Νιάρχος Νιαρχάκος*
Οι αναμενόμενες ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές, ο ρόλος των ΕΔΧ (ταξί) και των εταιριών διαμεσολάβησης (UBER, BEAT, κ.α.) εντάχθηκαν σε ένα νομοσχέδιο που ορίζει συνολικά το τοπίο στο χώρο των μεταφορών και προωθεί καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Οι σχετικές με τα ταξί διατάξεις του νομοσχεδίου καταδεικνύουν την πλήρη ταύτιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τις αντιλαϊκές επιδιώξεις της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν καταργεί τους νόμους 4070/12, 4093/12 και 4199/13 που επιτρέπουν την εισβολή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις επιβατικές μεταφορές και την υφαρπαγή με πειρατικό τρόπο μεταφορικού έργου από τους αυτοαπασχολούμενους, αλλά στην πράξη νομιμοποιεί τη δράση τους. Παράλληλα, το νομοσχέδιο επιβάλλει στους αυτοαπασχολούμενους εξοντωτικά πρόστιμα και τους αφαιρεί το δικαίωμα προσφυγής σε δευτεροβάθμια όργανα.
Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις, οι αυτοαπασχολούμενοι μη έχοντας εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του ΣΑΤΑ και βλέποντας καθημερινά το μεροκάματο να μειώνεται, αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Συγκροτήθηκε από τα κάτω και με το νέο αίμα του κλάδου να πρωτοστατεί, πρωτοβουλία αντίστασης στην λαίλαπα των πολυεθνικών που λυμαίνονται το χώρο. Η μαζική απήχηση στους συναδέλφους σε συνδυασμό και με τις κινητοποιήσεις των επιτροπών ταξί (ΠΑΣΕΒΕ) και η πίεση που άσκησαν οδήγησαν τη διοίκηση του ΣΑΤΑ στη προκήρυξη στάσης εργασίας και σε πορεία στο Υπουργείο Οικονομικών. Πίεση επίσης ασκήθηκε και στην ηγεσία της Τροχαίας που επιτέλους προχώρησε σε ελέγχους και κλήσεις σε αυτοκίνητα της UBER.
Για όλους εμάς που ζούμε δουλεύοντας ταξί ο δρόμος της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων έρχεται μέσα από τη συλλογική δράση και διεκδίκηση. Μαζί με τον κόσμο της εργασίας να ζητήσουμε ένα καλύτερο μέλλον.
*αυτοαπασχολούμενος στο ταξί μέλος ΝΑΡ-ΑΝΤΑΡΣΥΑ