Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία Οικονομία

Αττική Οδός: Σκάνδαλο διαρκείας η παραχώρηση στους ιδιώτες

15/10/2024
σε Οικονομία
Αττική Οδός: Σκάνδαλο διαρκείας η παραχώρηση στους ιδιώτες
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ντίνα Χαριτάτου

▸Πάρτι εκατομμυρίων από τους εργολάβους, πάνω από τα 3,20 ευρώ τα διόδια μετά την πενταετία

Παράταση για άλλα 25 χρόνια έλαβε το μέγα σκάνδαλο που ακούει στο όνομα «σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού». Με τους ιδιώτες της αρχικής κοινοπραξίας (Ελλάκτωρ – 65,75%, Άβαξ – 34,21%, Egis Projects – 0,04%) να δίνουν τη θέση τους στον νέο «εθνικό εργολάβο» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι «αμαρτίες» του παρελθόντος επιχειρείται να ξεχαστούν διαπαντός. Όμως και η νέα σύμβαση περιλαμβάνει σειρά χαριστικών ρυθμίσεων υπέρ του ιδιώτη οι οποίες, ως σε άλλον Δούρειο Ίππο, κρύβονται πίσω από την πολυδιαφημισμένη μείωση των διοδίων κατά 30 λεπτά του ευρώ.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Τιμολόγια ρεύματος: Πολύχρωμα ηλεκτροσόκ για τους καταναλωτές

Πολύ λίγα – πολύ αργά, από τον… κατώτατο Μητσοτάκη

Η αρχική σύμβαση για την κατασκευή και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού υπεγράφη τον Μάιο του μακρινού 1996. Όπως υπενθυμίζει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ), το κόστος κατασκευής καλύφθηκε κατά 32% από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους (420 εκατομμύρια ευρώ), από δάνεια ύψους περίπου 675 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε ο ανάδοχος με εγγύηση του ελληνικού  Δημοσίου και από ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας, ύψους μόλις 175 εκατ. ευρώ. Το κόστος των απαλλοτριώσεων, που φέρεται να άγγιξε το 1 δισ. ευρώ, βάρυνε το Δημόσιο.

Η αρχική σύμβαση του 1996 προέβλεπε ότι οι ιδιώτες θα εκμεταλλεύονταν τον αυτοκινητόδρομο μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, ωστόσο το Δημόσιο διατηρούσε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον τερματισμό της παραχώρησης εάν η απόδοση της επένδυσης για τον παραχωρησιούχο ξεπερνούσε το 13%. Ωστόσο από το 2006, χρονιά κατά την οποίαν ολοκληρώθηκε η αποπληρωμή των δανείων, μέχρι και τη λήξη της σύμβασης, το ποσοστό αυτό δεν καλύφθηκε. Τουλάχιστον στα χαρτιά γιατί, σύμφωνα με την ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ, η αρχική σύμβαση προέβλεπε ότι η απόδοση της επένδυσης θα υπολογιζόταν επί των καθαρών κερδών της Αττικής Οδού. Έτσι, η κοινοπραξία φρόντιζε επί σειρά ετών να εμφανίζει υπέρογκα έξοδα και δαπάνες, ανεβάζοντας το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου ακόμα και στο εξωφρενικό ποσό του ενός εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο!

Ταυτόχρονα, σύμφωνα πάντα με την ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ, μεγάλο μέρος των εσόδων της «Αττική Οδός ΑΕ» μεταφέρονταν στην «αδελφή εταιρεία» με την επωνυμία «Αττικές Διαδρομές ΑΕ», το 80% της οποίας ήλεγχαν οι εταιρείες Ελλάκτωρ και Άβαξ. Ποσά πολλών εκατομμυρίων ευρώ μεταφέρονταν δηλαδή «από τη μία τσέπη στην άλλη», διατηρώντας εικονικά ανενεργή τη ρήτρα παράδοσης του δρόμου στο Δημόσιο.

