Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Στη ζούγκλα της ασφάλτου: Μια Ferrari που βρυχάται

31/01/2022
σε Κοινωνία
Στη ζούγκλα της ασφάλτου: Μια Ferrari που βρυχάται
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Γιώργος Κουβίδης*

▸ Τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών

Κάθε χρόνο 1.350.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στο οδικό δίκτυο από τροχαίες συγκρούσεις και πολλοί περισσότεροι αποκτούν μια μόνιμη αναπηρία. Παρά την προσπάθεια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), οι κυβερνήσεις στη συντριπτική τους πλειοψηφία αρνούνται να λάβουν μέτρα και οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί εξακολουθούν να αυξάνονται. Κυρίως στις φτωχές και μέσου εισοδήματος χώρες, αυτές που αποτελούν τις «αναδυόμενες αγορές» για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Από το 2000 ήδη, το τροχαίο τραύμα παγκόσμια για όλες τις ηλικίες ανήκει στα 10 πιο συχνά αίτια θανάτου, ενώ σήμερα αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες από 5 έως 29 ετών.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Και όλα αυτά από ένα αίτιο που σύμφωνα με τον ΠΟΥ είναι προβλέψιμο και κατά συνέπεια μπορεί να προληφθεί!

Σε πλανητικό επίπεδο εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς πως αυτά που συνέβησαν και συμβαίνουν στη χώρα μας: διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου, αποδιοργάνωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μηδενική ή ελάχιστη ανάπτυξη δικτύων σταθερής τροχιάς στις πόλεις, άρνηση ανάπτυξης δικτύων εναλλακτικής μετακίνησης (ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι), έμπρακτη αμφισβήτηση ακόμα και της πεζή μετακίνησης (κατεστραμμένα ή ανύπαρκτα πεζοδρόμια, μετατροπή τους parking) δεν αποτελούν ελληνική ιδιαιτερότητα αλλά κοινή εξέλιξη σε πάρα πολλές χώρες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο επιθετικούς-χωροκατακτητικούς κλάδους. Και φυσικά δεν είναι μόνον η αυτοκινητοβιομηχανία. Το πλέγμα συμφερόντων είναι τεράστιο με εταιρείες γίγαντες, κατασκευαστικές, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές, αλλά και πολύ μικρότερες, από τα συνεργεία μέχρι τα «ειδικευμένα» δικηγορικά γραφεία, τα κέντρα αποκατάστασης και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, συγκροτούν ένα γιγαντιαίο μπλοκ προώθησης της μηχανοκίνησης με αιχμή το ΙΧ.

Γι’ αυτούς το τροχαίο τραύμα αποτελεί παράπλευρη απώλεια αυτού του μοντέλου ανάπτυξης. Απώλεια αποδεκτή/προσχεδιασμένη που μετασχηματίζεται σε πηγή κέρδους και ανάπτυξης μιας σειράς επιχειρήσεων γύρω-μετά απ’ αυτό.

Για εμάς, θύματα ή εν δυνάμει θύματα, αποτελεί πηγή οδύνης και διαρκούς βασανισμού. Μιλάμε για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που είτε θα χάσουν έναν δικό τους ή θα επιζήσουν μετά από σοβαρό τραυματισμό.

Εδώ και χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία, με προεξάρχουσα τη γερμανική, στηρίζει τη διαφημιστική της πολιτική στην επιθετικότητα, στις μεγάλες επιταχύνσεις και τελικές ταχύτητες. Στη χώρα μας το 2018, η επίσημη διαφήμιση της BMW X2 έλεγε: «ΓΙΝΕ Ο ΚΥΝΗΓΟΣ ΟΧΙ ΤΟ ΘΗΡΑΜΑ»*. Φυσικά o καθένας δεν μπορεί να αγοράσει μια BMW. Δεν μπορεί να ανήκει στην κατηγορία των κυνηγών, μοιραία αφού πρέπει να μετακινείται εντάσσεται στη δεύτερη κατηγορία των θηραμάτων.

