Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος»
▸Αναζήτηση «ενόχων» μεταξύ των φαντάρων μετά τις καταγγελίες και την επιθεώρηση
Η μεγάλη δημοσιότητα που έλαβαν οι καταγγελίες στρατιωτών για τις συνθήκες που επικρατούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων (ΚΕΝ) Καλαμάτας (στρατόπεδο Παπαφλέσσα), υποχρέωσαν τον Διοικητή της Διεύθυνσης Στρατιωτικών Σχολών και Εκπαίδευσης (ΔΙΣΕΚΠ), υποστράτηγος Αναστάσιο Δημουλά να πραγματοποιήσει επίσκεψη. Με επιστολή του προς την Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων, φαντάρος σημειώνει ότι επιχειρείται να μεταφερθούν ευθύνες στους στρατιώτες και δίνει το… ρεπορτάζ:
«Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης δεν έμεινε ικανοποιημένος από όσα διαπίστωσε και προχώρησε σε παρατηρήσεις σε αξιωματικούς του 9ου Συντάγματος Πεζικού. Την ίδια ώρα, προκαλεί έντονο προβληματισμό η πληροφορία ότι στη συνέχεια κλήθηκαν στο γραφείο υψηλόβαθμου αξιωματικού στρατιώτες και στους οποίους αποδόθηκαν ευθύνες για τη δημοσιότητα που πήραν οι καταγγελίες. Ωστόσο, τα ουσιαστικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Ποιος ευθύνεται για το δίκτυο ύδρευσης από αμίαντο; Ποιος ευθύνεται για τις καταγγελίες σχετικά με την ποιότητα του φαγητού και τα περιστατικά μαζικής ασθένειας στρατιωτών; Γιατί υπήρχαν αναφορές για ελλείψεις σε φάρμακα και διαγνωστικά τεστ; Γιατί η εκπαίδευση συνέχιζε να πραγματοποιείται τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας, παρά τις εισηγήσεις στελεχών για αλλαγή του ωραρίου ώστε να προστατευθούν οι νεοσύλλεκτοι από την έντονη ζέστη; Παράλληλα, τίθενται ερωτήματα για τον τρόπο χορήγησης αδειών και για καταγγελίες περί άνισης μεταχείρισης στρατιωτών. Απαιτούμε οι καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας να μην αντιμετωπίζονται με την αναζήτηση “ενόχων” μεταξύ των στρατιωτών, αλλά με πλήρη διερεύνηση των περιστατικών και με σαφείς απαντήσεις στα ζητήματα που έχουν τεθεί. Αυτό είναι που περιμένει η κοινή γνώμη και, κυρίως, οι ίδιοι οι στρατευμένοι και οι οικογένειές τους».
Επιβεβαιώνει το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) αυτή την καταγγελία; Απαγορεύεται ή όχι η εκδίκηση του προϊσταμένου εις βάρος των υφισταμένων του, ναι ή όχι; Είναι δυνατόν μετά από τόσες καταγγελίες, από τόσους φαντάρους, χαμηλόβαθμα στελέχη και γονείς, να στρέφονται αξιωματικοί εναντίον κάποιων στρατιωτών, με βάση την πολιτική ταυτότητα που τους αναγνωρίζουν;
Η αυταρχική αυτή πρακτική αποδεικνύει ότι δεν θέλεις να λύσεις τα προβλήματα, αλλά επιδιώκεις να τιμωρήσεις για να καταστείλεις την τίμια και αξιοπρεπή στάση φαντάρων. Και φυσικά οι καταγγελίες δεν θα σταματήσουν, αφού τα προβλήματα, η αυθαιρεσία και η ευνοιοκρατία υπέρ των βυσμάτων της ΝΔ και με συγκεκριμένη γεωγραφική προέλευση είναι καθεστώς.
Συνάδελφοι, πρέπει να διεκδικήσουμε ασφαλείς και αξιοπρεπείς συνθήκες στράτευσης, σεβασμό των δικαιωμάτων του φαντάρου πολίτη με στολή. Το Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος» είναι στο πλευρό των αγωνιζόμενων φαντάρων και απαιτεί την άμεση παρέμβαση της ιεραρχίας.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 20-21 Ιουνίου 2026













