Γιώργος Παυλόπουλος
Η κυβέρνηση, πολλά ΜΜΕ και οι γνωστοί «αναλυτές» προσπαθούν ήδη, για μια ακόμη φορά, να θολώσουν τα νερά μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Το κάνουν δε γνωρίζοντας πως έτσι κι αλλιώς οι δρόμοι και οι πλατείες θα πλημμυρίσουν από κόσμο και οργή, θα δονηθούν από το σύνθημα «Κάτω οι Δολοφόνοι» – ελπίζοντας πως μπορεί να χάσουν μια μάχη, αλλά τελικά θα κερδίσουν τον πόλεμο.
«Δεν ξεκαθαρίζει τις αιτίες», μας λένε, επειδή κάνει λόγο για «πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου» – έστω κι αν είναι απολύτως σαφές πλέον ότι το αρχικό κυβερνητικό αφήγημα περί της ευθύνης των ελαίων σιλικόνης και των άλλων ρευστών στις μηχανές δεν έστεκε. Για τον λόγο αυτό, προσθέτουν, πρέπει να περιμένουμε την «ανεξάρτητη δικαιοσύνη» και την ετυμηγορία της – έστω κι αν ουδείς έχει αμφιβολία με ποιανού το μέρος είναι.
Ο Π. Μαρινάκης, από την πλευρά του, προτίμησε συνειδητά να χρεώσει στην κυβέρνηση που εκπροσωπεί τον ρόλο του «ηλίθιου», προκειμένου να γλιτώσει την κατηγορία της συνενοχής σε ένα προμελετημένο έγκλημα. Το έκανε ισχυριζόμενος, με βάση και μια έκφραση του πορίσματος, ότι αυτή ακριβώς η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός της ήταν «παρατηρητές» και δεν έδιναν εντολές τις κρίσιμες στιγμές, άρα δεν ευθύνονται ούτε για το «μπάζωμα» ούτε για οτιδήποτε άλλο. Για να επιμείνει, παράλληλα, στη θεωρία ότι το βράδυ της 28ηςΦεβρουαρίου 2023 «συναντήθηκαν μοιραία ανθρώπινα λάθη με σωρεία χρόνιων παθογενειών», με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και αρκετοί άλλοι να μην ανακάμψουν ποτέ από τα βαριά τραύματα.
Ο Π. Μαρινάκης προτίμησε συνειδητά να χρεώσει στην κυβέρνηση που εκπροσωπεί τον ρόλο του «ηλίθιου», προκειμένου να γλιτώσει την κατηγορία της συνενοχής σε ένα προμελετημένο έγκλημα
Σε αυτό το φόντο, το κονκλάβιο της σκοτεινής προπαγάνδας και παραπληροφόρησης κάνει σαν να μην άκουσε ορισμένες από τις διαπιστώσεις της επιτροπής που δεν χωρούν παρερμηνειών. Ανάμεσά τους, εκείνες που κάνουν λόγο για χρόνια υποχρηματοδότηση και αποψίλωση των σιδηροδρόμων από το απολύτως αναγκαίο για την ασφαλή λειτουργία τους προσωπικό εξαιτίας των μνημονίων. Μνημονίων τα οποία, για να μην ξεχνιόμαστε, επιβλήθηκαν από την ΕΕ και φέρουν την υπογραφή όλων των κυβερνήσεων της τελευταίας 15ετίας – με ορισμένα, μάλιστα, στελέχη τους να δηλώνουν επανειλημμένως ότι εάν δεν ήταν οι Βρυξέλλες, όλα τα μέτρα που περιείχαν θα έπρεπε να έχουν επινοηθεί και εφαρμοστεί από τις ελληνικές κυβερνήσεις.
Ακόμη, λοιπόν, κι αν δεχτούμε ότι η νυν κυβέρνηση και ο επικεφαλής της πρέπει να απαλλαγούν λόγω «ηλιθιότητας», τίποτα δεν μπορεί να τους ξεπλύνει από τις βαριές και εγκληματικές ευθύνες που τους βαραίνουν. Κι αυτό είναι κάτι που ισχύει και για τις προκατόχους της.
Όλους όσοι, δηλαδή, έχουν σφραγίσει ανεξίτηλα την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (και όχι μόνο). Την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη διάλυση μεγάλου μέρους του προς χάρη των κοστοβόρων αυτοκινητόδρομων και των «εθνικών εργολάβων». Το ξεπούλημα και την υποθήκευση της περιουσίας του λαού, με τα Υπερταμεία. Την οργιώδη, βαθιά και οργανική διαπλοκή με το μεγάλο κεφάλαιο που δεν σταμάτησε ποτέ να κερδίζει και να επιδοτείται. Τις συστηματικές απόπειρες συγκάλυψης των ανομιών και των εγκλημάτων τους σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, όπως και για πολλούς ακόμη, αυτή η μάχη δεν μπορεί και δεν πρέπει να τελειώσει εδώ. Η αντιπαράθεση οφείλει να κλιμακωθεί, με τον λαό στο τιμόνι και το πεδίο της να παραμείνει στους δρόμους και τις πλατείες, στους χώρους δουλειάς και τις γειτονιές, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια – και όχι στις κλειστές αίθουσες, τους διαδρόμους και το καφενείο της Βουλής.
Γιατί μόνο έτσι μπορεί να κερδηθεί και ο πόλεμος, να τιμήσουμε τους νεκρούς μας και να ξαναβρούμε τις ζωές μας.
Καταπέλτης η έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: Ένα προαναγγελθέν έγκλημα