Μάνθος Κυριακόπουλος
▸Μέσα στην εβδομάδα, η καρδιά και η ιστορία της εκπαίδευσης χτύπησαν στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, όπου εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και αλληλεγγύη έστειλαν μήνυμα ανυποχώρητο αγώνα κόντρα στον αυταρχικό και τις αντιδραστικές πολιτικές της κυβέρνησης.
Με αίσθημα νίκης αλλά και συνέχισης του αγώνα, που θα φέρει την επιβεβαίωσή της, δικάστηκε την Τρίτη 20/5 η εκπαίδευση. Στα πρόσωπα της Χρύσας Χοτζόγλου και της Σοφίας Καψαλάκη, «δασκάλες με Δ κεφαλαίο» όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, για εκδίκαση οριστικής αναστολής της αργίας η πρώτη και ακρόαση με την απειλή σε δυνητική αργία η δεύτερη.
Παράλληλα, το πρωί της Παρασκευής 23/5 πραγματοποιήθηκε έξω από την Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής συγκέντρωση αλληλεγγύης στην εκπαιδευτικό Ευαγγελία Τριανταφύλλου, η οποία παραπέμφθηκε σε πειθαρχικό με το ερώτημα της δυνητικής αργίας επειδή ζήτησε τη δημιουργία επιπλέον τμήματος στο σχολείο όπου είναι διευθύντρια , αίτημα για το οποίο υπήρχαν αντικειμενικοί λόγοι και προϋποθέσεις. Ωστόσο αντί για την ικανοποίηση ενός αιτήματος που θα βελτίωνε την παιδαγωγική διαδικασία στο σχολείο της, η εκπαιδευτικός έλαβε κλήση σε πειθαρχικό.
Σε αναμονή των οριστικών αποφάσεων, η Χρύσα Χοτζόγλου παραμένει στο σχολείο της! Η σύγκρουση δυο κόσμων καλά κρατεί. Από την μία η κυβέρνηση εξοργισμένη επίσπευσε τις διαδικασίες, επιδιώκοντας να ανατρέψει την προσωρινή διαταγή και από την άλλη το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης της κοινωνίας και των μαχόμενων εκπαιδευτικών που πλημμύρισε τους δρόμους. Αυτό το τείχος προστασίας και διεκδίκησης του δημόσιου σχολείου, η φωνή της κάθε μαθήτριας και μαθητή. Αποστομωτική και η απάντηση της Σοφίας Καψαλάκη στην ακρόαση, όταν της ζητήθηκε εξειδίκευση στη δημόσια διοίκηση ως προϋπόθεση να βγει δημόσια και να υπερασπιστεί το δικαίωμα του μαθητή της. «Από θέση αρχής και συνείδησης αυτό έπρεπε να κάνω και θα το ξαναέκανα».
Σε αναμονή των οριστικών αποφάσεων, η Χρύσα Χοτζόγλου παραμένει στο σχολείο της
Από θέση αρχής λοιπόν, ενάντια στην αξιολόγηση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, του απεργιακού δικαιώματος, της μονιμότητας. Πάει καιρός άλλωστε που κατακτήθηκαν τα παραπάνω με μάχες απέναντι στον επιθεωρητισμό, τις ντιρεκτίβες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα εξεταστικά, την ελαστική εργασία ακόμα και στην επιστράτευση και τις διαθεσιμότητες.
Η αντιπαράθεση από πλευράς του κράτους βασισμένη σε πρωτοσέλιδα συστημικών εφημερίδων και δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης για νομοθετικές ρυθμίσεις στον πειθαρχικό κώδικα και απολύσεις δημόσιων υπαλλήλων, μεγιστοποιούν και τη σημασία της νικηφόρας έκβασης μπροστά στο κύμα χιλιάδων πειθαρχικών διώξεων σε όλη την εκπαίδευση.
Ο αγώνας αυτός δεν μπορεί να υποταχθεί! Η ανταπόκριση εκατοντάδων εκπαιδευτικών στα αγωνιστικά καλέσματα, μαζί και το στραπάτσο του υπουργείου Παιδείας στις εξετάσεις τύπου PISA, αναδεικνύει και την ανάγκη αντεπίθεσης με απεργία. Η συναίνεση της πλειοψηφίας σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση αυταρχισμού της κυβέρνησης και του υπουργείου θα σπάσει επιβάλλοντας εκπαιδευτικό lockdown. Αυτή είναι και η πρόταση στις γενικές συνελεύσεις, ανοίγοντας την βεντάλια των αιτημάτων για μισθούς, σταθερή δουλειά και δικαιώματα, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και εμπορευματοποίηση των κοινωνικών υπηρεσιών-αγαθών, τους εξοπλισμούς και τη φοροληστεία.
Η εμπειρία του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος είναι μεγάλη, έχει και το νήμα και το κουβάρι να συνδέσει τις κραυγές της Παλαιστίνης με τη λαοθάλασσα των Τεμπών και τα αιτήματα για οξυγόνο και ζωή που τους κλονίζει πολιτικά. Αυτά περιλαμβάνει η απεργιακή πρόταση, όσες απειλές και αξιολογήσεις κι αν τάξει ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση.
«Επιβάλλεται να δοθούν νέες απαντήσεις με ουσιαστικές ενέργειες, στην πολιτική του υπουργείου και της κυβέρνησης της ΝΔ. Αυτοί χρησιμοποιούν το μόνο μέσο που διαθέτουν, τον ακραίο αυταρχισμό και τις διώξεις εναντίον όποιου/ας μάχεται για να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο. Σ’ αυτήν τη συνεχιζόμενη επίθεση οφείλει και ο κλάδος να αντιπαραθέσει απεργιακές δράσεις και κινητοποιήσεις ακόμη και μέσα στις εξετάσεις. Οι δράσεις αυτές οφείλουν να είναι αντίστοιχες της έντασης της επίθεσης που δεχόμαστε στην εκπαίδευση, την εργασία και την κοινωνία! Αγωνιζόμαστε για την προστασία και τη βελτίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, παλεύουμε για τους/τις μαθητές/τριες μας και τους γονείς τους! Θέλουμε ένα δημόσιο σχολείο ποιοτικό και ανοικτό για όλους κι όλες δίχως αποκλεισμούς και σχολική εγκατάλειψη από τις συνεχείς εξετάσεις, το καθεστώς αναμορφωτηρίου, την τρομοκράτηση και από τη φτώχεια», αναφέρουν οι Παρεμβάσεις.
Ο χρόνος, οι εργαζόμενοι και η κοινωνία δεν γυρίζουν πίσω σε μαύρες εποχές, ανοίγουν δρόμους, τους βαδίζουν, χειραφετούνται. Ο δρόμος της ανατροπής και της σύγκρουσης έχει ανοίξει εδώ και καιρό από τη μαχόμενη εκπαίδευση και τα σωματεία, τους μαχόμενους υγειονομικούς που δεν πάνε πίσω από την «ίδια την ζωή». Αυτός ο δρόμος είναι που θα σηματοδοτήσει και την πραγματική δικαίωση της Χρύσας, της Σοφίας, της Ευαγγελίας και των χιλιάδων διωκόμενων στην εκπαίδευση.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 24-25 Μαΐου