* Η διαφήμιση διακόπηκε με παρέμβαση του συλλόγου μας

Η άποψη πως το οδικό δίκτυο αποτελεί ζούγκλα δεν είναι μόνο μια διαπίστωση του καθημερινού χρήστη του. Αποτελεί και επίσημη θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο η δήθεν προστασία που παρέχει στους «κυνηγούς» τίθεται ξανά και ξανά σε αμφισβήτηση: χθες μια Ferrari που βρυχάται κατάπιε τον οδηγό της, προχθές μια Porsche 911 έκανε το ίδιο, λίγο παραπίσω μια Cayenne εξαΰλωσε τέσσερα άτομα για να αναφέρουμε ελάχιστα.

Η μείωση της μέσης ταχύτητας στο δίκτυο της κυκλοφορίας κατά 5% σημαίνει μείωση κατά 30% των θανατηφόρων τροχαίων λέει ο ΠΟΥ. Ένα άμεσο και χωρίς κόστος μέτρο που θα έσωζε εκατοντάδες χιλιάδες ζωές είναι τόσο δύσκολο να γίνει αποδεκτό; Φυσικά και είναι δύσκολο, ιδιαίτερα τη σημερινή περίοδο, με τα τρομακτικά ποσοστά ανεργίας παγκόσμια η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει πέσει πολύ χαμηλά στο χρηματιστήριο αξιών του συστήματος.

Και το κριτήριο κάθε απόφασης είναι αυτό που κωδικοποιούν ως «ανάπτυξη» και όχι η «προστασία της ανθρώπινης ζωής». Η ασυμβατότητα ανάμεσα στα δύο γίνεται φανερή με ποτάμια αίματος στους δρόμους.

*Πρόεδρος Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα

Ετικέτες: ΆρθραΓιώργος ΚουβίδηςΤροχαία
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

ΑΝΤΑΡΣΥΑ Σερρών: Αποχαιρετισμός στον σύντροφο Πέτρο Κριτομάνη

Επόμενο

ΣΥΡΙΖΑ: Ένας αρχηγός, μία γραμμή, δύο οργανωτικά σχέδια

Σχετίζεται με Άρθρα

Ο Τσίπρας θα σώσει τον ελληνικό λαό ως Μεσσίας;  

Ο Τσίπρας θα σώσει τον ελληνικό λαό ως Μεσσίας;   
από Γιάννης Ελαφρός
06/06/2025
0

Δημήτρης Γρηγορόπουλος

ΣυνεχίστεDetails

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή
από Δημήτρης Τζιαντζής
01/06/2025
0

Γιώργος Τσαντίκος

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
ΣΥΡΙΖΑ: συναίνεση και κυβερνητική εφεδρεία

ΣΥΡΙΖΑ: Ένας αρχηγός, μία γραμμή, δύο οργανωτικά σχέδια

Δεν είναι λάθος, είναι σκοταδιστική εκστρατεία στα σχολεία – Ανακοινώσεις ΝΑΡ και Παρεμβάσεων για το «αγέννητο παιδί»

Δεν είναι λάθος, είναι σκοταδιστική εκστρατεία στα σχολεία - Ανακοινώσεις ΝΑΡ και Παρεμβάσεων για το «αγέννητο παιδί»

Πορτογαλία: Η µάχη των… µεταρρυθµίσεων και η «αυτοκτονία» της Αριστεράς

Πορτογαλία: Η µάχη των… µεταρρυθµίσεων και η «αυτοκτονία» της Αριστεράς

Ακροβασίες 29/1/2022

Από σπόντα (29.1)

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;
Κίνημα

Γιατί θα βαδίσω προς τη Γάζα;

Όσο το ιστιοφόρο Madleen του Στολίσκου της Ελευθερίας πλέει για να σπάσει τον ισραηλινό ναυτικό αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας -κάτω ...

07/06/2025
Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 7-8 Ιουνίου

Σκληροί με τον λαό, σούζα στους ολιγάρχες Τα στραβά μάτια έκαναν κυβέρνηση και κράτος στις προκλήσεις των μεγαλο-ιδιοκτητών των ομάδων ...

07/06/2025
Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου
Δικαιώματα

Καρδίτσα: Ποτάμι αλληλεγγύης στους δρόμους-αναβολή στη δίκη των αστυνομικών-βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Αναβολή πήρε την Πέμπτη 5/6 στην Καρδίτσα η δίκη των έξι αστυνομικών, οι οποίοι διώκονται για τον άγριο ξυλοδαρμό και ...

07/06/2025
Ακροβασίες 7/6/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 7/6/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

07/06/2025
Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 7/6/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

07/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.