Κυριάκος Νασόπουλος
▸ Ψηφίστηκε το βράδυ της Τετάρτης στην βουλή, με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ, η τροπολογία της κυβέρνησης για την «σωτηρία» των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).
Η οποία όπως συνηθίζεται ήταν μέσα σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την… «περιστολή του λαθρεμπορίου». Μεταξύ άλλων προβλέπει την «εθελούσια» έξοδο 2.000 από τους περίπου 5.500 συνολικά εργαζόμενους μέσα σε δύο χρόνια. Αυτό, νομοτελειακά, θα οδηγήσει σε δεκάδες «λουκέτα» καταστημάτων.
Επίσης περιλαμβάνει την πρόσληψη συμβασιούχων οκτάμηνης διάρκειας καθώς και την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου με συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα «κατά παρέκκλιση από την ισχύουσα στην επιχείρηση επιχειρησιακή ΣΣΕ ή από τον γενικό Κανονισμό Προσωπικού ΕΛΤΑ ή από οποιαδήποτε άλλη επιχειρησιακή συμφωνία, ιδίως ως προς τις αποδοχές των νεοπροσλαμβανόμενων». Παράλληλα, υπάρχει και «δικλίδα ασφαλείας» καθώς αναφέρεται ότι σε περίπτωση που και πάλι προκύψει «πλεονάζον προσωπικό», θα μεταφερθεί σε άλλους φορείς του δημοσίου, «χωρίς να διατηρείται τυχόν διαφορά αποδοχών».
Ο αρμόδιος υπουργός Κ. Πιερρακάκης, παρουσιάζοντας την τροπολογία αλλά και το συνολικό σχέδιο «διάσωσης» στην αρμόδια επιτροπή της βουλής σημείωσε σε δραματικούς τόνους ότι «τα ΕΛΤΑ είναι στο παρά ένα». Παράλληλα, προανήγγειλε την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ καθώς και την κρατική χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ με ακόμη 149 εκατ. ευρώ για κάλυψη της καθολικής υπηρεσίας μέχρι το 2018, την οποία οφείλει να πληρώσει όποιος φορέας υποχρεώνεται να φτάνει σε κάθε γωνιά της επικράτειας. Και για την οποία βέβαια δεν έχουν πληρώσει ποτέ ευρώ «τσακιστό» οι ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου.
Τέλος επισφράγισε και τυπικά την υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν τα ΕΛΤΑ, καθώς η θεωρητική υποχρέωση να παραδίδουν το γράμμα την επόμενη μέρα (χ+1) μετακινείται σε τρεις μέρες μετά (χ+3). Όπως πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης η είσοδος… στρατηγικού επενδυτή θα γίνει «όταν θα έχει ολοκληρωθεί αυτό το πλάνο μετασχηματισμού και άρα όταν τα ΕΛΤΑ θα έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία».
Ο στρατηγικός επενδυτής θα βρει λοιπόν τα ΕΛΤΑ όπως ακριβώς τα ονειρεύεται, με πολύ λιγότερους και χαμηλά αμειβόμενους εργαζόμενους, λιγότερα καταστήματα και χωρίς καμία υποχρέωση προσφοράς ποιοτικών υπηρεσιών.