Περιττεύει να υπενθυμίσουμε ότι, παρά τα κολοσσιαία κέρδη, η κοινοπραξία που εκμεταλλευόταν μέχρι πρόσφατα την Αττική Οδό τη μία και μοναδική φορά που χρειάστηκε να ανταποκριθεί σε έκτακτη συνθήκη, κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» τον Ιανουάριο του 2022, άφησε χιλιάδες οδηγούς εγκλωβισμένους επί πολλές ώρες στα χιόνια αφού δεν είχε μεριμνήσει ούτε καν για τον εφοδιασμό των εκχιονιστικών μηχανημάτων με καύσιμα…

Διαφόρων ειδών «δωράκια» προς τον παραχωρησιούχο προβλέπει και η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Είναι ενδεικτικό ότι η… γενναιόδωρη μείωση των διοδίων κατά 0,30 ευρώ δύναται, μετά το πέρας πενταετίας, να μετατραπεί σε εξωφρενική αύξηση ακόμα και 30%, ανεβάζοντας το τέλος διέλευσης για τα ΙΧ μέχρι και στα 3,25 ευρώ – και μάλιστα κατά τις ώρες αιχμής! Παράλληλα, οι εισηγήσεις για κρίσιμα θέματα αναφορικά με τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου (ακόμα και για την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων) θα γίνονται από έναν «ανεξάρτητο μηχανικό» τον οποίον όμως θα επιλέγει ο… ιδιώτης (για τέτοια ανεξαρτησία μιλάμε).

Ερώτημα αποτελεί το εάν τελικά οι εργαζόμενοι της Αττικής Οδού θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους με το ίδιο καθεστώς, ενώ όσον αφορά τα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης, αυτά θα κατευθύνονται εσαεί στη μαύρη τρύπα του χρέους. Έτσι, όλοι θα είναι ικανοποιημένοι: Η ΤΕΡΝΑ που προσδοκά έσοδα ύψους 50 δισ. ευρώ στην 25ετία, η κυβέρνηση που θα «παίζει» επικοινωνιακά με τη μείωση των 30 λεπτών, και οι δανειστές που θα «ρουφούν» ζεστό χρήμα. Όλοι, εκτός από τους εργαζόμενους της Αττικής, που θα συνεχίσουν να δίνουν ένα σεβαστό ποσοστό του πενιχρού μισθού τους μόνο για να πάνε στη δουλειά τους.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (12.10.24)

Ετικέτες: Αττική ΟδόςΕπικαιρότηταΙδιωτικοποίησηΝτίνα Χαριτάτου
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Μαθήματα ασφάλειας δημοσιογράφων στο εκπαιδευτήριο του ΝΑΤΟ!

Επόμενο

Νέο εργατικό ατύχημα με εργολαβικό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ – Δύο τραυματίες στα Γιάννενα

Σχετίζεται με Άρθρα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
από Γιάννης Ελαφρός
03/06/2025
0

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα στη σύγχρονη εποχή οι...

ΣυνεχίστεDetails

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
από Κυριάκος Νασόπουλος
03/06/2025
0

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του Πειραιά απέναντι στον κολοσσό...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Νέο εργατικό ατύχημα με εργολαβικό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ – Δύο τραυματίες στα Γιάννενα

Νέο εργατικό ατύχημα με εργολαβικό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ - Δύο τραυματίες στα Γιάννενα

Απουσίες, «καρφιά» και βλέμματα στα Δεξιά

Απουσίες, «καρφιά» και βλέμματα στα Δεξιά

«Χτίζουμε τον κόσμο της ανατροπής» ακόμα και σε δύσκολους καιρούς

«Χτίζουμε τον κόσμο της ανατροπής» ακόμα και σε δύσκολους καιρούς

ΑντιΝΑΤΟϊκές αντιπολεμικές διαδηλώσεις σε Αθήνα και Χανιά

ΑντιΝΑΤΟϊκές αντιπολεμικές διαδηλώσεις σε Αθήνα και Χανιά

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Ακροβασίες 31/5/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.