Φοίβος Κακαμανούδης
▸ Συγκέντρωση σωματείων και φοιτητικών συλλόγων στη Hellenic Train
Συνέχεια των κινητοποιήσεων με συγκέντρωση σωματείων στη Hellenic Train, «μπάζωμα» και της προανακριτικής για Τριαντόπουλο, νέες αποκαλύψεις και το βλέμμα στραμμένο στο νέο γύρο αγώνων είναι το σκηνικό που διαμορφώνεται στην υπόθεση των Τεμπών, στον απόηχο της ιστορικής απεργίας της 28ης Φλεβάρη.
Το νήμα των αγώνων κράτησε η συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στα γραφεία της Hellenic Train. Πρωτοβάθμια σωματεία, φοιτητικοί σύλλογοι και συλλογικότητες βρέθηκαν έξω από τα γραφεία της εταιρείας απαιτώντας την εκδίωξη της χωρίς αποζημίωση και δημόσιο σιδηρόδρομο υπό εργατικό έλεγχο για τον λαό και τη νεολαία. Πολλές διμοιρίες των ΜΑΤ με κλούβες και άλλες αστυνομικές δυνάμεις είχαν παραταχθεί για να προστατεύσουν την ιταλική εταιρεία! Στη συγκέντρωση χαιρέτησαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι των σωματείων ΣΕΦΚ (Νίκος Πελεκούδας), ΣΕΡΕΤΕ (Δημήτρης Παπαδάκης), ΣΕΠΕ «Κ. Σωτηρίου» (Κώστας Τουλγαρίδης), Α’ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (Τάσος Ιωαννίδης) και οι Γιάννης Μαρίνης μέλος ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, Δημήτρης Τζαμουράνης μέλος ΔΣ ΕΚΑ, όπως και εκπρόσωποι των φοιτητικών συλλόγων Φυσικού και Οικονομικού. Οι ομιλητές κατήγγειλαν ότι η εταιρεία επιδοτήθηκε και φέτος με 61 εκ. ευρώ, ενώ απαίτησαν, για ακόμα μια φορά, να τιμωρηθούν οι ένοχοι για το έγκλημα των Τεμπών αλλά και για την επιχείρηση συγκάλυψης που ακολούθησε. Στο στόχαστρο ακόμα έθεσαν τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα αυτό και γεννάνε «νέα Τέμπη». Στο στόχαστρο βρέθηκε η πολιτική που φέρνει ακρίβεια, φτώχεια, πολέμους, περιστέλλει τα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες, στερεί το οξυγόνο.
Την περασμένη βδομάδα, που πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από κλαδικές απεργίες (Υγεία 19/3, ΟΤΑ 21/3 αλλά και εκπαίδευση 21/3), τα σωματεία, οι σύλλογοι που διοργάνωσαν την παραπάνω συγκέντρωση και οι δυνάμεις της ταξικής πτέρυγας και της αντικαπιταλιστικής και κομμουνιστικής αριστεράς καλούσαν κάθε σωματείο και κάθε συλλογικότητα, να υιοθετήσουν το αίτημα για άμεση διακοπή της σύμβασης με τη Hellenic Train και για δημόσιο, ενιαίο, ασφαλή σιδηρόδρομο και να πάρουν μέρος με το δικό τους τρόπο στην κινητοποίηση. Δυστυχώς το κάλεσμα αυτό βρήκε στον «τοίχο» των δυνάμεων του παραδοσιακού υποταγμένου συνδικαλισμού αλλά και του ΠΑΜΕ.
Το αίτημα της κατάργησης της ιδιωτικοποίησης, για δημόσια τρένα στο προσκήνιο
Την ίδια ώρα νέες εξελίξεις έρχονται στο φως σε σχέση με τη τραγική κατάσταση του ΟΣΕ αλλά και το σχέδιο συγκάλυψης που ακολούθησε τη σύγκρουση των τραίνων. Συγκεκριμένα ακόμα 6 δείγματα προστέθηκαν στη δικογραφία της εν λόγω υπόθεσης, τα οποία επιβεβαιώνουν την ύπαρξη υδρογονανθράκων (ξυλόλιο κ.α.), που πιθανόν να ευθύνονται για την έκρηξη μετά τη σύγκρουση. Το γεγονός αυτό αναδεικνύαν επί μήνες χημικοί μηχανικοί και πραγματογνώμονες αλλά τέτοιες υποθέσεις αντιμετωπίζονταν σαν σενάρια συνωμοσίας… Ακόμα, στον «αέρα» βγήκαν νέα ηχητικά από επικοινωνίες εργαζομένων την 28η Φλεβάρη του 2023 (και από άλλες μέρες). Ηχητικά, τα οποία όπως και αν θέλει να τα παρουσιάσει μερίδα των κυρίαρχων ΜΜΕ, ενισχύοντας το αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους, αποδεικνύουν το βάρος που έπρεπε να σηκώσουν οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, χωρίς να έχουν στη διάθεσή τους τα απαραίτητα σύγχρονα μέσα.
Όπως έχει φανεί, οι απαντήσεις στη πολιτική που γεννά Τέμπη δεν δίνονται ούτε σε αίθουσες δικαστηρίων, ούτε σε κοινοβουλευτικά σόου. Είναι αναγκαία η κλιμάκωση του αγώνα το επόμενο διάστημα με δράσεις σε γειτονιές, κλαδικές μάχες, μαζική συμμετοχή στη Γενική Απεργία στις 9 Απρίλη αλλά και μετατροπή της σε 48ωρη απεργία.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 22-23 Μαρτίου