Η επανακρατικοποίηση της «South Western Railway», που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική Βρετανία, από την κυβέρνηση των Εργατικών, έγινε κάτω από το βάρος της εκκωφαντικής αποτυχίας της πρωτοπόρου στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων Μ. Βρετανίας, την πατρίδα του Θατσερισμού και της «ελεύθερης αγοράς». Το κράτος ανέκτησε τη λειτουργία των υποδομών και μέχρι το 2027 θα ανακτήσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού έργου από τις πολλές ιδιωτικές εταιρείες που είχαν υπογράψει συμβόλαια χρήσης του δικτύου.
Είναι προφανές ότι το βρετανικό κράτος θα επιχειρήσει να εξυπηρετήσει με άλλο τρόπο τα καπιταλιστικά συμφέροντα, όπως κάθε αστικό κράτος, που… σέβεται τον εαυτό του (πολιτική προμηθειών, τιμολογιακή πολιτική, προτεραιότητες επενδύσεων κλπ). Γι αυτό και το κίνημα, θα πρέπει, να συνεχίσει την πάλη του για να αποτρέψει την πολιτική της επιχειρηματικότητας-ανταποδοτικότητας, επιβάλλοντας ασφαλείς και αξιοπρεπείς συγκοινωνίες όσο αυτό είναι δυνατό.
Από αυτό όμως το σημείο, μέχρι το να επιμένεις στο σχήμα «τι δημόσιο-τι ιδιωτικό», όπως κάνει ο Ριζοσπάστης με σχόλιό του την Πέμπτη 29/5, υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση. Όταν αναγνωρίζεις ότι ο λόγος της κρατικοποίησης είναι «τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το βρετανικό δίκτυο, χάνοντας διαρκώς σε δημοφιλία, εξαιτίας καθυστερήσεων, ατυχημάτων, υψηλού κόστους κλπ» και καταλήγεις τελικά να καταγγέλλεις το σκοτάδι της …επανακρατικοποίησης, καταντάς θλιβερός απολογητής του υπάρχοντος των ιδιωτικοποιήσεων.
Το ταξικό εργατικό κίνημα στην Ελλάδα θα παλέψει για άμεση καταγγελία των συμβάσεων με την Hellenic Train και όλες τις ιδιωτικές εταιρείες, με όποια μορφή (εργολαβίες, παραχωρήσεις κλπ), χωρίς αποζημίωση, με εργατικό έλεγχο, ενάντια στην απελευθέρωση των αγορών της ΕΕ και την ανταποδοτική, επιχειρηματική λειτουργία του κράτους, για αποκλειστικά δημόσιες, ποιοτικές, ασφαλείς συγκοινωνίες για τον λαό.