεν πιστεύει στη δυναμική των πρωτοβάθμιων σωματείων, την προκήρυξη Α/Α από αυτά. Την ίδια ώρα, ενώ στηρίζει την Α/Α στα πρωτοβάθμια σωματεία για τους μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές, δεν το κάνει για την αυτοαξιολόγηση και προτιμά να συνταχθεί με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό των ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ.
Υπάρχει αναγκαία απάντηση και αυτή δεν είναι άλλη από την Α/Α απ’ όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Η Α/Α ήταν και είναι η μοναδική μορφή αυτή τη στιγμή που, από την μέχρι τώρα εμπειρία, αποδείχτηκε ικανή να σταματήσει την αξιολόγηση και συγκρούεται με την κυβέρνηση. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση την πήγε στα δικαστήρια να τη βγάλει παράνομη. Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί με την ίδια μορφή αγώνα σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της, γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν. Δεν υπάρχει κανείς μαχόμενος εκπαιδευτικός που δεν αντιλαμβάνεται πως η αξιολόγηση του σχολείου, όπως και οι νέες ιεραρχικές δομές των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, προωθούν την ατομική αξιολόγηση μέσα στα σχολεία.
Μαζί με την Απεργία-Αποχή δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου με απεργιακές κινητοποιήσεις.