Με αφορμή την πολυσυζητημένη παράσταση «Κατερίνα Γώγου: Το γαμώτο που δεν έζησα», σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Ζαφείρη, που ανεβαίνει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο ΘΕΑΤΡΟ 2510, στο κέντρο των Εξαρχείων, μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της φετινής παράστασης, Μικαέλα Καρή, πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό, η οποία ενσαρκώνει τον ρόλο της Κατερίνας Γώγου. Από τις 7 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα στις 8.15 μ.μ
Μικαέλα κάνεις τα πρώτα σου βήματα στον χώρο του θεάτρου.
Είμαι νέα στον χώρο, κάνω τα πρώτα βήματα θα έλεγε κανείς. Είμαι θεατρολόγος και ηθοποιός και προσπαθώ να βιοποριστώ στον χώρο. Νιώθω μεγάλη τιμή να ενσαρκώνω την Γώγου, την οποία και θαυμάζω. Για τον ρόλο διάβασα πάρα πολύ τα ποιήματά της και τη ζωή της και με κάνουν να νιώθω μια πηγαία επαναστατικότητα. Μπορείς να ταυτιστείς μαζί της. Η δυναμικότητα της παράλληλα με την ανάγκη της να ηρεμήσει. Στον οικογενειακό τομέα που πληγώθηκε, στην προσωπική ζωή της που δεν επαναπαυόταν. Αυτό θέλω κι εγώ συνεχώς να μην είμαι στάσιμη. Κάθε ποίημα έχει και διαφορετικό περιεχόμενο. Στο Τρία κλικ αριστερά ας πούμε φαίνεται αυτό.
Μίλησε μας λίγο για την παράσταση και πώς νιώθεις που είσαι κομμάτι αυτής.
Η παράσταση καλύπτει μεγάλη χρονολογική πορεία της ζωής της, μέχρι το τέλος της. Μιλάει για τη σχέση με την οικογένειά της, τον Παύλο Τάσσο τον άντρα της, την κόρη της Μυρτώ. Στην παράσταση μιλάμε για όλες τις πτυχές της ζωής της, για την καθημερινότητα της. Οι δυο άλλοι ηθοποιοί ενσαρκώνουν πολλούς ρόλους. Θα δούμε τη σχέση της με τον πατέρα της, με σκηνοθέτες, με την κόρη της. Ήταν μία δημιουργός που είχε πολλά να πει. Είναι από τους ανθρώπους που έρχονται σε αυτόν τον κόσμο και θέλουν να πετάξουν ψηλά. Με πολύ σεβασμό προσεγγίζουμε το ζήτημα της αυτοχειρίας, όμως και μετά τον θάνατο του Σιδηρόπουλου και του Άσιμου και η ίδια ήθελε να πετάξει. Η Κατερίνα άλλαξε τον ρου της ελληνικής λογοτεχνίας. Το πιστεύω. Ήταν σπουδαία σε αυτό.
Μιλάμε ακόμη και για την αυτοχειρία που είναι λεπτό ζήτημα, επίκαιρο την ώρα που η πρόσβαση σε δημόσιες δομές ψυχικής υγείας περιορίζεται, όπως και για τα ναρκωτικά.
Ανακαλύπτεις πολλά για τη ζωή της μέσα από την παράσταση, αλλά ανακαλύπτεις και πολλά για εσένα τον ίδιο. Διάβαζα τα ποιήματα της. Είναι επαναστατικά! Τα διαβάζω για την παράσταση και είναι σαν να θέλω κι εγώ η ίδια να επαναστατήσω. Συγκινούμαι με το πώς ο κόσμος έχει τα ίδια προβλήματα με αυτά που περιέγραφε, και είμαστε στο 2024. Φεύγω από την πρόβα γεμάτη προβληματισμούς αλλά και όρεξη να τα αλλάξω.
Είναι ένα δριμύ κατηγορώ στη σύγχρονη πραγματικότητα;
Ο καθένας μπορεί να δει την παράσταση και να βιώσει κάτι διαφορετικό. Το κατηγορώ είναι ένα μέρος της παράστασης. Όμως εμένα μου δημιουργεί αισιοδοξία, να πάμε να αλλάξουμε αυτό που ζούμε. Έχω ένα κομμάτι στην παράσταση που λέει η Γώγου «πριν ένα μήνα έγινε Χούντα, όχι πως πριν είχαμε δημοκρατία, λέμε τώρα». Αυτό το κομμάτι μου στοίχισε πάρα πολύ. Δεν ζω σε δημοκρατία. Φοβάσαι να βγεις στον δρόμο να μιλήσεις, υπάρχουν ένστολοι παντού, δεν υπάρχουν όλα αυτά που θα έβλεπε η Γώγου και θα έλεγε πετύχαμε. Φτάνει πια να κάνουμε εύπεπτη τέχνη που πουλάει, φτάνει να μην μπορούμε να μιλήσουμε, φτάνει να δουλεύουμε για τους πλούσιους.
Φεύγω από την πρόβα γεμάτη προβληματισμούς αλλά και όρεξη να τα αλλάξω όλα
Πόσο δύσκολο είναι για μία νέα ηθοποιό να εργαστεί στον χώρο;
(αμήχανο γέλιο!) Αρκετά! Δυστυχώς η κοινωνία πνίγει τον πολιτισμό. Η τέχνη φωνάζει και αυτό δεν συμφέρει. Φάνηκε και όταν πέρασαν τον ΠΔ, η ανάγκη τους να μας υποβιβάσουν και εν τέλει να σιωπήσουμε. Έτσι μειώνονται οι ευκαιρίες. Δεν γίνονται ανοιχτές ακροάσεις και τα θέατρα δεν φιλοξενούν παραστάσεις που δεν φέρνουν κέρδος εύκολα. Το ΘΕΑΤΡΟ 2510 αγκαλιάζει τις προσπάθειες νέων καλλιτεχνών, δίνει ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνες και ηθοποιούς να δουλέψουν. Η παράστασή μας έχει ένα αποτέλεσμα που σέβεται τον δημιουργό του.
Όπως άλλωστε αναφέρουν και οι ίδιοι οι συντελεστές της παράστασης «η άγρια μοναδικότητα των στίχων της, η εκπληκτική ενσυναίσθηση για τη σύγχρονη ζωή στο αστικό τοπίο, η έμπρακτη αγάπη της για το διαφορετικό, το περιθώριο, τους κολασμένους, η αυτοκαταστροφική της διαδρομή ως καθρέφτισμα μιας ολόκληρης κοινωνίας την τοποθέτησαν κορυφαία του Χορού στην «Αγία Τριάδα» των Εξαρχείων (Σιδηρόπουλος, Άσιμος, Γώγου) και αντίστοιχης αναγνωσιμότητας με τον Σεφέρη, τον Ελύτη και τον Ρίτσο.
Η παράσταση που ανέβηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2021 κάνει πρεμιέρα αυτήν τη Δευτέρα 7/10, στις 8:15 μ.μ., στο ΘΕΑΤΡΟ 2510 (Θεμιστοκλέους 52, Εξάρχεια).
Για κρατήσεις θέσεων: 6945205927, 6975535197, 697 3070329
ΘΕΑΤΡΟ 2510: Θεμιστοκλέους 52, Εξάρχεια (μετρό Ομόνοια)