Το μακρινό 2005 η θερινή καμπάνια του ΕΟΤ είχε τίτλο «Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα». Ένα σλόγκαν «ώριμο τέκνο» της «ισχυρής Ελλάδας» των Ολυμπιακών Αγώνων, της καπιταλιστικής κερδοφορίας που «έτρεχε» με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, της επέκτασης στα Βαλκάνια. Και όμως, ήδη από τότε το σύνθημα του ΕΟΤ είχε προκαλέσει θυμηδία, καθώς η Ελλάδα του «μύθου» επισκίαζε την «άλλη» Ελλάδα, την ευρύτερη, αυτή των χαοτικών ανισοτήτων, των έντονων αντιθέσεων, των πρώτων προειδοποιητικών κραδασμών της επερχόμενης θύελλας.
Δεκαεπτά χρόνια μετά, με τη λαίλαπα των μνημονίων να έχει μεσολαβήσει ωθώντας –μεταξύ άλλων δεινών– δεκάδες χιλιάδες νέους στη μετανάστευση για να γλιτώσουν από την ανεργία, και με το δόγμα «επιχειρηματικότητα uber alles» να κυριαρχεί, το παλιό σλόγκαν του ΕΟΤ ήρθε να θυμίσει ένα tweet του πρωθυπουργού που βλέπει στην Ελλάδα «καταπληκτική ποιότητα ζωής» και προεξοφλεί την επιστροφή των νέων στη χώρα, αν εξασφαλιστούν «καλή εργασία και καλές απολαβές».
Πρόκειται, βέβαια, για τον πρωθυπουργό της ίδιας κυβέρνησης που, όταν δεν κυνηγούσε νέους στις πλατείες, εδραίωνε μέσω του νόμου Χατζηδάκη συνθήκες εργασίας «τύπου Jumbo», πλήττοντας κυρίως τους νέους εργαζόμενους. Άλλωστε, η Ελλάδα καταγράφει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό νεανικής ανεργίας στην Ευρώπη, πίσω μόνο από την Ισπανία.
Προφανώς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για μια ακόμη φορά δεν είχε στο μυαλό του τους νέους της πραγματικής ζωής, της εργασίας και της ανασφάλειας, αλλά στελέχη επιχειρήσεων και γόνους επιχειρηματικών οικογενειών, όπως όταν προ εβδομάδων έφερνε ως παράδειγμα «brain gain» την επιστροφή στην Ελλάδα τέκνου επιχειρηματικής οικογένειας των Ιωαννίνων. Είναι άλλωστε και οι μόνοι που –μαζί με το κυβερνητικό επιτελείο– ζουν τον μύθο τους στην Ελλάδα.