Σε άρθρο του Ριζοσπάστη της Παρασκευής 14 Φλεβάρη 2025 που έχει ως θέμα τη στάση των εργατοπατέρων ενόψει της απεργίας της 28ης Φλεβάρη και το υπογράφει ο/η Δ.Π., υπάρχει η εξής αναφορά στους συνδικαλιστές της ΑΝΤΑΡΣΥΑ:
”Λένε (οι συνδικαλιστές της ΑΝΤΑΡΣΥΑ) π.χ. στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας ότι «στρατηγική του κινήματος» πρέπει να είναι να …πέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Μάλιστα, στο ΕΚΑ, η συγκεκριμένη παράταξη καταψήφισε την πρωινή απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα, με αποτέλεσμα να μην καθοριστεί συγκέντρωση από το μεγαλύτερο Εργατικό Κέντρο της χώρας στις 28 Φλεβάρη!
Τι φανερώνει η στάση τους; Την προσπάθεια να περιοριστεί η πάλη των εργαζομένων στο ανεβοκατέβασμα κυβερνήσεων. Τέτοια όρια επιχειρούν να βάλουν στη δυναμική που μπορεί να αναπτύξει το εργατικό κίνημα, επειδή το βλέπουν σαν το χαλάκι πάνω στο οποίο θα σκουπίσουν τα πόδια τους οι επόμενοι επίδοξοι σωτήρες, αντί να κατοχυρώνεται σε κάθε μικρή και μεγάλη μάχη ο προσανατολισμός στην ανατροπή της πολιτικής του καπιταλιστικού κέρδους, που οδηγεί σε διαρκή εγκλήματα σε βάρος του λαού.”
Για να αποκατασταθεί η αλήθεια από τα ψεύδη:
Η θέση της ΑΤΕ-ΕΚΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι πως δεν αρκεί να γίνουν προσλήψεις και να αυξηθούν οι μισθοί των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο και να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μηδενιστούν οι πιθανότητες ενός παρόμοιου εγκλήματος με αυτό της 28ης Φλεβάρη 2023 στο μέλλον.
Αλλά και ότι πρέπει το εργατικό κίνημα να βάλει ως στόχο να φύγει ΤΩΡΑ η HELLENIC TRAIN. Να καταγγελθεί άμεσα η Σύμβαση. Να εθνικοποιηθεί – κρατικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος χωρίς αποζημίωση, να επιστρέψει στο δημόσιο με εργατικό κοινωνικό έλεγχο.
Δεν αρκούν γενικόλογες αναφορές στα «δημόσια αγαθά» χωρίς καμία συγκεκριμένη αιχμή στο ιταλικό μονοπώλιο, την HELLENIC TRAIN. Όμως για αυτό το θέμα οι συνδικαλιστές της ΔΑΣ στο ΕΚΑ δεν είπανε ούτε μισή κουβέντα! Η ΔΑΣ θεωρεί “διαχείριση” ένα ρήγμα στην κεντρική επιλογή κεφαλαίου-ΕΕ για τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά θεωρεί πολύ επαναστατική γραμμή το να μείνει η ΗΤ στην θέση της και να ζητάει να πάρει μέτρα ασφαλείας, η ΗΤ της δολοφονίας και της συγκάλυψης.
Ποιος είναι ο λόγος;
Για αυτούς δεν έχει σημασία ποιανού ιδιοκτησία είναι ο σιδηρόδρομος; Αντίστοιχα, δεν έχει σημασία για αυτούς σε ποιον ανήκουν οι εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής, τα δίκτυα διανομής, τα διυλιστήρια, το δίκτυο του πόσιμου νερού και τα λοιπά;; Το “επιχείρημα”’ είναι πως σε συνθήκες καπιταλισμού είναι πάνω κάτω το ίδιο! Για αυτό σε πρόσφατο άρθρο στο Ριζοσπάστη στις 12 Δεκέμβρη ο συντάκτης εξίσωνε τη θέση της χωρίς αποζημίωση επιστροφής στο δημόσιο με μια λίγο καλύτερη ή λίγο χειρότερη ιδιωτικοποίηση!
Κατά τον ίδιο τρόπο γιατί το ΚΚΕ έχει λόγο ενάντια στην κυβέρνηση αν είναι κάθε αντικυβερνητική πάλη να ευνοεί έναν “άλλο διαχειριστή”. Πότε είναι καλύτερα για το σύστημα; Αν η κυβέρνηση ανατραπεί από την όξυνση της λαϊκής πάλης δυναμώνοντας την πολιτική τους αστάθεια ή αν τους αφήνουμε τον χρόνο να κλιμακώνουν την επίθεση προετοιμάζοντας και τις κοινοβουλευτικές εναλλακτικές τους λύσεις;
Τέμπη: Συγκέντρωση σωματείων την Τρίτη στο Σύνταγμα και διαδήλωση στα γραφεία της Hellenic Train
Πού οδηγεί αυτή η λογική;
Στην αποφυγή της σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική και φυσικά με την κυβέρνηση, η οποία με χαρά υποδέχεται το γεγονός πως ένα μεγάλο κόμμα όπως το ΚΚΕ απεμπολεί τον στόχους του φρεναρίσματος και της ανατροπής των ιδιωτικοποιήσεων και της επιχειρηματικής λειτουργίας του δημοσίου.
Το ΚΚΕ δεν επιδιώκει να ανέβει η αντικυβερνητική πάλη μέσα στο λαό και όχι στο κοινοβούλιο, δεν επιδιώκει να τεθούν σήμερα τέτοιου είδους πολιτικοί στόχοι από το κίνημα, ακόμα και τώρα που οι κυβερνητικές ευθύνες στη συγκάλυψη είναι παραπάνω από έκδηλες.
Τέλος, όπως είπε και ο ίδιος ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας, σχετική πλειοψηφία στο ΔΣ υπήρχε για τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα (και όντως υπήρχε). Γι’ αυτό το θέμα της συγκέντρωσης δεν έκλεισε και παρέμεινε ανοιχτό όπως αναφέρει και το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το ΕΚΑ.
Σ.Δ.